Film Dune: Part Two

@Chizm Dune is enkel in 2D, er bestaat geen 3D versie. Het IMAX beeldformaat zorgt er gewoon voor dat je veel meer ziet, de gewone bioscoopversie is een crop.

Hier een voorbeeld van de vorige film:

 
Laatst bewerkt:
wist ik niet, nog nooit een film in imax gezien

kijk er wel naar uit om deel 2 in dit format te zien
Ik ben ook nog nooit in IMAX gaan zien, maar voor deze wil ik wel de moeite nemen om tot Brussel te gaan. Eindhoven is ook een optie, maar die schermafmetingen in Brussel... jawadde.
 
is dat dan gewoon IMAX 2D dat jullie bedoelen?
Jep, geen 3D. Wel belangrijk dat het Kinepolis Brussel is want de enige zaal in België met een scherm in het ware IMAX formaat. Jammer genoeg geen 70mm projector, daarvoor moet je al op de Eurostar springen om hem in BFI te gaan zien.
 
en dat allemaal om wat duinen te gaan zien :unsure:

den eerste indertijd in 4dx gaan zien, maar ze mogen het bij 2D houden.

IMAX qua beeld is wel altijd impressionant; maar ik vind de audio precies wat minder 'aangenaam', zal aan mij liggen?
 
Ik ben ook nog nooit in IMAX gaan zien, maar voor deze wil ik wel de moeite nemen om tot Brussel te gaan. Eindhoven is ook een optie, maar die schermafmetingen in Brussel... jawadde.
Vreemd dat ze niet hetzelfde proces voor beide films gedaan hebben. De eerste werd dus van zijn digitale bron op film geprint om een pellicule-look te geven aan het beeld, en heeft dan terug een digitale scan gekregen voor distributie.
Voor deel 2 hebben ze blijkbaar de digitale bron gescand voor een filmprint, maar zijn niet terug naar digitaal gegaan. Daaruit leidt ik af dat ze die film scan enkel gedaan hebben voor de speciale 70mm vertoningen, en dat alle overige vertoningen projecties zijn van een versie die nooit een film scan heeft gehad.
Dat zal dus resulteren in een iets andere look voor beide delen. Hopelijk valt dat niet te hard op...
 
iMax 2D in Brussel 20u30 vrijdag 1 maart: €20

Is dat de correcte versie?
It sure is, amigo. Enjoy!



Tip: pak geen rij te dicht bij het scherm. Normaal ben ik zelf een van-voor-zitter, maar dat Imax scherm is echt massive en er is niet zo veel ruimte tussen de eerste rij en het scherm. Het wordt wellicht een hele workout op zich om met je nek rond te draaien om de actie te kunnen volgen...
 
Naar Brusseln gaan is praktisch gezien toch wat lastig voor mij, dus hier wordt het de Dune marathon in een 'gewone' Kinepolis. Kijk er wel naar uit!
 
 
Ik zit op de laatste rij, 3 tickets €60 wtf :D
Ja, IMAX kost wel wat... Ik vind het altijd een geweldige filmervaring, maar niet elke film is dat geld waard. En aangezien de Kinepolis in Brussel voor mij niet bij de deur is, ga ik nogal voorzichtig om met welke films ik kies om in IMAX te gaan zien. Dune Part One, Top Gun: Maverick, Nope, Oppenheimer waren allemaal de moeite. Avatar 2 not so much.
 
IMAX vind ik de moeite, 3D niet echt, ik vind dat als brildrager toch niet gemakkelijk om 2 brillen over elkaar aan te doen.
 
Ik
Dune 2 is dus dubbel zo goed als de eerste, wanneer ik de scores van de reviews vergelijk? :rofl:

En de eerste was wat mij betreft als steengoed. Mijn tickets voor Imax zijn besteld
 
IMAX vind ik de moeite, 3D niet echt, ik vind dat als brildrager toch niet gemakkelijk om 2 brillen over elkaar aan te doen.
Met die opzetstukjes van Kinepolis vind ik dat wel goed. Avatar 2 in 3D vond ik toch waanzinnig.

Jammer dat imax enkel in Brussel en Antwerpen te ervaren is.
 
Terug
Bovenaan