Doe jij mee aan Tournée Minérale?

Sinds enkele jaren kun je je jaarlijks inschrijven om deel te nemen aan Tournée Minérale. Je geeft je dan op om gedurende de maand februari je alcoholgebruik te minderen of zelfs volledig te stoppen. Dat heeft uiteraard enkel maar voordelen. Zo bevat alcohol erg veel suiker en is het dus calorierijk. Daarnaast geeft het nuttigen van alcohol nog tal van andere nadelen, terwijl er eigenlijk geen voordelen zijn.

Via de website van Tournée Minérale vind je alvast meer informatie en tips om een maand lang zonder alcohol te kunnen. Doe jij mee?

Tournee.jpg
 
Ik heb mijn alcoholgebruik gedurende het ganse jaar perfect onder controle. Ik heb daarom niet de behoefte om dan in februari plots niks te drinken, maar ik kan de actie wel appreciëren.
 
Ik doe dit jaar voor de eerste keer mee en was eind januari al aan het “oefenen”.
Het viel me al direct op hoe het voor mij een automatisme is om op restaurant direct te kijken welke bieren ze van’t vat hebben en/of welke rode (Franse) wijnen. Om dan te beseffen “ah nee, nu efkes niet”.

De enige keer dat ik tijdens de oefenperiode “gezondigd” heb, was bij m’n ma een glas wijn mee gedronken.
Bedoeling is wel om in februari te proberen helemaal geen alcohol te drinken.
 
De laatste 3 jaren is het voor mij elke maand tournée minérale. In het begin wel moeten aanpassen want had ook altijd de neiging om bij eten een wijntje of lekker biertje te drinken, 's avonds op café iets lekker te drinken.
Eenmaal de klik gemaakt was leer je wel alternatieve zoeken én vinden. Ik mis het totaal niet meer eigenlijk + het is nog eens goed voor de portefeuille.
 
Net een nieuwe bak Westvleteren 12 gekocht (2 eigenlijk, maar 1 is voor iemand anders bestemd), dus: neen!
Ik ga er daar toch ééntje van drinken deze maand.

Overigens ik drink max. 1 à 2 keer per week iets, vaak ook gewoon gewoon 0 keer, en vaak blijft dat beperkt tot 1 consumptie van een iets smaakvoller biertje. Sowieso als ik nog moet rijden nooit meer.

Tournee Minerale lijkt mij eerder voor mensen die hun alcoholverbruik niet onder controle kunnen houden en excessief veel drinken de rest van het jaar, plus met mediahypes als deze zichzelf graag schouderklopjes geven, en dan kiezen ze er nog de kortste maand voor uit ook, haha...
Commit jezelf dan volledig en ga voor een maand met 31 dagen hé!
 
Nope- Hier doen we niet aan mee. Zelf al eens een jaartje zonder alcohol en frisdrank gedaan en ik kan gerust voor mezelf zo'n periodes bepalen.
 
Redactie
Als ik 1 à 2 glazen bier en 1 glas cava per jaar drink, is dat al veel. Geen nood om mee te doen aan zoiets dus :p
 
Terug
Bovenaan