Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Da's gemakkelijker gezegd dan gedaan. Vele winkels aanvaarden geen EC's voor bio.Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad om die cheques op te krijgen, als je u ogen een beetje open houdt doorheen het jaar ga je zien dat je er best vaak dingen mee kunt betalen. Als ge er elke 2 weken €10 van uitgeeft zijn ze ook op, bv bio producten die per ongeluk in u winkelkar belanden.
In de Gamma of den Hubo kunt ge pretty much alles kopen met EC's.Anyway: vorige week nog muurverf gekocht in de Gamma. In die doe het zelf zaken heb je best nog redelijk wat dingen die je daarmee kan betalen.
Idem met maaltijdcheques héTijd dat ze die eco-check rommel gewoon afschaffen.
Tov 2015 zijn ze ook maar iets van een 190eur waard nu. Het zou ondertussen al 320eur moeten zijn met de inflatie.
€250 netto ecocheques is nog altijd meer dan nen €320 bruto bonus die kapot belast wordt en ge zelfs geen €150 netto van overhoudt.Tijd dat ze die eco-check rommel gewoon afschaffen.
Tov 2015 zijn ze ook maar iets van een 190eur waard nu. Het zou ondertussen al 320eur moeten zijn met de inflatie.
Gohja, kind of besides the point eh.€250 netto ecocheques is nog altijd meer dan nen €320 bruto bonus die kapot belast wordt en ge zelfs geen €150 netto van overhoudt.
Ze vallen dus buiten de index... is dat niet zo met bijna alle extralegale voordelen? Niet alleen maaltijd-/ecocheques maar bv ook nettovergoedingen zoals als representatie/thuiswerk/"noem-maar-op"-vergoeding vallen buiten de index. De tussenkomst van mijn werkgever in mijn internetfactuur wordt niet geïndexeerd. De TCO van onze bedrijfswagens is hier al járen bevroren ondanks de sterke stijgingen...Gohja, kind of besides the point eh.
Aangezien het altijd al 250 is geweest & andere types van die foefkes wel indexeren (zoals bv. de dienstencheques, als recente headline).
Dus de waarde van die EC's is al jaren niet aangepast aan de indexatie. Onafhankelijk van wat het bedrag moge zijn, betekent dit dat die dingen over de jaren sowieso in waarde zijn gedaald.
• Hogere maaltijdcheques. Bedrijven kunnen maaltijdcheques voor hun werknemers met 2 euro per dag verhogen. Andere cheques, zoals ecocheques en cultuurcheques, zullen verdwijnen.
Ik dacht dat ze naar 12 euro zouden gaan maar het wordt dan 10 (met 1,09 werknemersbijdrage)?Ecocheques gaan eruit.
Uit het regeerakkoord :
"2 keer met 2 euro verhogen" van maaltijdchequesIk dacht dat ze naar 12 euro zouden gaan maar het wordt dan 10 (met 1,09 werknemersbijdrage)?
Mega onduidelijk.Ik dacht dat ze naar 12 euro zouden gaan maar het wordt dan 10 (met 1,09 werknemersbijdrage)?
.. we lezen veel tegenstrijdigheden momenteel.Ik lees op De Tijd dat het 12 wordt. Wss wordt het iets genre 10€ WG bijdrage en 2€ WN bijdrage. Daarmee mss de verwarring id krantIk dacht dat ze naar 12 euro zouden gaan maar het wordt dan 10 (met 1,09 werknemersbijdrage)?
Dat zou betekenen dat je dan verplichte werknemersbijdrage verhoogd, zou vreemd zijnIk lees op De Tijd dat het 12 wordt. Wss wordt het iets genre 10€ WG bijdrage en 2€ WN bijdrage. Daarmee mss de verwarring id krant
Uiteraard, nu zat ook nog niet iedereen op 8 euro. Wij zaten bv nog maar op 6,5 werkgeversbijdrage (en werknemer 1.25)Waarom doet iedereen alsof ze meer MC’s gaan krijgen? Als ik goed lees, wordt het max. limiet verhoogd, dat betekent niet dat je automatisch meer MC’s krijgt. Het is nu mogelijk, maar of je het krijgt is nog steeds een keuze van de werkgever en ze kunnen het gerust op 8 eur laten staan. Of niet?
Waarom doet iedereen alsof ze meer MC’s gaan krijgen? Als ik goed lees, wordt het max. limiet verhoogd, dat betekent niet dat je automatisch meer MC’s krijgt. Het is nu mogelijk, maar of je het krijgt is nog steeds een keuze van de werkgever en ze kunnen het gerust op 8 eur laten staan. Of niet?
Uiteraard, nu zat ook nog niet iedereen op 8 euro. Wij zaten bv nog maar op 6,5 werkgeversbijdrage (en werknemer 1.25)
Snap echt niet waarom maar bon, ga er wel vanuit dat verdwijnen ecocheques gecompenseerd wordt, alleen is de vraag hoe want ik heb meer verlof dan meeste collega's en (hele dag) verlof nemen is geen MC krijgen
Dit is exact wat ik volgend jaar zie gebeuren. Iedereen 4 EUR MC's als 'opslag' & de EC's weg zonder boe of ba. En geen bruto 'opslag'.Dat snap ik niet. Dan geef je een jaartje geen opslag in bruto en gewoon MCs meer. Is toch veel cheaper?