Digitale fotokader met sturing op Afstand

BidonTV

Active member
Kerstperiode komt er aan en 1 van de cadeau ideetjes voor de grootouders is een digitale fotokader die geconcentreerd is via wifi en je kan sturen vanop afstand.
genre: https://frameo.net/
Ik vind vooral foto frames van het merk Denver en laat ik daarmee nu niet de beste ervaringen hebben.
Heeft iemand van jullie al ervaringen met zoiets?
 
Ik heb vorig jaar een Google nest hub 2 gegeven aan mijn ouders (€50 black friday). We hebben een gedeelde gallerij in Google Photos waar mijn zus en ik foto's in plaatsen, deze wordt dan getoond op de Nest hub. Maar is misschien iets minder gebruiksvriendelijk dan zo'n digitaal fotokader, daar heb ik geen ervaring mee.
Je kan met zo'n Google nest hub ook nog meer doen zoals radio afspelen, filmpjes afspelen, bellen, ...
 
Wij hebben in heel de familie die van Kiki&co ofzoiets. Die werken zeer goed. Heb er nu net nog eentje besteld voor de grootmoeder.
 
je kan die inderdaad gebruiken voor het aansturen van 'smarthome' items. Zelf stuur ik er mijn lichten/Sonos/buitencamera/airco ect... mee aan.
 
Ik snap wel de aantrekkingskracht om bij grootouders zo'n fotokader te zetten waar ouders via hun smartphone foto's van hun kinderen naar kunnen sturen. Grootouders die genieten van nieuwe foto's van hun kleinkinderen. Dat klinkt natuurlijk zeer mooi en dat is het ook. Het zal vast wel door mijn job in security zijn maar als ik zoiets lees dan gaat het haar in mijn nek recht staan. Ten eerste zijn dat soort apps en toestellen altijd slecht qua beveiliging. Ten tweede hang je daar af van een extern bedrijf en kun je maar hopen dat die hun cloud toepassing in leven houden. Ik kan uit de website niet afleiden of 't ook mogelijk is om daar lokaal foto's naartoe te sturen doordat je op hetzelfde wifi netwerk zit, of via bluetooth. Maar het lijkt mij vrij ongezellig als die binnenkort de stekker eruit trekken. Remember kids: there is no cloud, it's just someone else's computer.

Er is niet genoeg geld in de wereld om zo'n "fotokader" in mijn huis te gebruiken maar mocht je het toch doen en een beetje netwerkkennis hebben, zet er aub een aparte VLAN voor op en zorg dat de fotokader zichzelf auto-update. En dan is 't nog maar te hopen dat de fabrikant af en toe zin heeft om een beveiligingsupdate door te voeren.
 
Terug
Bovenaan