Zeg mannen, hoe zie ik eigenlijk welke film of serie er in 4 k HDR is. Of ziet ge dat niet zoals bij Netflix?
Alles waar ik tot nu toe op klikte is in HD.
 
Er zijn leaks opgedoken van de volgende aflevering van WandaVision, met een major reveal. Disney doesn't like it obviously. Ze zouden zelfs overwegen om vrijdag 2 afleveringen tegelijk uit te brengen om de leaks sneller af te zijn
 
Er zijn leaks opgedoken van de volgende aflevering van WandaVision, met een major reveal. Disney doesn't like it obviously. Ze zouden zelfs overwegen om vrijdag 2 afleveringen tegelijk uit te brengen om de leaks sneller af te zijn
Allé, dat wordt weer een week van sociale media blijven om dat niet tegen te komen. Had er ook al iets van opgevangen maar dacht dat dit over de aflevering van vorige vrijdag ging.
 
Zeg mannen, hoe zie ik eigenlijk welke film of serie er in 4 k HDR is. Of ziet ge dat niet zoals bij Netflix?
Alles waar ik tot nu toe op klikte is in HD.
Bij 'informatie' staat in welke kwaliteit het echt beschikbaar is. Met die korte info op de main page van een serie/film zou ik niet teveel rekening houden want daar staat altijd 'HD 5.1'.
Ik twijfelde eerst ook of ik nu effectief in 4k aan 't kijken was. Na wat vergelijkingen te doen bleek dat wel effectief zo te zijn.
 
Bij 'informatie' staat in welke kwaliteit het echt beschikbaar is. Met die korte info op de main page van een serie/film zou ik niet teveel rekening houden want daar staat altijd 'HD 5.1'.
Ik twijfelde eerst ook of ik nu effectief in 4k aan 't kijken was. Na wat vergelijkingen te doen bleek dat wel effectief zo te zijn.
Als ik via de app op de gsm cast naar mijn TV staat er altijd 'HD 5.1'
Als ik echter de Disney+ app open op de TV zelf en van hieruit afspeel, krijg ik daar bij info wel degelijk '4K ultra HD 5.1' te zien.

Vraag me dan af of de gsm enkel beperkt is tot het afspelen van HD, maar bij casten wel zou overschakelen naar 4K, of blijft dit altijd 4K?
Het lijkt met logisch dat je op een gsm zonder 4K enkel maar de HD optie hebt, maar wat gebeurd er precies bij het casten? Upscalen of toch 4K doorgeven?
 
Als ik via de app op de gsm cast naar mijn TV staat er altijd 'HD 5.1'
Als ik echter de Disney+ app open op de TV zelf en van hieruit afspeel, krijg ik daar bij info wel degelijk '4K ultra HD 5.1' te zien.

Vraag me dan af of de gsm enkel beperkt is tot het afspelen van HD, maar bij casten wel zou overschakelen naar 4K, of blijft dit altijd 4K?
Het lijkt met logisch dat je op een gsm zonder 4K enkel maar de HD optie hebt, maar wat gebeurd er precies bij het casten? Upscalen of toch 4K doorgeven?
U gsm moet 4 k HDR spelen dan en de Chromecast ook ene zijn v 4 k HDR.. dan zou dat moeten werken. Is bij Netflix toch het geval.bij Disney weet ik het niet.
Dan moet ik op de tv is te goei zien naar 4 k HDR, op app ziet ge het erbij staan bij informatie.
Heb enkele in mijn lijst staan nu,sewes is kijken of het erbij staat.of dat ge nog steeds erop moet drukken om het te zien.
Heb gratis maand geactiveerd, tot nu toe staat er me niet echt veel aan om te kijken.
 
Bij 'informatie' staat in welke kwaliteit het echt beschikbaar is. Met die korte info op de main page van een serie/film zou ik niet teveel rekening houden want daar staat altijd 'HD 5.1'.
Ik twijfelde eerst ook of ik nu effectief in 4k aan 't kijken was. Na wat vergelijkingen te doen bleek dat wel effectief zo te zijn.
Hoe zijt ge daar achter gekomen, volgens mij speelt het niet in 4 k.omdat de tv niet naar die instelling springt, dedecteerd dus gene HDR.
Info knop geeft ook niets.
Bij Netflix veranderd die v instellingen als er HDR wordt afgespeeld.hier blijft hij gewoon op instellingen v 1080p staan.
 
Rare boel, op de tv enkel HD.
Terwijl die perfect HDR weergeeft v Netflix ,YouTube, blu Rays HDR enzovoort.
App op Xbox gezet en hier werkt het wel allemaal...
 
Hoe zijt ge daar achter gekomen, volgens mij speelt het niet in 4 k.omdat de tv niet naar die instelling springt, dedecteerd dus gene HDR.
Info knop geeft ook niets.
Bij Netflix veranderd die v instellingen als er HDR wordt afgespeeld.hier blijft hij gewoon op instellingen v 1080p staan.
Ah dat hoeft mijn tv niet te doen omdat ik geen HDR heb, alleen 4K. Heb puur optisch gekeken naar de kwaliteit.

Op m'n PS5 geeft hij btw geen 4K bij mij. Maar da's naar 't schijnt een algemeen probleem.
 
Ah dat hoeft mijn tv niet te doen omdat ik geen HDR heb, alleen 4K. Heb puur optisch gekeken naar de kwaliteit.

Op m'n PS5 geeft hij btw geen 4K bij mij. Maar da's naar 't schijnt een algemeen probleem.
Als ge bij app instellingen via tv kijkt bij hoogste streaming kwaliteit en er staat tot 4 gig per uur HD.dan speelt het gene 4 k of HDR.( Raar ik heb HDR 10 Enzo,9 serie Samsung v 2017).
Op laptop stond dit ingesteld nochtans.
En op Xbox zie ik hoogste streaming tot 7 gig staan 4 k en HDR.
Heel verschil in beeld tov app op tv ,wat ik niet begrijp dat die geen HDR detecteerd.
Tv zal te oud zijn al.
Ben 'Ralph breaks the internet' op moment aan zien.prachtig beeld.
 
Als ge bij app instellingen via tv kijkt bij hoogste streaming kwaliteit en er staat tot 4 gig per uur HD.dan speelt het gene 4 k of HDR.
Klopt, op m'n tv kan ik dus wél die hoogste 4K setting kiezen. Toch blijft er bij films en series gewoon altijd 'HD 5.1' staan terwijl ik er visueel zeker van ben dat het meer is dan HD.
 
Mijn schoonma heeft een iPhone en daar hebben we Disney+ op geïnstalleerd maar Ze kan niet streamen naar de Chromecast [Netflix werkt wel]

Het teken om te casten komt er niet op [komt er wel maar enkel voor met een Apple box of zo te verbinden, Chromecast komt er niet tussen]

Hebben al opnieuw geïnstalleerd maar geen succes. [Mijn vrouw heeft ook een iPhone en bij haar lukt het wel om ermee te verbinden]

Iemand dit nog voor ?
 
Mijn schoonma heeft een iPhone en daar hebben we Disney+ op geïnstalleerd maar Ze kan niet streamen naar de Chromecast [Netflix werkt wel]

Het teken om te casten komt er niet op [komt er wel maar enkel voor met een Apple box of zo te verbinden, Chromecast komt er niet tussen]

Hebben al opnieuw geïnstalleerd maar geen succes. [Mijn vrouw heeft ook een iPhone en bij haar lukt het wel om ermee te verbinden]

Iemand dit nog voor ?
Ik heb dit ook soms voor met andere streaming apps. Soms de app rebooten helpt, maar ook eens op google home checken of er nog iets verbonden is. Als je dat dan loskoppelt, lukte het ook terug bij mij.
 
Mijn schoonma heeft een iPhone en daar hebben we Disney+ op geïnstalleerd maar Ze kan niet streamen naar de Chromecast [Netflix werkt wel]

Het teken om te casten komt er niet op [komt er wel maar enkel voor met een Apple box of zo te verbinden, Chromecast komt er niet tussen]

Hebben al opnieuw geïnstalleerd maar geen succes. [Mijn vrouw heeft ook een iPhone en bij haar lukt het wel om ermee te verbinden]

Iemand dit nog voor ?
Ik heb met ios14 ook vaker problemen om te casten naar een chromecast. ik moet dan vaker men ChromeCast herstarten / iPhone herstarten of iets in die aard.
 
Mij valt het op dat dit veel slechter werkt dan Netflix ofzo..(gaat hier altijd perfect).
In de voormiddag alles vlot en hoe het moet, ene keer een uur of 5 savonds, paar sec eer het start en soms geluid dat nog wat later komt.heel soms dat het beeld zo voor een sec ofzo stilstaat .(+/-3x op een u tijd).
Aan mijne internet ligt het niet ,want die werkt zoals het moet.
 
Mij valt het op dat dit veel slechter werkt dan Netflix ofzo..(gaat hier altijd perfect).
In de voormiddag alles vlot en hoe het moet, ene keer een uur of 5 savonds, paar sec eer het start en soms geluid dat nog wat later komt.heel soms dat het beeld zo voor een sec ofzo stilstaat .(+/-3x op een u tijd).
Aan mijne internet ligt het niet ,want die werkt zoals het moet.
De Disney+ app werkt sowieso slechter dan Netflix. Tis al gebeterd sinds het prille begin deze herfst maar de snelheid van opstarten/laden, vastlopen als je iets wil opstarten, verdwijnen van ondertitels bij het starten van een volgende aflevering etc... beetje pijnlijk voor een app die eerst al een jaar heeft kunnen proefdraaien in oa Nederland.
 
Absoluut, die skip 10 seconden knop heeft 5 seconden nodig om te laden... Netflix heeft een veel betere app. Amazon Prime is ook wel erg aangenaam overigens, zowat zelfde niveau als Netflix zou ik zeggen.
 
Ik gebruik de app op een Amazon Fire Stick, die werkt beter en in 4K. Er is iets met de Samsung TV app want die blijft maar steken in HD en het is zichtbaar in het menu dat idd overal grotere kaders geeft.

In de eerste periode van de lockdown schaalden vele streamers terug op HD en ik denk dat ze dat vergeten af te zetten zijn in sommige apps. Het is niet voor alle modellen van Samsung, nieuwere TV's krijgen andere updates (en zitten wel op 4K). De Netflix app is idd op dat vlak transparanter en sneller.
 
Absoluut, die skip 10 seconden knop heeft 5 seconden nodig om te laden... Netflix heeft een veel betere app. Amazon Prime is ook wel erg aangenaam overigens, zowat zelfde niveau als Netflix zou ik zeggen.
Die van Disney+ is idd brol, Prime is qua crashen enzo gelijk aan die van Netflix maar ik vind qua gebruik die van Netflix toch nog een stuk beter, zeker als je wilt bingen.
 
Ik gebruik de app op een Amazon Fire Stick, die werkt beter en in 4K. Er is iets met de Samsung TV app want die blijft maar steken in HD en het is zichtbaar in het menu dat idd overal grotere kaders geeft.

In de eerste periode van de lockdown schaalden vele streamers terug op HD en ik denk dat ze dat vergeten af te zetten zijn in sommige apps. Het is niet voor alle modellen van Samsung, nieuwere TV's krijgen andere updates (en zitten wel op 4K). De Netflix app is idd op dat vlak transparanter en sneller.
Dat heb ik dus ook aan de hand, dat de tv blijft op HD via de app.
Had daar is uitleg over gevraagd op fb.
Beginnen ze te zeveren over dat u tv HDCP 2.2 moet ondersteunen.dan vraag ik me af wat dat met een app te maken heeft die op tv speelt.

Hun menu om u abbo op te zeggen heeft ook dagen niet gewerkt hier ,vandaag ging het plots terug normaal.
 
Terug
Bovenaan