Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .
Stel dat Club nu Hoefkens aanstelt, en we eindigen volgend seizoen 3e, dan gaan er toch maar weinig Club-supporters happy zijn en het door de vingers zien omdat onze coach nog jong is, dus dat is niet echt een argument voor mij.

Grootste "verdienste" van Kompany is dat er echte toppers genre Nmecha en Zirkzee naar Anderlecht willen komen, maar of hem dat een goede coach maakt??
Club heeft geen financiele malaise , kan dikkere transfers doen , ect

Btw Brugge durft de kaart Hoefkens ni te trekken denk ik, waarom zou het
 
Het is dan ook een jonge coach he , die maken fouten , die zeggen wel is domme dingen
Vandaar dat ik ook zeg dat ik graag had gezien dat hij al wat meer progressie had gemaakt.
Als je 4 keer tegen Union mag spelen en 4 keer met krak hetzelfde tactische plan op de proppen komt maak je geen progressie... Dan ben je ofwel koppig ofwel snap je het spelletje niet. Gezien Vince een uitstekende CV was ga ik er vanuit dat hij het spelletje op zich wel snapt dus ik vraag me echt gemeend af waarom hij toch zo vaak blijft volharden in zijn boosheid.
 
Ik heb ook mijn twijfels over Kompany als coach, maar de derde plaats was toch het hoogst haalbare dit seizoen. Union en Club Brugge staken er wel bovenuit. De (financiële) situatie is ook wat het is he. Elk seizoen is het weer opnieuw bouwen met nieuwe spelers omdat we goede huurspelers niet kunnen houden. Langs de andere kant, liever het ene seizoen met Nmecha en het andere met Zirkzee en Kouamé, dan dat we enkele seizoenen op rij met een goedkoop gekochte brolspits moeten spelen (zoals bijvoorbeeld een type-Lemajic, met alle respect).

Wat ik Kompany wel aanwrijf, is dat hij tactisch voorlopig toch te beperkt. Zoals 4 keer op dezelfde manier spelen en dan ook 4 keer kansloos verliezen (zoals Sond hierboven ook net zegt). En de Bekerfinale hebben we ook absoluut superslecht gespeeld.

Verder ben ik er wel van overtuigd dat Kompany nog altijd de juiste persoon op de juiste plaats is. Anderlecht moet er weer bovenop komen, en dat is een werk van lange adem. En Kompany is de enige trainer die momenteel tijd en krediet krijgt en waarvan men van allerlei verschillende richtingen niet om zijn ontslag gaat roepen na enkele mindere wedstrijden, wat bij een andere trainer wel steeds het geval zou zijn. Er zijn de afgelopen seizoenen al genoeg paleisrevoluties geweest binnen Anderlecht dat we echt geen nood hebben aan ook nog pakweg 5-6 trainers op 3 seizoenen tijd.
 
Vandaar dat ik ook zeg dat ik graag had gezien dat hij al wat meer progressie had gemaakt.
Als je 4 keer tegen Union mag spelen en 4 keer met krak hetzelfde tactische plan op de proppen komt maak je geen progressie... Dan ben je ofwel koppig ofwel snap je het spelletje niet. Gezien Vince een uitstekende CV was ga ik er vanuit dat hij het spelletje op zich wel snapt dus ik vraag me echt gemeend af waarom hij toch zo vaak blijft volharden in zijn boosheid.
Correct , Tegen union zie je gewoon zijn beperking op dit moment .
 
Club heeft geen financiele malaise , kan dikkere transfers doen , ect

Btw Brugge durft de kaart Hoefkens ni te trekken denk ik, waarom zou het
Ik wou gewoon je argument weerleggen van Kompany zijn leeftijd, dat is niet echt relevant voor mij.

Laat ons idd hopen dat Club niet de fout maakt om Hoefkens aan te stellen -> zou een gigantische gok zijn terwijl ze voldoende budget hebben om een coach te halen die al iets bewezen heeft, voeg daar dan nog de CL aan toe, het aanbod om daarin te mogen aantreden zou ook wel wat coaches kunnen overtuigen.
 
Ik heb ook mijn twijfels over Kompany als coach, maar de derde plaats was toch het hoogst haalbare dit seizoen. Union en Club Brugge staken er wel bovenuit. De (financiële) situatie is ook wat het is he. Elk seizoen is het weer opnieuw bouwen met nieuwe spelers omdat we goede huurspelers niet kunnen houden. Langs de andere kant, liever het ene seizoen met Nmecha en het andere met Zirkzee en Kouamé, dan dat we enkele seizoenen op rij met een goedkoop gekochte brolspits moeten spelen (zoals bijvoorbeeld een type-Lemajic, met alle respect).

Wat ik Kompany wel aanwrijf, is dat hij tactisch voorlopig toch te beperkt. Zoals 4 keer op dezelfde manier spelen en dan ook 4 keer kansloos verliezen (zoals Sond hierboven ook net zegt). En de Bekerfinale hebben we ook absoluut superslecht gespeeld.

Verder ben ik er wel van overtuigd dat Kompany nog altijd de juiste persoon op de juiste plaats is. Anderlecht moet er weer bovenop komen, en dat is een werk van lange adem. En Kompany is de enige trainer die momenteel tijd en krediet krijgt en waarvan men van allerlei verschillende richtingen niet om zijn ontslag gaat roepen na enkele mindere wedstrijden, wat bij een andere trainer wel steeds het geval zou zijn. Er zijn de afgelopen seizoenen al genoeg paleisrevoluties geweest binnen Anderlecht dat we echt geen nood hebben aan ook nog pakweg 5-6 trainers op 3 seizoenen tijd.
Daar kan ik wel mee akkoord gaan: Kompany is op dit moment de best mogelijke coach voor Anderlecht,... maar niet noodzakelijk een 'goede' coach daarom ;)
 
En wat maakt Union daar dan zoveel duidelijk in?

In 3 van de 4 matchen geef je 2 goals weg door individueel geblunder in het begin van de match. Waardoor je meteen mag achtervolgen, worst case scenario tegen een ploeg als Union. De andere verlies je door een afgeweken bal na een corner. Dat toont vooral de gebreken in de kern aan. Een kern waar een 3de plaats halen gewoon een goede prestatie is. Net als die 4de plaats vorig seizoen trouwens.

Ik hoop ten zeerste dat bepaalde mensen in het bestuur zichzelf niet teveel gaan overschatten, en het werk dat Kompany geleverd heeft gaan onderschatten. Een vroegtijdig vertrek van Kompany zal onze club imo niet verder helpen. Hopelijk krijgt hij de (realistische) middelen waar hij om vraagt, om nog 1 seizoen aan iedereen te tonen dat hij een betere trainer is dan iedereen denkt.

Het trouwens niet eens dat hij geen progressie zou gemaakt hebben. Vergelijk het voetbal van dit seizoen maar eens met dat van de seizoenen ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Stel dat Club nu Hoefkens aanstelt, en we eindigen volgend seizoen 3e, dan gaan er toch maar weinig Club-supporters happy zijn en het door de vingers zien omdat onze coach nog jong is, dus dat is niet echt een argument voor mij.

Grootste "verdienste" van Kompany is dat er echte toppers genre Nmecha en Zirkzee naar Anderlecht willen komen, maar of hem dat een goede coach maakt??
Als je met de middelen van Club 3de eindigt is dat dan ook gewoon een heel slechte prestatie.

Met de middelen die vorige zomer voorhanden waren, is een 3de plaats met Anderlecht gewoon goed gewerkt.
Al heb ik wel mijn bedenkingen bij wat er met het aanwezige geld is gedaan. Voor iedere transfer viel iets te zeggen, maar de centen die men er aan spendeerde doet de wenkbrauwen soms wel fronsen. Daar mag Verbeke zichzelf toch ook bij sommige transfers in vraag stellen.
 
Laatst bewerkt:
Zo een Kompany is wel een voorbeeld waarom er toch nog goede spelers komen, zonder hem zouden Zirkzee, Nmecha etc nooit komen. Zijn aanwezigheid binnen de club is niet te onderschatten los van zijn trainers capaciteiten.
 
Als je met de middelen van Club 3de eindigt is dat dan ook gewoon een heel slechte prestatie.

Met de middelen die vorige zomer voorhanden waren, is een 3de plaats met Anderlecht gewoon goed gewerkt.
Al heb ik wel mijn bedenkingen bij wat er met het aanwezige geld is gedaan. Voor iedere transfer viel iets te zeggen, maar de centen die men er aan spendeerde doet de wenkbrauwen soms wel fronsen. Daar mag Verbeke zichzelf toch ook bij sommige transfers in vraag stellen.
ok, maar je mist mijn punt -> als Club 3e wordt dan gaan we toch niet plots zeggen dat het minder erg is omdat de coach nog jong en onervaren was, da's het enige punt dat ik wou maken ;) (leeftijd coach speelt geen rol in seizoen gelukt/mislukt)
 
Ik wou gewoon je argument weerleggen van Kompany zijn leeftijd, dat is niet echt relevant voor mij.

Laat ons idd hopen dat Club niet de fout maakt om Hoefkens aan te stellen -> zou een gigantische gok zijn terwijl ze voldoende budget hebben om een coach te halen die al iets bewezen heeft, voeg daar dan nog de CL aan toe, het aanbod om daarin te mogen aantreden zou ook wel wat coaches kunnen overtuigen.
Nuja zeiden ze ook van Leko natuurlijk, al had die wel al ervaring als hoofdcoach.

Kompany heeft duidelijk veel bijgeleerd, denk dat hij het wat te romantisch zag allemaal. Maar een uitzonderlijke coach is hij (nog) niet. Ook geen schande natuurlijk, niet iedere topspeler wordt een topcoach.
 
Ik vind persoonlijk dat die mauve docu toch ook niet goed is voor Kompany. Komt daar zeer fake en geforceerd over, zelfs Schreuder die sociaal toch ook niet 100% is komt veel natuurlijker over.
 
Gezien Vince een uitstekende CV was ga ik er vanuit dat hij het spelletje op zich wel snapt dus ik vraag me echt gemeend af waarom hij toch zo vaak blijft volharden in zijn boosheid.
Kompany was vooral geniaal met een topcoach naast het veld of met een de facto leider naast hem. Niet voor niets dat Guardiola bijna zijn broek vol scheet als Vince dreigde op wandel te gaan.

Fysiek was hij gewoonweg allesoverheersend en op zijn positie kon hij de kwaliteiten enorm goed gebruiken, bovendien had hij veel gavere voeten dan de meeste CVs. Maar dat is allemaal geen garantie om het grotere geheel te kunnen doen werken.

Ik denk eigenlijk dat ge meer van coaching zult kunnen als ge net een van de mindere spelers zijt, aangezien ge dan moet overcompenseren met het cerebrale aspect.
 
Stel dat Club nu Hoefkens aanstelt, en we eindigen volgend seizoen 3e, dan gaan er toch maar weinig Club-supporters happy zijn en het door de vingers zien omdat onze coach nog jong is, dus dat is niet echt een argument voor mij.

Grootste "verdienste" van Kompany is dat er echte toppers genre Nmecha en Zirkzee naar Anderlecht willen komen, maar of hem dat een goede coach maakt??
De budgetten en mogelijkheden van het huidige Club en Anderlecht vergelijken is al even belachelijk als Verhaeghe die over het budget van Brighton begon.
 
Geen idee of Kompany nog lang bij ons blijft, er zijn blijkbaar allerlei zaken gebeurd en er is het familiale ook. Maar hij doet het als coach prima en het aanwezige enthousiasme in het stadion zal snel afnemen als het niet meer Kompany is die zo’n parcours aflegt. En met de huidige middelen, als moet bouwen op spelers als Raman, Refaelov of Olsson, en op huurlingen (die nota bene enkel kwamen voor Kompany), ga je nooit hoger moeten mikken dan een eind achter Club.

Zonder Kompany de laatste jaren geen Nmecha, Roofe, Chadli, Zirkzee, Kouame en Gomez. Dat hebben die jongens allemaal gezegd. ‘t Zou schoon geweest zijn. Ik heb zo’n aanvoelen dat Peterke en Vandenhaute zichzelf gruwelijk aan ‘t overschatten zijn als ze het huidige enkel als een probleem van de coach evalueren.
 
Kompany was vooral geniaal met een topcoach naast het veld of met een de facto leider naast hem. Niet voor niets dat Guardiola bijna zijn broek vol scheet als Vince dreigde op wandel te gaan.

Fysiek was hij gewoonweg allesoverheersend en op zijn positie kon hij de kwaliteiten enorm goed gebruiken, bovendien had hij veel gavere voeten dan de meeste CVs. Maar dat is allemaal geen garantie om het grotere geheel te kunnen doen werken.

Ik denk eigenlijk dat ge meer van coaching zult kunnen als ge net een van de mindere spelers zijt, aangezien ge dan moet overcompenseren met het cerebrale aspect.
Ach zo’n veralgemeningen zeggen allemaal niks toch.
 
Ach zo’n veralgemeningen zeggen allemaal niks toch.
Bwa, de topmanagers zijn toch quasi allemaal waterdragers geweest. Hooguit eens iemand wat caps. Een uitzondering genre Zidane bevestigt de regel.

Maar op zich zegt zoiets niets inderdaad.
 
Bwa, de topmanagers zijn toch quasi allemaal waterdragers geweest. Hooguit eens iemand wat caps. Een uitzondering genre Zidane bevestigt de regel.

Maar op zich zegt zoiets niets inderdaad.
Je zegt het, er zijn uitzonderingen. Cruyff om niet de minste te zeggen. Vaak zijn het wel eerder defensieve profielen, wordt wel eens gezegd omdat ze het spel voor zich hebben en meer moeten analyseren/denken als speler. Maar ook daar is Cruyff dan weer een uitzondering. Op Belgisch niveau waren Van Himst of Vercauteren ook geen koekenbakkers. Ik denk bv ook aan een Gerets die allesbehalve een waterdrager was. En Guardiola ook wel meer dan dat eigenlijk. Xavi nu idem.

Enfin genoeg uitzonderingen om het niet echt als argument tegen iemand te gaan gebruiken lijkt me ;).
 
Nuja zeiden ze ook van Leko natuurlijk, al had die wel al ervaring als hoofdcoach.

Kompany heeft duidelijk veel bijgeleerd, denk dat hij het wat te romantisch zag allemaal. Maar een uitzonderlijke coach is hij (nog) niet. Ook geen schande natuurlijk, niet iedere topspeler wordt een topcoach.
Op zich hoeft hij geen uitzonderlijke coach te zijn, het gewoon goed doen. Hij zet iets neer, hij doet dat in de stijl van het huis. Gestaag wordt er progressie geboekt. Hij kan veel opvangen, krijgt veel krediet, is als trainer piepjong. Ik kan me sinds Boskamp geen coach meer herinneren die het zo lang volhield zonder weggehoond te worden en dat zegt wel wat in deze omstandigheden zonder successen. Als het bestuur verstand heeft kiezen ze voor stabiliteit en gaan ze niet het gevaarlijke pad op met het risico de weg van pakweg Standard in te slaan. Het is allemaal nog uiterst fragiel nu.
 
Ik wou gewoon je argument weerleggen van Kompany zijn leeftijd, dat is niet echt relevant voor mij.

Laat ons idd hopen dat Club niet de fout maakt om Hoefkens aan te stellen -> zou een gigantische gok zijn terwijl ze voldoende budget hebben om een coach te halen die al iets bewezen heeft, voeg daar dan nog de CL aan toe, het aanbod om daarin te mogen aantreden zou ook wel wat coaches kunnen overtuigen.
ik heb het dan ook niet over zen leeftijd , ik heb het over de jaren dat hij effectief trainer is
 
Terug
Bovenaan