Film Dune: Part Two

Echt niet. God-Emperor is een van mijn favorieten. Children vind ik persoonlijk wat minder dan 1,2 en 4.
Ik had Messiah en Children omgewisseld, is inderdaad het 3de dat ik soms ook minder vond. Een slecht boek heb je niet in de reeks echter. (heb die van de zoon wel niet gelezen).
 
Ik had Messiah en Children omgewisseld, is inderdaad het 3de dat ik soms ook minder vond. Een slecht boek heb je niet in de reeks echter. (heb die van de zoon wel niet gelezen).
Houden zo. Die zijn enkel de moeite om een iet of wat afgerond verhaal te hebben. Het beste van de zoon zijn de drie preludes en de twee tussenvoegen, de rest is minder.
 
Gisteren ben ik ook naar Dune Part Two gaan kijken. Zoals hier al gezegd, voor films als deze is cinema uitgevonden.
Toch wel verschillende kippenvel momenten gehad met de geweldige muziek en beelden. Wat een huzarenstukje. Muad'Dib 's eerste ritje op de gigantische zandworm sprong er voor mij echt uit.
Qua verhaal begrijp ik de kritiek wel een beetje. Er gebeurde niet zo ontzettend veel in feite qua verhaallijn t.o.v. Part one.
 
Ik vond part 1 wat teleurstellend maar wel omvergeblazen door part 2, legendarische film.

Na de eerste film had ik het gevoel dat het een cliché uitverkorene/wraak, good VS bad verhaal ging worden.
Nu vond ik de opbouw naar het einde fantastisch. Paul zijn moeder die de weg voor hem vrijmaakt. Paul die uiteindelijk dan toch als een soort usurper de macht neemt. Op het einde bleef ik met een echt anti-held gevoel achter. Is Paul nu een bevrijder of een nieuwe dictator. Heel benieuwd hoe dit zal verder gaan.
 
Dit weekend ben ik hem ook gaan zien. Zoals verwacht heel hard van genoten.

Ik moet wel zeggen dat er echt niets van spanning in de film zit. Het enige echte conflict in de film was welk pad Paul zou kiezen... En zelf voor een niet-boek lezende vriendin was al vroeg duidelijk hoe het zou eindigen.

Wel knap dat zelfs zonder enige spanning en maar minimum conflict het een zeer goede film is die niet verveeld.
 
Ik vond part 1 wat teleurstellend maar wel omvergeblazen door part 2, legendarische film.

Na de eerste film had ik het gevoel dat het een cliché uitverkorene/wraak, good VS bad verhaal ging worden.
Nu vond ik de opbouw naar het einde fantastisch. Paul zijn moeder die de weg voor hem vrijmaakt. Paul die uiteindelijk dan toch als een soort usurper de macht neemt. Op het einde bleef ik met een echt anti-held gevoel achter. Is Paul nu een bevrijder of een nieuwe dictator. Heel benieuwd hoe dit zal verder gaan.

Paul is niet goed of slecht, het is dus inderdaad verre van een good vs evil verhaal. Eerder een verhaal van evil(s) vs the lesser evil(s). De jihad gebeurt (enfin, gaat gebeuren) buiten zijn wil om, maar hij doet ook niks om die te voorkomen. Wraak is zowat dé sleutelterm.
 
Ni slecht zeg. Hiervoor is de cinema gemaakt denk ik dan. Nooit de boeken gelezen, nooit iets over Dune geweten, maar nu ben ik er toch ingezogen. Niet dat ik nu de boeken ga lezen, maar ga toch wat meer info opzoeken 🤓
 
Ik kan alleen maar beamen wat al vaak gezegd geweest is: Een echte cinemafilm.
Episch, groots, sterke acteerprestaties, geweldige soundtrack die altijd op het perfecte moment losbarst.
Heel goeie verfilming imo.
 
Ik kan alleen maar beamen wat al vaak gezegd geweest is: Een echte cinemafilm.
Episch, groots, sterke acteerprestaties, geweldige soundtrack die altijd op het perfecte moment losbarst.
Heel goeie verfilming imo.
Exact. Vandaag gaan kijken in IMAX, eerste keer. Ga ik toch wel vaker overwegen voor erg specifieke films!

Alleen jammer dat er nog popcorn op de stoel lag en omgestoten frisdrank op de grond...
 
Heb hem gisteren op Imax gekeken,
Ik vond hem eerlijk gezegd niet zo geweldig als ik overal lees. Ik vond het verhaal maar zozo, beetje zwaar gerushed ook bij momenten en ook zeer voorspelbaar. Nu ik heb nog nooit een boek gelezen en was wel extraam hyped maar keerde toch met een raar gevoel terug naar huis. Goed zeer zeker maar niet de klassieker wat ik dacht dat het zou gaan worden
 
lap, ik dacht kga de eerste film op Netflix kijken, is die eraf (stond er paar maand geleden nog op)
 
Heb hem gisteren op Imax gekeken,
Ik vond hem eerlijk gezegd niet zo geweldig als ik overal lees. Ik vond het verhaal maar zozo, beetje zwaar gerushed ook bij momenten en ook zeer voorspelbaar. Nu ik heb nog nooit een boek gelezen en was wel extraam hyped maar keerde toch met een raar gevoel terug naar huis. Goed zeer zeker maar niet de klassieker wat ik dacht dat het zou gaan worden
Nooit met hoge verwachtingen naar een film gaan kijken 😁
 
Terug
Bovenaan