Ruigen Das
Well-known member
Ik wou hiervoor toch graag een draadje voor aanmaken voor de drops in het Wifi signaal dat we hier in huis hebben. Technieker van Telenet is langs geweest en het ligt alvast niet aan het binnenkomende signaal van Telenet zelf. Ik wou nog even melden dat het netwerk in het verleden toch altijd goed gewerkt heeft (stabiel).
Het netwerk bestaat uit een access point (AC Pro) en een UDM van Unifi, met één SSID. Alle AP's zijn bedraad.
Maar nu begint mij plots te dagen dat de problemen ongeveer begonnen zijn na het vernieuwen van de antivirus (verlenging van hetzelfde pakket). Dus meteen stel ik de vraag of drops in signaal daaraan kunnen liggen? Om naar de controller te gaan van het unifi netwerk blokkeerde de anti virus (kaspersky) standaard het 192.168..... adres. Ik vermoed dat dit om veiligheidsredenen zo is. Maar nu wou hij er niet op, en is pas na enkele keren gelukt. Dus ik weet niet goed in welke mate de antivirus het wifi signaal kan belemmeren, maar om in de controller te geraken (user interface) was het alvast wat raar. Zou ik alsnog afstappen van deze antivirus, en zo ja vervangen door welke andere antivirus? Of blokkeert er ergens een programma de stabiliteit van het netwerk?
Alles is verder up to date in de unifi controller. Dus aan wat kan dit nog eventueel liggen? Ik zie niet meteen tekenen van problemen in de controller, al ben ik daar zelf geen specialist in...
ik ga ook de powerline (telenet) die enkel mijn TV voorzag van internet , en dewelke wifi uitzendt (telenet wifi), er vantussen laten. In alle geval al het wifi signaal laten uitzetten daarop.
@zephir , jij hebt in de tijd mee alles helpen opstellen. Misschien was dat nog onder mijn vorige usernaam:
GETHEZ dus.
Zou je eventueel uw licht hierop eens kunnen werpen aub? Kan dit aan een antivirus liggen? Alvast bedankt voor alle bijdragen.
Grtz, RD
de drops gaan van het maximum 280 mbps naar zo'n 30 mbps, en teamsgesprekken vallen echt zeer regelmatig uit, 4 tal seconden, meerdere keren tijdens een gesprek
Het netwerk bestaat uit een access point (AC Pro) en een UDM van Unifi, met één SSID. Alle AP's zijn bedraad.
Maar nu begint mij plots te dagen dat de problemen ongeveer begonnen zijn na het vernieuwen van de antivirus (verlenging van hetzelfde pakket). Dus meteen stel ik de vraag of drops in signaal daaraan kunnen liggen? Om naar de controller te gaan van het unifi netwerk blokkeerde de anti virus (kaspersky) standaard het 192.168..... adres. Ik vermoed dat dit om veiligheidsredenen zo is. Maar nu wou hij er niet op, en is pas na enkele keren gelukt. Dus ik weet niet goed in welke mate de antivirus het wifi signaal kan belemmeren, maar om in de controller te geraken (user interface) was het alvast wat raar. Zou ik alsnog afstappen van deze antivirus, en zo ja vervangen door welke andere antivirus? Of blokkeert er ergens een programma de stabiliteit van het netwerk?
Alles is verder up to date in de unifi controller. Dus aan wat kan dit nog eventueel liggen? Ik zie niet meteen tekenen van problemen in de controller, al ben ik daar zelf geen specialist in...
ik ga ook de powerline (telenet) die enkel mijn TV voorzag van internet , en dewelke wifi uitzendt (telenet wifi), er vantussen laten. In alle geval al het wifi signaal laten uitzetten daarop.
@zephir , jij hebt in de tijd mee alles helpen opstellen. Misschien was dat nog onder mijn vorige usernaam:
GETHEZ dus.
Zou je eventueel uw licht hierop eens kunnen werpen aub? Kan dit aan een antivirus liggen? Alvast bedankt voor alle bijdragen.
Grtz, RD
de drops gaan van het maximum 280 mbps naar zo'n 30 mbps, en teamsgesprekken vallen echt zeer regelmatig uit, 4 tal seconden, meerdere keren tijdens een gesprek