Lol, het schrappen van die films.
Ik heb met mijn kinderen onlangs nog naar Peter Pan gekeken. Ook Dumbo staat nog op de planning.
Die zien daar totaal niets verkeerd in. Enkel onnozele volwassenen maken er meer van dan wat het is.
 
Hmm, dus geen Futurama en Logan. Heel vreemd. Family Guy dan weer niet compleet (heeft wsl met Netflix te maken). Ik zie een aantal overlappingen met Prime.
Ik geniet van de voordelen die streaming platformen hebben, maar het blijft toch iets instabiel. Waarschijnlijk dankzij ingewikkelde licentie constructies en uitgevers die nog steeds in 1995 leven. Get your shit together.
 
Ik vind het wel raar dat Star oa een ding voor Hulu zou moeten zijn en ge ook wat Hulu series hebt maar de grootste Hulu content (ik keek bvb wel uit naar "The Handmaid's tale") er niet staat. Of zou dat nog komen?
Zolang Proximus de licentie houdt zal die niet op Disney Star zitten, mss voor 2022 of later.

Ik zou me niet te veel zorgen maken dat er te weinig op zit in februari, de komende maanden zal het aanbod groter worden. 100% van de Fox en Searchlight content verwachten zou iets te optimistisch zijn maar vele titels komen er nog op normaal gezien. De licenties moeten gewoon aflopen om dan overgenomen te kunnen worden.
 
Als ik me niet vergis heeft Hulu gewoon de uitzendrechten voor "The Handmaid's Tale" in de VS (want de serie is van MGM). En dateert de start van deze reeks nog uit de tijd dat Hulu maar voor 33% in handen was van Disney, dus of die rechten ooit wereldwijd bij Disney gaan terecht komen (en dus op Star te zien zal zijn) is ook maar de vraag...

Jammer van Futurama en It's Always Sunny, maar globaal gezien ben ik wel tevreden over deze start-lijst, toch nog enkel reeksen waar ik al langer eens aan wou beginnen.
Ik hoop enkel dat we voor Buffy de 4:3-versie kunnen inschakelen (net zoals bij The Simpsons dit nu kan), want die afgeknipte versie die nu op PrimeVideo staat is AFGRIJSELIJK!
 
Lol, het schrappen van die films.
Ik heb met mijn kinderen onlangs nog naar Peter Pan gekeken. Ook Dumbo staat nog op de planning.
Die zien daar totaal niets verkeerd in. Enkel onnozele volwassenen maken er meer van dan wat het is.
Ze zijn niet geschrapt: ze staan er nog steeds, alleen enkel op volwassenen-platform
Je kan niet ontkennen dat sommige personages niet meer van deze tijd zijn qua portrettering (de kraaien in Dombo bvb). En dus kaderen ze dat met een disclaimer, meer niet. Of ze dan ook effectief van het kinderplatform gehaald moeten worden, vind ik zelf ook lastig hoor (waar trek je de grens?). Ze redeneren wss dat kinderen die dat opzetten zo'n disclaimer toch niet lezen.
 
Ze zijn niet geschrapt: ze staan er nog steeds, alleen enkel op volwassenen-platform
Je kan niet ontkennen dat sommige personages niet meer van deze tijd zijn qua portrettering (de kraaien in Dombo bvb). En dus kaderen ze dat met een disclaimer, meer niet. Of ze dan ook effectief van het kinderplatform gehaald moeten worden, vind ik zelf ook lastig hoor (waar trek je de grens?). Ze redeneren wss dat kinderen die dat opzetten zo'n disclaimer toch niet lezen.
Ja, ik had het dus over de sectie voor kinderen.
Mijn kinderen zijn (bijna) 7 en 8 jaar. Die zien daar heus geen verkeerde figuren in zoals volwassenen dat wel doen.
Kunnen ze evengoed al die oude tekenfilms van het kinderaccount halen, want in De Kleine Zeemeermin wordt er een personage vermoord en Sneeuwwitje is op dat vlak toch ook niet helemaal juist. Er wordt altijd meer achter gezocht dan nodig vind ik. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk.
 
Ja, ik had het dus over de sectie voor kinderen.
Mijn kinderen zijn (bijna) 7 en 8 jaar. Die zien daar heus geen verkeerde figuren in zoals volwassenen dat wel doen.
Kunnen ze evengoed al die oude tekenfilms van het kinderaccount halen, want in De Kleine Zeemeermin wordt er een personage vermoord en Sneeuwwitje is op dat vlak toch ook niet helemaal juist. Er wordt altijd meer achter gezocht dan nodig vind ik. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk.
Disney blijft natuurlijk een Amerikaans bedrijf waar de preutsheid een stuk hoger ligt op dat vlak.

Ik hoop dat ze ooit de stap durven zetten en 'Song of the South' op Disney+ zetten. Heb ik altijd al eens uit nieuwsgierigheid willen bekijken, maar ik neem aan dat ze dat potje liever dichthouden...
 
Ja, ik had het dus over de sectie voor kinderen.
Mijn kinderen zijn (bijna) 7 en 8 jaar. Die zien daar heus geen verkeerde figuren in zoals volwassenen dat wel doen.
Kunnen ze evengoed al die oude tekenfilms van het kinderaccount halen, want in De Kleine Zeemeermin wordt er een personage vermoord en Sneeuwwitje is op dat vlak toch ook niet helemaal juist. Er wordt altijd meer achter gezocht dan nodig vind ik. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk.
daar gaat het hem net om he: ze zien er niets verkeerd in, maar intussen is het karikaturale beeld wel geschetst
nogmaals: ik ben er zelf ook niet helemaal uit hoor. Maar ik zeg er ook zeker niet sowieso 'neen' tegen.
 
Ze zijn niet geschrapt: ze staan er nog steeds, alleen enkel op volwassenen-platform
Je kan niet ontkennen dat sommige personages niet meer van deze tijd zijn qua portrettering (de kraaien in Dombo bvb). En dus kaderen ze dat met een disclaimer, meer niet. Of ze dan ook effectief van het kinderplatform gehaald moeten worden, vind ik zelf ook lastig hoor (waar trek je de grens?). Ze redeneren wss dat kinderen die dat opzetten zo'n disclaimer toch niet lezen.
Want als er 1 ding is waar kinderen mee bezig zijn, dan is het wel de racistische ondertoon van de kraaien uit Dumbo in vraag stellen.
 
Jammer, had gehoopt op What We Do In The Shadows en misschien ook om nog eens wat terug te zien van Futurama.

Van series staat er niet zoveel op waar ik naar uitkijk. Ofwel heb ik het al gezien, ofwel spreekt het mij niet echt aan.
Qua films zijn er hier en daar nog wel een paar bij die ik wil zien of nog eens wil herbekijken.

Ben niet echt onder de indruk op het eerst zicht.

Wel benieuwd wat er gaat gebeuren met lopende series, zoals The Walking Dead. Blijft dit dan ook beschikbaar op Netflix? En wat met nieuwe episodes? Benieuwd waar ze dan het eerst op zullen verschijnen en hoelang dat zal duren.
 
Want als er 1 ding is waar kinderen mee bezig zijn, dan is het wel de racistische ondertoon van de kraaien uit Dumbo in vraag stellen.
Dat is net het probleem he. Zij krijgen bepaalde beeldvorming binnen zonder dat zij zich daar vragen bij (kunnen) stellen. En ik heb het dan over in het algemeen he, niet specifiek over die kraaien.
 
Heb een abonnement gratis gekregen van het werk. Staat veel op maar heeeeeeel veel brol. En ook alles al gezien wat maar beetje fatsoenlijk is. Jammer genoeg amper films voor volwassenen (horror / thrillers / ...)
 
Heb een abonnement gratis gekregen van het werk. Staat veel op maar heeeeeeel veel brol. En ook alles al gezien wat maar beetje fatsoenlijk is. Jammer genoeg amper films voor volwassenen (horror / thrillers / ...)
Nog een kleine 4 weken wachten en de cataloog wordt opgetrokken naar volwassenen toe (maar ook weer niet op té veel hopen).
 
Heb het juist opgezocht, ziet er al wat beter uit. Is er een reden waarom dat er allemaal nog niet op staat?
Als ik een gokje mag wagen: Disney heeft gezien dat ze het met Disney+ in Europa niet onder de markt hebben in de strijd met Netflix en probeert met dat in het achterhoofd het aanbod te verbreden?

Kan ook zijn dat ze bewust hun basis cataloog hebben gelanceerd om de prijs initieel te drukken om zo mensen binnen te lokken om dan vervolgens een goeie reden achter de hand te hebben om de prijs stilaan richting die van Netflix te drijven... ze weten daar ongetwijfeld ook dat veel mensen intekenen op allerhande services en dat dan "vergeten" opzeggen.
 
Terug
Bovenaan