Kabel voor compact signaal Telenet (TV)

Taxandrian

Well-known member
Zal vast wel een domme vraag zijn maar ben niet helemaal mee met de laatste technologie dus..

Ik keek de laatste jaren vrij weinig TV dus was een analoge aansluiting op een oude (dikke) TV voor mij meer dan voldoende. Toen Telenet in mei vorig jaar het analoge signaal switchte voor een digitaal besliste ik dus maar gelijk mijn kabelabonnement op te zeggen omdat ik toch mijn woonkamer ging renoveren en het weinig zin had dan een nieuwe TV te kopen.

Nu, volgende week komt de gyprocplaatser de nieuwe geïsoleerde wanden zetten in de woonkamer en ism met elektrieker ook nieuwe stopcontacten plaatsen en aansluitingen voor internet e.d.
Het is de bedoeling dat wanneer alles gerenoveerd is, ik een nieuwe TV koop met interne decoder zodat ik het compacte digitale TV-signaal van Telenet kan ontvangen (geen behoefte aan Digibox/digicorder o.i.d.)

De vraag is nu: heb ik voor dit compacte signaal een coax/antennekabel-aansluiting nodig of gaat dit ook via de internetkabel?
 
Zal vast wel een domme vraag zijn maar ben niet helemaal mee met de laatste technologie dus..

Ik keek de laatste jaren vrij weinig TV dus was een analoge aansluiting op een oude (dikke) TV voor mij meer dan voldoende. Toen Telenet in mei vorig jaar het analoge signaal switchte voor een digitaal besliste ik dus maar gelijk mijn kabelabonnement op te zeggen omdat ik toch mijn woonkamer ging renoveren en het weinig zin had dan een nieuwe TV te kopen.

Nu, volgende week komt de gyprocplaatser de nieuwe geïsoleerde wanden zetten in de woonkamer en ism met elektrieker ook nieuwe stopcontacten plaatsen en aansluitingen voor internet e.d.
Het is de bedoeling dat wanneer alles gerenoveerd is, ik een nieuwe TV koop met interne decoder zodat ik het compacte digitale TV-signaal van Telenet kan ontvangen (geen behoefte aan Digibox/digicorder o.i.d.)

De vraag is nu: heb ik voor dit compacte signaal een coax/antennekabel-aansluiting nodig of gaat dit ook via de internetkabel?

Het is nog steeds via de coaxkabel, alleen is het een digitaal ipv analoog signaal dat via die kabel verstuurd wordt.
 
OK thnx; vermoedde het wel, maar was niet zeker.
Maar met het oog op de toekomst: mocht ik toch ooit voor digibox willen gaan dan neem ik aan dat dit wél via de internetkabel gaat?
Ja, daar heb je een netwerk aansluiting voor nodig, sowieso ook voor de interactieve features. (Opnames, tv-gids, …)

Hier heb ik die coax zelf niet meer aangesloten gehad. Dat kan nog wel, maar dat is dan passthrough naar de tv.
 
OK thnx; vermoedde het wel, maar was niet zeker.
Maar met het oog op de toekomst: mocht ik toch ooit voor digibox willen gaan dan neem ik aan dat dit wél via de internetkabel gaat?

Voor het tv-signaal hebt ge de coaxabel nodig, voor extra functies hebt ge internet (kabel of Wifi) nodig. Het zou sowieso dom zijn om niet beiden te voorzien, zo'n aansluiting kost nu ook geen stukken van mensen he. (Tenzij ge echt vanaf nul al uw aansluitingen moet laten leggen, maar zoals ik begrijp is dat niet het geval)
 
Voor het tv-signaal hebt ge de coaxabel nodig, voor extra functies hebt ge internet (kabel of Wifi) nodig. Het zou sowieso dom zijn om niet beiden te voorzien, zo'n aansluiting kost nu ook geen stukken van mensen he. (Tenzij ge echt vanaf nul al uw aansluitingen moet laten leggen, maar zoals ik begrijp is dat niet het geval)

Klopt; er gaat op die plaats sowieso wel een internet-aansluiting komen. Het was eerder uit nieuwsgierigheid (zoals gezegd; ben niet echt mee met de digitale ontwikkelingen op TV-gebied).
Toch merci voor de uitleg!(y)
 

Bron: Telenet

Een nieuwe televisie kopen

Een nieuw televisietoestel heeft standaard een ingebouwde digitale ontvanger (DVB-C). Die zijn
meestal geschikt om in te stellen op het compacte signaal. Daarmee ontvang je alle zenders die inbegrepen zijn in je kabelabonnement. Zo blijf je genieten van dezelfde zenders en dat aan dezelfde prijs.

Via een elektrozaak of via Telenet​

Na aankoop van je nieuw tv-toestel moet je alleen nog de instellingen aanpassen naar het compacte signaal. Informeer bij de verkoper of het toestel geschikt is.

Je kan ook via de Telenet Klantenprijs een nieuw televietoestel aankopen. Dan geniet je van een mooie korting op verschillende tv-toestellen. Die zijn sowieso geschikt om in te stellen op het compacte signaal!
 
Terug
Bovenaan