Ecocheques

Iemand die recent zn ecocheques heeft kunnen gebruiken bij Mediamarkt, door bij aankoop gewoon een random spaarlamp toe te voegen? Ik weet dat dit enkele jaren geleden nog lukte, maar vraag me af of dit nu nog steeds lukt.
Zelf niet gedaan omdat mijn smartwatch bij de ecologische producten hoorde blijkbaar, maar had die tip gekregen van een medewerker van de Mediamarkt zelf toen ik vroeg of het correct was dat je smartwatch met ecocheques kon kopen. "Ah ge kunt eigenlijk alles kopen, voeg gewoon een lampje toe aan de kassa"

Moet wel zeggen dat die aan de kassa strenger leek

Iemand die recent zn ecocheques heeft kunnen gebruiken bij Mediamarkt, door bij aankoop gewoon een random spaarlamp toe te voegen? Ik weet dat dit enkele jaren geleden nog lukte, maar vraag me af of dit nu nog steeds lukt.
kheb dat eind vorig jaar gedaan voor een quest 3. Lampje bij gekocht, heel de bestelling met ecocheques

Zelf niet gedaan omdat mijn smartwatch bij de ecologische producten hoorde blijkbaar, maar had die tip gekregen van een medewerker van de Mediamarkt zelf toen ik vroeg of het correct was dat je smartwatch met ecocheques kon kopen. "Ah ge kunt eigenlijk alles kopen, voeg gewoon een lampje toe aan de kassa"

Moet wel zeggen dat die aan de kassa strenger leek
Ligt natuurlijk niet aan de medewerker maar aan de software die het toelaat

Zulke programma's gaan er natuurlijk voor zorgen dat dit nu weeral een stuk lastiger gaat zijn...
Inderdaad, ik vraag me dan steeds af of die programmas er niet voor gaan zorgen dat ze er allemaal strenger rond gaan worden. Als de betrokken firmas het zien en het niet ok vinden, zal mediamarkt hun software snel aanpassen dat het niet meer mogelijk is.

Vroeger kon je zo met maaltijdcheques ook sigaretten en andere niet voedings producten kopen, maar de meeste winkels hun kassasoftware laat het toch ook niet meer toe.

Nieuwe kookplaat kan je daar dus blijkbaar niet mee kopen bij Krefel, zowat al de rest wel, maar we houden nu nog steeds 90 euro over die er deze zomer door moet.
Die link van @Doxie in het achterhoofd, ga ik toch eens proberen naft te kopen er mee. Van die synthetische grasmaaiernaft zal mss nog mogen?

Ik gebruik ecocheques doorgaans wel op in de gewone supermarkt voor bioproducten. Niet dat ik alles bio shop, maar sowieso zit ik op jaarbasis wel aan +€250 aan producten.

Floralux Dadizele kan je ze ook voor alles gebruiken (vorig jaar toch nog)

@Bramstep daar heb ik er vorig jaar katteneten mee gekocht. Enige nadeel is dat het daar wel duurder geprijsd is dan bv een online dierenwinkel.
Is nog steeds zo, ik ben maandag in de vestiging in Ham een aantal zaken gaan halen en kon alles met ecocheques betalen.

Iemand die volgend probleem al gehad heeft?
Ik had dus jaren (10+) terug een Edenred kaart, nog gekoppeld aan een niet meer bestaand emailadres. Ik krijg nu plots een nieuwe met 250 euro ecocheques op, maar ik kan die dus niet meer activeren met mijn rijksregisternr omdat ik niet meer kan inloggen op dat oud adres. Via itsme krijg ik ook telkens te zien dat ik eerst eens moet inloggen via mail om itme te koppelen en tegenwoordig hebben ze daar blijkbaar ook geen klantendienst meer.
Hoe los ik dat op?

Iemand die volgend probleem al gehad heeft?
Ik had dus jaren (10+) terug een Edenred kaart, nog gekoppeld aan een niet meer bestaand emailadres. Ik krijg nu plots een nieuwe met 250 euro ecocheques op, maar ik kan die dus niet meer activeren met mijn rijksregisternr omdat ik niet meer kan inloggen op dat oud adres. Via itsme krijg ik ook telkens te zien dat ik eerst eens moet inloggen via mail om itme te koppelen en tegenwoordig hebben ze daar blijkbaar ook geen klantendienst meer.
Hoe los ik dat op?

Nog mensen die leuke online shops kennen waarbij het "volgens het boekje" is om iets te kopen?
Deze ken ik alvast: https://www.cashconverters.be/nl/
Zijn er nog?

Dingen die ik zelf kocht afgelopen jaren met ecocheques:
- Haarkleuring (in Biovita winkel)
- Herlaadbare batterijen
- Plantjes voor in de tuin
- Nieuwe fiets / accessoires

Wellicht mogen refurbished gsm's er ook mee gekocht worden?

Allez, de Euroshop in Maldegem is gestopt met het aanvaarden van ecocheques voor dingen die niet eco zijn.
Tot vorig jaar ging het nog. Gewoon een spaarlamp kopen en dan deden ze er niet moeilijk over.
'k Heb nog voor 600 euro staan. Wat moet ik er nu mee doen 😂

Allez, de Euroshop in Maldegem is gestopt met het aanvaarden van ecocheques voor dingen die niet eco zijn.
Tot vorig jaar ging het nog. Gewoon een spaarlamp kopen en dan deden ze er niet moeilijk over.
'k Heb nog voor 600 euro staan. Wat moet ik er nu mee doen 😂
Een nieuwe fiets kopen in de Decathlon?

Hoe komen jullie uberhaupt aan zulke bedragen? Die dingen zijn maar 2 jaar geldig met een cap van 250/jaar toch?

Anyway: vorige week nog muurverf gekocht in de Gamma. In die doe het zelf zaken heb je best nog redelijk wat dingen die je daarmee kan betalen.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad om die cheques op te krijgen, als je u ogen een beetje open houdt doorheen het jaar ga je zien dat je er best vaak dingen mee kunt betalen. Als ge er elke 2 weken €10 van uitgeeft zijn ze ook op, bv bio producten die per ongeluk in u winkelkar belanden.

Hoe komen jullie uberhaupt aan zulke bedragen? Die dingen zijn maar 2 jaar geldig met een cap van 250/jaar toch?

Anyway: vorige week nog muurverf gekocht in de Gamma. In die doe het zelf zaken heb je best nog redelijk wat dingen die je daarmee kan betalen.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad om die cheques op te krijgen, als je u ogen een beetje open houdt doorheen het jaar ga je zien dat je er best vaak dingen mee kunt betalen. Als ge er elke 2 weken €10 van uitgeeft zijn ze ook op, bv bio producten die per ongeluk in u winkelkar belanden.
200 euro per jaar en 200 euro ging in januari vervallen, maar die kun je met 3 maanden verlengen. Dus da's dan die 600 euro.

Terug
Bovenaan