Digicorder weg

Tinufiel

Well-known member
Ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plaats zet, maar kom.

Sinds we een nieuwe vloer gelegd hebben is onze digicorder weg en hebben we geen digitale TV meer, enkel Netflix en Prime.
Dat is geen probleem want naar veel zaken op TV keken we niet. Soms eens het nieuws, vrouw keek al eens naar Blind Getrouwd etc...

Nu, zaterdag is er de intrede van de Sint in Antwerpen en dat willen mijn kinderen natuurlijk wel zien. Kan ik dat op één of andere manier regelen? Mijn TV is erg recent, heb ik daar een chromecast of zoiets voor nodig? Kan je sommige zaken met vertraging volgen via Internet?

Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ben echt niet meer mee de laatste jaren hoe dit in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!!
 
Via de vrt nu app live kijken om13u30 . Welke tv is het’juist? Android tv-> vrtnu app op de tv installeren anders streamen met een chromecast vanaf tablet of gsm waar de vrt nu app op speelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: C11
Ik heb intusen de apps geïnstalleerd en ze werken. Maar is alles sowieso online beschikbaar in te toekomst?

Zoals De Mol tegen Februari, gaat dat ook via die sites?
 
Ik heb intusen de apps geïnstalleerd en ze werken. Maar is alles sowieso online beschikbaar in te toekomst?

Zoals De Mol tegen Februari, gaat dat ook via die sites?
yep

Weet iemand hier toevallig of er een vrt app is voor LG TVs? Want die site werkt van de nougabollen.
 
Heeft Play 4 ook zo'n app? Want ik heb al gezocht op GoPlay en Play in de app store maar daar vind ik precies niets van terug.
 
Heeft Play 4 ook zo'n app? Want ik heb al gezocht op GoPlay en Play in de app store maar daar vind ik precies niets van terug.

GoPlay heeft wel een app voor de telefoon, maar je kan niet streamen vanuit deze app. Voor Android TV is er dan ook geen app.

Je kan dit wel oplossen door via de browser van je telefoon naar de website te gaan en van daaruit te streamen.
Ik denk dat je via Kodi eventueel ook wel kan streamen, maar dat is wat ingewikkelder.
 
GoPlay heeft wel een app voor de telefoon, maar je kan niet streamen vanuit deze app. Voor Android TV is er dan ook geen app.

Je kan dit wel oplossen door via de browser van je telefoon naar de website te gaan en van daaruit te streamen.
Ik denk dat je via Kodi eventueel ook wel kan streamen, maar dat is wat ingewikkelder.
Kodi heeft gewoon apps voor VRT, VTM en GoPlay. Die werken vrij goed, soms kan het voorkomen dat ze enkele dagen niet werken wegens updates aan de streaming site, maar dat is eigenlijk vrij zeldzaam. VTM heeft er net iets vaker last van dan die andere 2.
 
GoPlay heeft wel een app voor de telefoon, maar je kan niet streamen vanuit deze app. Voor Android TV is er dan ook geen app.

Je kan dit wel oplossen door via de browser van je telefoon naar de website te gaan en van daaruit te streamen.
Ik denk dat je via Kodi eventueel ook wel kan streamen, maar dat is wat ingewikkelder.
Maar daar heb ik dan een chromecast voor nodig?

Die Kodi is gratis sofware die ik kan downloaden vanop de app store van de TV dan?
 
Maar daar heb ik dan een chromecast voor nodig?

Die Kodi is gratis sofware die ik kan downloaden vanop de app store van de TV dan?

Klopt, dan heb je iets van een chromecast nodig, tenzij dit ingebouwd zit in je tv.

Kodi vind je normaal gezien terug in de app store. Vanuit Kodi kan je dan add-ons installeren voor bv GoPlay. Er staan wel genoeg handleidingen op het internet over hoe dit juist moet.
 
Kodi heeft gewoon apps voor VRT, VTM en GoPlay. Die werken vrij goed, soms kan het voorkomen dat ze enkele dagen niet werken wegens updates aan de streaming site, maar dat is eigenlijk vrij zeldzaam. VTM heeft er net iets vaker last van dan die andere 2.

Klopt, dan heb je iets van een chromecast nodig, tenzij dit ingebouwd zit in je tv.

Kodi vind je normaal gezien terug in de app store. Vanuit Kodi kan je dan add-ons installeren voor bv GoPlay. Er staan wel genoeg handleidingen op het internet over hoe dit juist moet.

Mijn TV is een 3 jaar oude Samsung maar die heeft geen kodi in zijn app store. Is dat iets erg recent of zo?

Denk dat ik de chromecast eens ga bestellen dan.
 
Mijn TV is een 3 jaar oude Samsung maar die heeft geen kodi in zijn app store. Is dat iets erg recent of zo?

Denk dat ik de chromecast eens ga bestellen dan.
Ik gebruik het al 12 jaar (vroeger heette het XBMC). Ik heb er wel een dedicated pc voor bij de televisie, maar dat komt omdat ik er ook lichte games en dergelijke op wilde draaien, en een blu-ray speler wilde hebben.

Ik kan mij wel voorstellen dat Kodi soms niet standaard in een App Store staat, dus je zou eens moeten zoeken of je iets speciaals moet doen om het te installeren. En of het mogelijk is op je TV.

Met een chromecast zal het ook wel lukken (ook zonder Kodi misschien), al heb ik daar geen ervaring mee. Een vaak voorkomend device om Kodi op te draaien is de Nvidia shield, maar dan zit je wel al in een andere prijsklasse dan een chromecast.
 
Ik heb zelf een Chromecast TV en ben hier erg tevreden over. De HD versie heb je al voor 40 euro en de 4K versie voor 70 euro. Met Black Friday zullen er misschien ook wel wat goede acties zijn.
Neem zeker de Chromecast TV als je er interesse in hebt. Dit is de nieuwste versie en komt ook met een handige afstandsbediening.
 
Terug
Bovenaan