EA SPORTS FC 24

Awel, ge omschrijft net wat ik ook meemaak, sinds ongeveer die patch dinsdag of wat was het lukt hier niks meer, bij release was het passen met korte tikjes, en nu moet je de snelheid ingeven met hoe lang je drukt. En natuurlijk kan EA dit manipuleren als je ene keer dit moet ingeven van kracht en de andere keer iets anders, niks lukt hier nog

Het speelt nu zoals de base game speelde bij release, bagger dus

En eer sommige passes gegeven worden is mogelijks nog erger hier. Tegenstander heeft altijd de tijd om zich terug in positie te zetten of een pass te onderscheppen dat nooit zou mogen gebeuren...
Vreemd dat jij dit hebt na de patch van dinsdag, ik had dit al voor de patch.
Vanaf het begin tot nu is dat altijd blijven gebeuren, en het hangt vooral af van de speelsnelheid.

Sommige games zijn enorm sloom, en andere hebben ze precies coke gesnoven.
Zal gewoon daarmee te maken, het is niet enkel online. Zelf bepaalde Squad battles voel je verschil van snelheid.

2-0 voor in de 80ste minuut, 2-3 verloren nog.
7de verlies op een rij. Ik ga er even mee moeten stoppen denk ik, want het is op het randje of ik slaag hier alles bij mekaar :D

Wel straf dat ik nu al een tijdje EA Sports FC 24 aan het spelen ben en de controller nog altijd niet stuk is 🤡

2-0 voor in de 80ste minuut, 2-3 verloren nog.
7de verlies op een rij. Ik ga er even mee moeten stoppen denk ik, want het is op het randje of ik slaag hier alles bij mekaar :D
main-qimg-59beee545b8f603f21b910104a48035b-lq

Ik krijg ook wel gewoon gemiddeld 5 doelpunten tegen per wedstrijd, dat helpt ook niet.
Gebruik die nog iets anders dan gewoon sprinten? Ik snap het gewoon niet. Ik kan hun aanvallers niet volgen, maar hun verdedigers de mijne wel probleemloos.
Ik dacht dat 2x R2 een korte boost geeft als je net begint te sprinten.

Sinds ik mijn eigen tactics gebruik win ik weer geregeld. Gebruikte er van BorasL en had hetzelfde voor als jullie (slechte en slome passes, spelers die vreemde looplijnen volgden,...). Mijn eigen tactics ingesteld en ik win nu 80% van mijn wedstrijden. Die hun tactics zijn ingesteld op hun speelstijl en kunnen uzelf ferm tegenwerken...

Ik was dus echt verbaasd dat right stick switching 'ball relative' zo goed werkt(e)

Voor de eerste keer ooit zo gestart aan deze fifa op aanraden van ideale settings, en dat werkte de eerste week en een beetje ideaal, ik duwde en ik kreeg de juiste speler aan de voet. Nu lijkt het mij gewoon broken te zijn. Echt frustrerend, ik denk van terug player relative uit te proberen... Elke keer als iets mij begint te liggen switchen ze alles om. Hoe frustrerend is dat niet? Precies of ge moogt hier niet goed spelen of alles ligt weer in duigen. Manman wat een zever is dat toch, dat ze aanpassingen doen ok, maar blijf bij een basisspel, zodat je er effectief in kan oefenen en ook beter worden...

Sinds ik mijn eigen tactics gebruik win ik weer geregeld. Gebruikte er van BorasL en had hetzelfde voor als jullie (slechte en slome passes, spelers die vreemde looplijnen volgden,...). Mijn eigen tactics ingesteld en ik win nu 80% van mijn wedstrijden. Die hun tactics zijn ingesteld op hun speelstijl en kunnen uzelf ferm tegenwerken...
Hoe weet je welke tactics goed zijn, is dat continu uitproberen of heb je er een aantal geperfectioneerd? Welke speel je van formatie?

Ik heb 10 matchen geprobeerd en aangepast. Switch momenteel tussen een 41212(2) en een 4321. Op allebei volgende tactics:

Def style balanced
W: 37
D: 55

Build up balanced
Chance creation forward runs
W: 40

Players in box 6
Corners 3
Free kicks 3

Heb de indruk dat met forward runs mijn spelers makkelijker rond hun man geraken...

Zo speel ik in game:

Screenshot_20231007_222444_Companion.jpg

Kan ik 1 van die tactics hiermee gebruiken? Ik start met een 4-3-1-2

Ps heb je nog wat key speler instructies derbij?

Laatst bewerkt:
'k zal je morgen eens in PM'en :) lig al in bed :unsure:. Maar je kan die idd gebruiken als je wilt, moet dan gewoon bvb uw defensive luik aanpassen en daar je spelers dan op de gewenste positie zetten...

Hier gaat Rivals voorlopig heel vlot. Nog niet super veel tijd gehad om te spelen, maar win tot nu toe nog steeds de meeste matchen. Zit in divisie 6, halverwege naar divisie 5.

Ik speel vooral afwachtend en op balbezit. Verdedigend probeer ik met mijn CM's bijkomend druk te zetten. Speel met 4-3-3, de opstelling met 1 cam en 2 CM.

M'n ploeg is nog niet super (overall 84), maar totaal geen pack luck gehad tot nu toe. Beste zijn Kimmich en Bernardo Silva.

'k zal je morgen eens in PM'en :) lig al in bed :unsure:. Maar je kan die idd gebruiken als je wilt, moet dan gewoon bvb uw defensive luik aanpassen en daar je spelers dan op de gewenste positie zetten...
Kheb wat YT instructies genomen, jawadde dees zijn 2 handige formaties, tegen een tryhard 4-4 door een domme penalty, stond voor...

En ja gelijk ik dacht, het valt soms veel minder op, maar ge moet dus blijkbaar settings regelmatig is checken, de meeste stonden zoals ze waren, zodat het niet echt opviel, EA zijn toch fuckers bij momenten eh

Opstelling wat gewijzigd en toen ging het beter, uiteindelijk de laatste 5 vd 6 WL wedstrijden gewonnen, wel geëindigd op 7W en 13 L, schandalig zwak.
En enkel TOTW Martinez gekregen.

hoe is WL? Zelfde stressboel als anders? 😂
Zelf speel
Ik nooit echt WL. Had wel het plan om dit jaar af en toe eens mee te doen, maar kheb nog maar 500-600 punten😂

Kheb wat YT instructies genomen, jawadde dees zijn 2 handige formaties, tegen een tryhard 4-4 door een domme penalty, stond voor...

En ja gelijk ik dacht, het valt soms veel minder op, maar ge moet dus blijkbaar settings regelmatig is checken, de meeste stonden zoals ze waren, zodat het niet echt opviel, EA zijn toch fuckers bij momenten eh
Kunt ergens uw settings opslaan dacht ik, normaal blijven ze dan staan.

LW, Real Madrid en dan je raad het al.
Een of ander vrouwmens dat ik nog nooit van gehoord heb.
Kan wel tellen voor teleurstelling nu met die vrouwen in de pakjes :laugh:

Nog 2 matchen heb die UCL kaart vrijgespeeld.
Ben eens benieuwd hoe die gaat spelen.
Ga mij nog een Serie A First owner team maken, andere jaren had ik daar toch enorm veel fun mee.

Terug
Bovenaan