EA SPORTS FC 24

Hoe is die cech? Net ter stegen gekocht aan 163k,als ie echt goed is sell ik hem en koop ik cech?
Ik ben van Courtois naar Cech gegaan en vind het een verademing. Schmeichel is wel beter. Ik vind Courtois een prutsvent in het spel, geen idee waarom maar bij mij zeer slecht.

Als ik tegen een Casillas od Yashin uitkom ben ik altii versteld wat die eruir ranselen.

Die chemistry styles voor keepers zijn ook ziek op. Was dat initieel vergeten. Gebruiken jullie die vaak voor veldspelers? Is overall een slechte deal. En defense komt toch altijd van pas. Bij mij staat Van Nistelroy er nog in atm. Ffs ea...😅

De bal afpakken lukt me wel aardig. Het is de defense orchestreren dat langs geen hol werkt. Gewoon kleine afstand houden met LT en op't juiste moment X. Gebruik veel meer X als A. Zie wel dat je adv defense aan hebt staan. Er is Team contain en een ander maar ik zie het verschil niet. Ze staan daar maar wat passief te staan. Verstoort mss wel hun shot een beetje.

AI League gestart maar 6min/helft matches hebben veel te veel goals. Zelfs slider van keepers gemaxed en het doet gewoon niets. Niet zo leuk om naar te kijken ook.

Deze FIFA amper kunnen spelen door de geboorte van 2e kind in de zomer, momenteel lukt het me enkel een matchke of 10 rivals per week te spelen, zodat ik de rewards van 7 wins heb. Geen SB of champions, wel met een vrij crappy team in div. 6 geraakt.

Hiernet mijn eerste token voor online draft ingewisseld en een matchke gespeeld. Kan ik die "voortgang" pauzeren tussen de matchen door? Zoja, hoelang?

Deze FIFA amper kunnen spelen door de geboorte van 2e kind in de zomer, momenteel lukt het me enkel een matchke of 10 rivals per week te spelen, zodat ik de rewards van 7 wins heb. Geen SB of champions, wel met een vrij crappy team in div. 6 geraakt.

Hiernet mijn eerste token voor online draft ingewisseld en een matchke gespeeld. Kan ik die "voortgang" pauzeren tussen de matchen door? Zoja, hoelang?
Ja je kan de voortgang altijd pauzeren. Ik heb ook 2 kinderen waarvan 1 kleintje en tijdens de dutjes kan ik net meer spelen dan vroeger :-)

Ik ben van Courtois naar Cech gegaan en vind het een verademing. Schmeichel is wel beter. Ik vind Courtois een prutsvent in het spel, geen idee waarom maar bij mij zeer slecht.

Als ik tegen een Casillas od Yashin uitkom ben ik altii versteld wat die eruir ranselen.

Ack, Courtois 90 is echt echt wel passief, OMG !

Heeft er hier toch al een paar serieuze ballen uitgerammeld... Geen spijt dat ik voor deze ben gegaan uiteindelijk.

Mij ook eindelijk aangeschaft op mijn nieuwe ps5.

Al even de serie links laten liggen. Vooral omdat PES gewoon qua gameplay veel beter bezig was, tot het gratis werd, en ook op niets meer trok.

Speelt lekker weg. Enige gigantische punt van kritiek blijven toch wel die keepers. Snap niet dat ea dat maar niet in orde krijgt. Al veel beter dan vroeger. Maar doen nog altijd van die rare zweefsprongen met handen en voeten tegen mekaar die je nooit in het echt ziet.

Ook bij de opstellingen in career mode toch al te vaak sterspelers op de bank voor zeer zwakke jeugdspelers.

Ook onnozel dat die career mode na al die jaren maar kleine tweaks kreeg, en enkel
UT hen interesseert …

Maar al bij wel wel verrast hoe leuk hij wegspeelt, al blijft het wel nog steeds geen Pes 2020.

Mij ook eindelijk aangeschaft op mijn nieuwe ps5.

Al even de serie links laten liggen. Vooral omdat PES gewoon qua gameplay veel beter bezig was, tot het gratis werd, en ook op niets meer trok.

Speelt lekker weg. Enige gigantische punt van kritiek blijven toch wel die keepers. Snap niet dat ea dat maar niet in orde krijgt. Al veel beter dan vroeger. Maar doen nog altijd van die rare zweefsprongen met handen en voeten tegen mekaar die je nooit in het echt ziet.

Ook bij de opstellingen in career mode toch al te vaak sterspelers op de bank voor zeer zwakke jeugdspelers.

Ook onnozel dat die career mode na al die jaren maar kleine tweaks kreeg, en enkel
UT hen interesseert …

Maar al bij wel wel verrast hoe leuk hij wegspeelt, al blijft het wel nog steeds geen Pes 2020.
Ik zou niet te vroeg spreken over goed spelen... Je krijgt waarschijnlijk alle beginners luck, of een normaal spel te spelen... De scripting komt pas later als je in het netje gestrikt bent.

En 5 wins gehaald, 1 op 4 matchen dus weten binnen te harken, ondanks een bagger slechte dag

Ik heb Alaba 86 totw untradable, kan ik daar iets mee doen voor die evo?

En die icon pick, :ROFLMAO:

20240107_204705.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou niet te vroeg spreken over goed spelen... Je krijgt waarschijnlijk alle beginners luck, of een normaal spel te spelen... De scripting komt pas later als je in het netje gestrikt bent.

En 5 wins gehaald, 1 op 4 matchen dus weten binnen te harken, ondanks een bagger slechte dag
Ik speel geen UT, enkel career mode. Dus daar wss minder last van.

Ja die totw kan je heel goed maken, ik ben bezig met zen gold kaartje
Blijkbaar volledig extinct, nergens te vinden die totw kaart, Lucky me... En blijkbaar is zijn gouden kaartje ook bijna nergens te vinden als ik de historiek bekijk...

Ik heb eerst dus de totw gedaan en daarna peps legacy, is nu een 93 kaartje, redelijk zotjes. Al een sjans dat ik zijn groen kaartje ergens had gezien op futbin, want voor hetzelfde geld had ik hem in een sbc met bodemloze put gedumpt.

Nu nog even zien waar ie het beste speelt voor mij, op cb of op cdm. Maar voor cdm moet ik een andere speler hebben die van cm naar winger kan gaan. Voorlopig enkel Bernardo silva thunderstruck die dit kan in mijn team, caicedo moet er dus uit in zijn plaats.

Zo starten:

20240108_114043.jpg

En zo in game:

20240108_115412.jpg

Hansen en silva kunnen evt wisselen van plaats, maar haaland doet het goed op de wing, en neymar goed in de spits.

Maar ga eerst eens op cb uitspelen... Met 5 *wf, ni slecht, én linksvoetig.

Ik heb Alaba 86 totw untradable, kan ik daar iets mee doen voor die evo?

En die icon pick, :ROFLMAO:
Wat is er mis met Ballack? K'zou die graag hebben. Zijt blij dat ge al een 88 hebt. Geen idee wat de preciese kansen zijn, maar die speciale picks zijn bij mij vaak laag (87's at most, muv. keeper Van Nistelroy). Straks waarschijnlijk ook deze doen, want alle hoge kaarten die ik uit boosters haal zijn nu eenmaal altijd dezelfde. Al 5x één bepaalde 89 gehad. Maar goed: beter dat dan een -85 natuurlijk. Ge kunt die wel kwijt in die SBC's, of hoe noemt het?

Dan zou ik eindelijk kunnen beginnen aan de Mannschaft. Voorlopig heb ik enkel de (veel goedkopere) frauschaft waar ik de offline matches mee doe. Die zijn dan ook stukken goedkoper. :p

nomzoiz.jpg

Manager is random want het maakt niet uit gezien allemaal dezelfde liga. De verdediger komt in aanmerking voor zo'n Evolution maar de "block" trait heeft ze al geloof ik dus boeit het niet echt. Maar gezien mijn mannenteam al min of meer compleet is voor mijn part (speel toch niet online) is daar ook geen nood. Dacht eraan base Pirlo te kopen (kost blijkbaar weinig), maar dat strookt dan weer niet met de chemistry. Die icon die ik hier net gekocht heb valt toch tegen want is vooral met headers maar - hoewel dat in PES mijn go2 strategie was - steekt dat hier tegen, onder meer omdat die vrouwen allemaal midgets zijn ivm. de mannen. En je speelt nu eenmaal 95% tegen mannen, behalve in draft (om één of andere mysterieuze reden).

@HansMoleman: Kan je niet eerst per ploeg de opstellingen optimaliseren via de editor? Of gebruikt career mode de defaults? Want die zijn idd soms echt slecht. Ofwel zijn die spelers geblesseerd ofzo. Ofwel kan het hun gewoon geen hol schelen, net zoals hun oopsie met keeper Van Nistelroy.

Laatst bewerkt:
@Marginal0

Is gewoon de return die je krijgt voor een 87+ icon die je kan hitten. 1 puntje meer als de minimum vind ik nu niet echt memorabel, vindt ge dat nu zelf niet? Zeker als ge weet, 2 * 87 team en 1 *86, en 2 * totw (die zijn wel kostbaar geworden zo tegenwoordig)

In alle eerlijkheid, ik ga die niet opstellen denk ik, oftewel moet een pull passen in mijn team, oftewel belandt die op de hoop en evt in sbc s...

Maar er zijn er die veel meer geluk hadden, op YT te zien. Ge kon namelijk ook centurions en thunderstruck icons hitten, dan vind ik dit wel magertjes, en al zeker pijnlijk voor mij, omdat de fodder weeral op is nu, ik heb er wel wat dikke kaarten ingestoken

Nog geen speciale icons gehad, telkens basic :(

Laatst bewerkt:
Ja het is niet goed, dat zeg ik niet, maar op youtube ga je natuurlijk enkel de gelukzakken zien in de pool van 10000'en (?) spelers. Maar idd, in een pick 3 verwacht je toch iets beters. Maar voor die speciale picks gelijk dat (die 3 dat ik gehad heb) had ik alleszins dezelfde chance. Altijd 87/88-kaartjes als hoogste. En de kostprijs vind ik zo hoog niet. Wat ga je anders doen met de gratis packs waarmee ze u dagelijks overladen? Na een paar weken stoot je dus vaak op dezelfde. En als je ze niet meteen commit aan een SBC dan moet je ze scrappen. Dusja. Als ik al een dopamine-rushje had van de opening van zo'n pack was dat na een week al weg omdat het me niet meer interesseerde, en het eerder een gezucht was dat ik weer in die SBC's moet kloten voor een paar minuten.

Ik wil gewoon graag Ballack omdat ik een Mannschaft-fan was. :p Kijk al jaren geen voetbal en ben enkel bekend met de icons, maar de "droom" om die te hebben in de ploeg (Ronaldo, Ronaldinho, Kahn, Pepe, etc.) moet ik opbergen, want die kosten allemaal miljoenen coins. XD Het vrouwenteam hierboven maakt de tussenfilmpjes al wat meer de moeite. Als ik dan toch op een hoop rando's (voor mij dan) moet kijken, dan mag het er best leuk uitzien. :biglaugh:

Is een kaartje dat je graag wilt, begrijp ik, maar heb ballack effectief gekozen, gaat ocharme 80 k, dus zo memorabel zal deze kaart in game wel niet zijn. En ik ga niet heel mijn team omgooien omdat ik deze kaart heb gehit. Wss nog even bijhouden, maar wss fodder naar de toekomst toe. Ik houd vaak enkel mijn base team, met nog wat opties om anders te spelen, en dan de high rated kaarten die ik in random packs hit. Heb hierbij een hoop zeldzame kaartjes mee ingesmeten, daarmee vind ik deze uitkomst wat magertjes.

Blijkbaar heb ik Baresi (91) ook ergens opgepikt. Geen idee hoe of waar. Dus ik heb meer chance gehad dan ik dacht met 2x 91. Maar misschien kreeg iedereen die ofzo in de maandelijkse rewards? Van de tradeables heb ik denk ik nooit meer dan 30K kunnen krijgen. Ofwel was het zo snel verkocht dat ik het niet meer weet. Ik zoek gewoon de mediaan prijs op via futbin en zet het te koop daaraan. Wel grappig hoe sommigen soms 1000K vragen en mensen dat echt bieden terwijl dezelfde kaart één minuut later voor 160K over de toonbank gaat. XD De eerste dag ook eens 1.8K gegeven voor een 81 OVR die ik persé wou maar twas meteen de laatste keer.

Basisregel is om nooit tradeables erin te smijten. Al de rest maakt geen moer uit als je er toch niet van plan bent ermee te spelen. Ik speel het wel nog maar net (en wsl niet lang meer :p), maar er is niet altijd iets dat de moeite is om je kaartjes in te committen, tenzij je interesse hebt in de icons/spelers in de aanbieding. Ik momenteel niet, en aan Mbappé kom ik toch nooit (hoeveel 89-teams moet je daarvoor committen? Hoe ziek is dat voor een F2P-speler? Volgens mij is het zelfs onmogelijk om dit tegelijk te doen en moet je gewoon dezelfde kaarten kopen/grinden.). Deze challenge is hetgeen dat het meest de moeite is. Als je het niet doet ben je toch verplicht de dubbele 85+ kaarten aan iets anders weg te smijten dat maar 82 OVR is.

De 'ervaring' in het algemeen was best wel goed gestructureerd. Het verslavende is gelukkig na een week sterk geminderd tesamen met de content. Leuk dat er 'spelletjes' waren die je kon doen in Moments toen ik net begon maar dat was jammer genoeg allemaal tijdelijk. Initieel is er zoveel te doen dat je gewoon moet kiezen. Ge vraagt u af waarom dit tijdelijk is als er niets in de plaats komt. Sure, ze willen dat hun spel zoveel mogelijk van uw vrije tijd vergt, maar voorzie dan wel iets anders. Het lijkt alsof ze er 2 man en ne peirdekop opzetten om hun content te genereren (zo lui zelfs dat niet iedere speciale kaart een apart fotooke heeft), maar ze verdienen er miljoenen per week mee. XD

Terug
Bovenaan