EA SPORTS FC 24

Ik helaas niets maar amuseer mij te pletter.
18 rival wedstrijden gespeeld en op de rand van divisie 7.
Na 2 winst wedstrijden altijd een free win voor mijn volgende tegenstander.
Ik raak easy aan 7 wins (als de servers meewerken) en de objectives in friendly zijn zeer makkelijk te voltooien.
Scores van 4-0 of meer zijn momenteel geen uitzondering.

Vorig jaar de fout gemaakt om zo snel mogelijk in divisie 1 te willen zitten en met moeite wedstrijden te kunnen winnen.
Nog steeds geen Mbappé tegengekomen, I love it :)

Bon, heb het ook gekocht, wat is de snelste/makkelijkste manier om van die bronze spelers af te raken en een semideftige squad te krijgen? Eerst alle foundations SBC's, wat squad battles, of?

Bon, heb het ook gekocht, wat is de snelste/makkelijkste manier om van die bronze spelers af te raken en een semideftige squad te krijgen? Eerst alle foundations SBC's, wat squad battles, of?
klopt en ook die simpele objectives zoals geef x aantal assist of scoor x aantal goals voor 100k packs, kunt die vrij snel doen op laagste niveau in Squad battles.

Ik helaas niets maar amuseer mij te pletter.
18 rival wedstrijden gespeeld en op de rand van divisie 7.
Na 2 winst wedstrijden altijd een free win voor mijn volgende tegenstander.
Ik raak easy aan 7 wins (als de servers meewerken) en de objectives in friendly zijn zeer makkelijk te voltooien.
Scores van 4-0 of meer zijn momenteel geen uitzondering.

Vorig jaar de fout gemaakt om zo snel mogelijk in divisie 1 te willen zitten en met moeite wedstrijden te kunnen winnen.
Nog steeds geen Mbappé tegengekomen, I love it :)
Idd babske is rare percies...

Ik kan terug wat vrijer spelen na die patch, of is dat een gedacht?

Net match verloren om in div 7 t komen

Bijna allemaal untradable, maar van pack luck kan ik echt niet klagen :D

Edit : Kan precies ook geen franse manager vinden, die heb ik net nodig voor op full chem te geraken :/

image.png

Vraagje: onze zoon wordt bijna 6 en wil voor zijn verjaardag graag Fifa. Wat raden jullie voor hem aan: de nieuwe EA sports 24 of nog fifa23? Actuele ploegsamenstelling is voor hem nog niet zo belangrijk. Dank voor jullie tips!

Vraagje: onze zoon wordt bijna 6 en wil voor zijn verjaardag graag Fifa. Wat raden jullie voor hem aan: de nieuwe EA sports 24 of nog fifa23? Actuele ploegsamenstelling is voor hem nog niet zo belangrijk. Dank voor jullie tips!

Als hij 6 jaar is kan je eventueel beginnen met eFootball 24 (gratis)?

Fat man lag

Was even aan het browsen, en is eerste keer dat ik dit hoor.
Nu bij het lezen kom ik er ook achter dat FC geen peer to peer meer zou gebruiken.
Dat we allemaal verbinden op servers en zo onze matchen spelen.

Het probleem zou dan volgens hun liggen bij wat onze provider doet, en de route kiest naar de server.
Allemaal goed en wel, maar ik heb bijna 2k uur in Rocket League. En nog nooit zo een nare dingen gevoeld in een online match dan deze game.
Spelers die teleporten, game die plots versneld en vertraagd.

Dan moeten die hun servers toch echt brak draaien dat wij constant zo een problemen hebben.

Wil hij UT spelen? Dan zou ik voor 24 gaan. Als de jongen graag wat potjes voetbal wil spelen met spelers die hij kent ga je weinig meerwaarde halen uit 24 en ben je even goed (en veel goedkoper) af met 23.

Zijn verdediger heeft al gele kaart, tackel van achter en die krijgt geen kaart ?
FC 24 heeft duidelijk hun eigen regels ipv de FIFA regels.

Ik neem een pauze van deze game voor paar maand, want dit is echt voor te huilen.
Kan nog al snel relativeren, maar dit tart al mijn verbeeldingen en zuigt al de fun uit voetbal spelen.

Zijn verdediger heeft al gele kaart, tackel van achter en die krijgt geen kaart ?

Ik neem een pauze van deze game voor paar maand, want dit is echt voor te huilen.
Kan nog al snel relativeren, maar dit tart al mijn verbeeldingen en zuigt al de fun uit voetbal spelen.
Inderdaad heb gisteren ook grote ogen getrokken. Teleports galore, alles in voordeel van tegenstander. Game pauzeert letterlijk 5 seconden om daarna fast forward *10 te gaan, ik kom terug in besturing en eerste dat ik doe geeft de meest lichte penalty ooit gegeven, ik heb letterlijk niks gedaan.

Tegenstander heeft dus constant het overwicht in game, en laat mij aanvoelen precies of ik heb nog nooit een voetbalgame gespeeld in heel mijn leven. Hoe is dit zo ver van het padje kunnen gaan sinds pakweg fifa 15?

Die randomness is echt schrijnend, ik heb het gevoel dat ik enkel win tegen accounts die nog minder hebben ingelegd dan ikzelf (ik heb dus de ultimate editie van bij de start). Als iemand betaalt heeft voor zijn ploeg heeft die zoiezo een streepje voor, ongeacht wat die packt...

Inderdaad heb gisteren ook grote ogen getrokken. Teleports galore, alles in voordeel van tegenstander. Game pauzeert letterlijk 5 seconden om daarna fast forward *10 te gaan, ik kom terug in besturing en eerste dat ik doe geeft de meest lichte penalty ooit gegeven, ik heb letterlijk niks gedaan.

Tegenstander heeft dus constant het overwicht in game, en laat mij aanvoelen precies of ik heb nog nooit een voetbalgame gespeeld in heel mijn leven. Hoe is dit zo ver van het padje kunnen gaan sinds pakweg fifa 15?

Die randomness is echt schrijnend, ik heb het gevoel dat ik enkel win tegen accounts die nog minder hebben ingelegd dan ikzelf (ik heb dus de ultimate editie van bij de start). Als iemand betaalt heeft voor zijn ploeg heeft die zoiezo een streepje voor, ongeacht wat die packt...
Dit heb ik ook voor, daarnet zelf de game die naar 93ms ping ging voor even. En natuurlijk scoort hij uit die situatie, altijd rond div2 gezeten en sommige jaren in div1. Maar nu zou de game toch al beetje moeten gebalanceerd zijn van divisies. Toch moet ik mijn tenen uit kuisen in div 9 door al die rare dingen. Mijn spelers kwamen gisteren van een stevig avond feestje, want dat voelde echt als een blok beton.

Kan wel met zekerheid zeggen, dit is 1 van de slechtste fifa's in jaren.
Hoe meer ze van die hyper achtige toestanden in steken, hoe slechter het begint te worden.
Ze steken iets nieuw in, en al goed en wel. Maar als je gameplay zo fucked up geraakt door al je moderne snufjes, dan moet er dringend keer terug naar de teken tafel gegaan worden. Het is echt door al die realisme zever dat ze proberen erin te steken, dat basis dingen gefucked geraken.

Van mij mogen ze echt vernieuwen, maar EA steekt elk jaar iets erin dat je zegt goed.
Gaat cool zijn, maar ze werken het zo slecht uit.
Mochten ze echt met passie hun game maken, zoals sommige indie devs. Beste voetbal spel in jaren, en gaat nooit iemand dicht komen.
FUT is al wat telt, en geld printen. Kan wel begrijpen uit business standpunt, maar toont echt aan dat je niet cared om je spelers.

Wij zijn wel de schuldige van elk jaar deze zever te kopen, en we weten het maar al te goed.
Ook bij gebrek aan andere voetbal games, Efootball is ook al zo dood als een pier.
Die UFL, tegen die uitkomt ben ik gestopt met gamen.

Als je monopoly hebt op de markt, doe je wat je wil e. Zie maar naar NBA, die melken ook elk jaar hun player base zo leeg als een koe.
Hoofd reden dat ik een console heb is voor sport games, maar het is al jaren toch enorm triestig.
Nu de enige game dat ik nog speel naast FC, is PGA 2K23 Tour. Het is ook wel van 2k, maar is minder pay to win dan hun NBA spel voorlopig.

Tis toch altijd randomness tot en met? Het was een aantal jaar geleden dat ik nog een Fifa game gespeeld heb maar de foutieve offsides zijn ook nog steeds niet gefixed. Er zijn scenario's waar ik echt 101% zeker ben dat ik níet off side sta wanneer de bal vertrekt en dat je toch afgevlagd wordt... ze hebben precies wel geleerd van daar geen replays meer van te geven.

Tis toch altijd randomness tot en met? Het was een aantal jaar geleden dat ik nog een Fifa game gespeeld heb maar de foutieve offsides zijn ook nog steeds niet gefixed. Er zijn scenario's waar ik echt 101% zeker ben dat ik níet off side sta wanneer de bal vertrekt en dat je toch afgevlagd wordt... ze hebben precies wel geleerd van daar geen replays meer van te geven.
Hier was er een wel ne replay alvast, hebben ze gedaan voor eens extra in te wrijven.
Maar heb nog nooit mee gemaakt in een Fifa spel, dat een tackle vanachter niet bestraft wordt.

Zeker niet dat een speler al geel had, begin gewoon te denken dat de server last had met de data.
Puur door het feit dat de ping swingde naar 93ms op een gegeven moment.
Zou voor mij de enige logische verklaring zijn.

Die buitenspel weet ik wel van vroeger dat ze inderdaad een lijn trokken, maar heb zelf nu al goals gezien dat mensen effectief buiten spel staan.
Kan je ook zien in de replay zelf, het ontspoort wel echt enorm nu de bugs.

Wat is er in hemelsnaam met dit spel aan de hand?
Ik heb het nu een aantal dagen bewust niet gespeeld omdat mijn laatste 3 partijen echt abnormaal waren.
Spelers die heel loom leken, elke bal moesten controleren en niet in 1 tijd konden spelen, die enorm traag in elke vorm van balbehandeling waren.

Nu speel ik vandaag terug 1 wedstrijd, geen enkele verandering. Ik moet soms 2x op X duwen om ze een pass te laten geven, omdat ze er gewoon enorm lang over doen om die pass te geven.

Dat heb ik de eerste 2 weken nooit voorgehad, nu laatste 5 wedstrijden niks anders dan dat.
Heb ik nu echt gewoon pech dat mijn tegenstanders zo'n brak internet hebben?

Met er een jaartje tussenuit te zijn geweest toch gehoopt dat ze stappen gingen gezet hebben, maar ik vind het er niet beter op geworden, helaas.
Tijd dat er nog eens een concurrent komt, al vrees ik er wat voor.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan