Film Dune: Part Two

:oi22::oi22::oi22::oi22::oi22:

Ik ben net bezig aan het boek en humor moet je toch echt niet verwachten hier. Wel echt de moeite om het te lezen ook, leest ook veel vlotter dan ik had verwacht, zeker als je de film al eerst hebt gezien is het erg goed te doen.
Boek 1 is nog redelijk "clichéverhaal" met onderdrukte oorspronkelijke bevolking en "the one" maar ze worden met elk deel geschifter en geschifter.
 
Boek 1 is nog redelijk "clichéverhaal" met onderdrukte oorspronkelijke bevolking en "the one" maar ze worden met elk deel geschifter en geschifter.
Ik ben er nog niet uit of ze echt allemaal ga lezen of niet. Allicht gewoon eentje per eentje kopen en wel zien waar ik strand. Ik heb mezelf al wel wat gespoild door op de wiki te zitten kijken, maar het lijkt inderdaad wel echt geschift te worden.
 
Absoluut, dat maakt ze ook zo goed, eens iets dat compleet afwijkt van het standaard scifi/fantasy plot. De Hyperion canto's zijn ook zoiets.

Da's de volgende reeks dat ze van mij mogen verfilmen. Ik heb iets in die richting reeds geleden maar voorlopig nog geen opvolging gezien van dat idee.

Iig is Hyperion initieel een raar iets, een sci-fi Canterbury Tales. Maar dan met de meest schrikwekkende FreddyKrueger-monster dreiging ooit erbij. Maak eens een miniserie! Met allemaal topregisseurs een episode aub!
 
Rustig jongens, rustig.
Humor was misschien een superlatief maar het is ook vaak een antidote in drama's om beter om te gaan met de miserie van de personages. Of denk gewoon eens aan de 2 wereldoorlogen, bij filmpjes daarvan zie je steevast lachende soldaten, iets wat ik als kind nooit snapte want hoe kun je nu vrolijk zijn in zo'n miserabele situatie. Het is pas toen ik de docu They Shall Not Grow Old zag dat ik snapte dat humor hun enig middel was om de waanzin van de oorlog te trotseren.
Dus wat luchtiger momenten in Dune zou zeker niet slecht zijn , sterker, het maakt de personages juist menselijker door niet alleen hun serieuze kanten te tonen maar ook momenten waar ze van genieten.

@yode92
Maar natuurlijk, het is net omdat Villeneuve het letterlijk verfilmde dat het zo droog uitkomt.
Maar mijn punt is dat een film nu eenmaal een ander medium is dan een boek en enige dichterlijke vrijheid best moet kunnen, zolang het in positieve zin is.
 
Laatst bewerkt:
Merci voor te delen mr going in clean. Mij moeten ze al lang niet meer overtuigen.

Moesten er nog mensen twijfelen. (Why?!) This should do the trick.
Dune-2-Character-Poster-Emperor.jpg
 
Ik ben aan het denken om deze in IMAX te gaan zien in Brussel, maar heb wat stereotype-kinepolis-in-een-grootstad vooroordelen. Of zou dat meevallen bij zo'n film, waar je neem ik aan ook aardig wat moet bijbetalen omdat het IMAX is?
 
Ben er nog niet super veel geweest, maar de Imax vertoningen waren telkens wel uitzonderlijk deftig publiek. Ik ga hem ook zo snel mogelijk tegen de release proberen mee te pikken. Dik spijt da'k hem de eerste keer niet op het groot scherm heb gezien.
 
Ik ben aan het denken om deze in IMAX te gaan zien in Brussel, maar heb wat stereotype-kinepolis-in-een-grootstad vooroordelen. Of zou dat meevallen bij zo'n film, waar je neem ik aan ook aardig wat moet bijbetalen omdat het IMAX is?
Denk dat Dune in Brussel 16,5 euro was. Voor Dune is IMAX zeker een aanrader.
 
Ben er nog niet super veel geweest, maar de Imax vertoningen waren telkens wel uitzonderlijk deftig publiek. Ik ga hem ook zo snel mogelijk tegen de release proberen mee te pikken. Dik spijt da'k hem de eerste keer niet op het groot scherm heb gezien.
Kinepolis brengt part one tijdelijk terug in de zalen vanaf 07/02
 
Terug
Bovenaan