Diablo IV

Diablo IV

om 4u vannacht geen queue :unsure:
die freeze heb ik ook wel gehad, restart en opgelost?
ik dacht op het einde te zitten; maar was pas bij
Andariel

6x opnieuw gestart
Crossplay uitgezet
Geteleporteerd
Trier aangepast
Sidequest gestart en afgerond
Oftewel, alles dit in die link stond.....

Momenteel blijft bij mij de betere gear uit (level 61).
De capstone dungeon 1x proberen te doen, maar bij de 2de groep dat ik tegenkwam was ik vrij snel dood.

Iemand tips om dan nu toch betere gear te krijgen?

WT3 is te simpel eigenlijk

Dju. Toch al te vaak "my burden is too great" gehoord de laatste tijd.
Vanaf dat je wat comfortabel in het gold zit, royal gems maken (level 60).

Ik gebruik maar iets meer aan een lijntje stash voor 2 stacks (stack = 50) van iedere kleur in royal gems, en 1 stack van iedere kleur in flawless.
Lagere gems equippen heeft toch niet zoveel effect, en met een paar stacks aan gems zal je er heel lang geen extra meer nodig hebben, ook niet op je andere characters.

Ik raap sinds ik die paar stacks heb zelfs geen gems meer op.

Laatst bewerkt:
Momenteel blijft bij mij de betere gear uit (level 61).
De capstone dungeon 1x proberen te doen, maar bij de 2de groep dat ik tegenkwam was ik vrij snel dood.

Iemand tips om dan nu toch betere gear te krijgen?

WT3 is te simpel eigenlijk
Het probleem is dat de drops afhankelijk zijn van je item level van je huidige equip.
Dus het kan zijn dat je bijvoorbeeld 2 items met een veel hoger item level krijgt en equipped, en dat de drops dan ook weer plotseling beter worden.
Of dat je je huidige equip volledig upgraded waardoor je huidige item levels ook al omhoog gaan.

Tis een onozel systeem, want je moet dus eigelijk al een beter itemlevel hebben om meer/hogere item level drops te krijgen.
En dat is vervelend want de stats op een item met veel lager item level kunnen wel beter zijn...
Maar ze hebben het letterlijk aangegeven tijdens hun Blizzard campfire dat dat belangerijk is.

Ik heb rond level 64-65 al mijn rares omgezet naar een legendary (eventueel zelfs met de laagste rolls (codex) + upgrade gedaan naar +5 en dat was voldoende om vlot door die capstone te geraken.

Alsook hogere tiers van nightmare dungeons doen heeft momenteel geen enkele impact op de drops.
Dus best enkel sigils doen waar de mobs maar 3 levels hoger zijn dan jezelf.
(maximum extra xp van 25% vanaf dat de mobs 3 levels hoger zijn).
Dus geen lager verschil dan 3 levels want dan krijg je niet de max extra xp, en niet hoger omdat het toch niet uitmaakt voor het aantal/kwaliteit van drops.

Ik kan bijvoorbeeld op mijn level 88 wel een T48 run doen solo, maar ik doe enkel de T38 runs, daar zijn de mobs dan 3-4 levels hoger dan mezelf.
Die capstone T4 heb ik solo gedaan op level 65.
Dus wellicht is 61 idd nog heel vroeg als je equip nog niet optimaal is.

Dees is een referentie tabel met sigils vs mob levels op World Tier IV:
(sigil tier + 54 = mob level)
Op world Tier 3 dacht ik dat het sigil tier + 53 is, maar niet 100% zeker.

Dit is ook wel handig, is een tier list van welke dungeons het vlots/snelst te clearen zijn:

356571593-1201610007195265-1397231720756998770-n.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kan bijvoorbeeld op mijn level 88 wel een T48 run doen solo, maar ik doe enkel de T38 runs, daar zijn de mobs dan 3-4 levels hoger dan mezelf.
Die capstone T4 heb ik solo gedaan op level 65.
Dus wellicht is 61 idd nog heel vroeg als je equip nog niet optimaal is.
Hangt allemaal zeer veel van je build en gear af. Ik heb de T4 capstone gedaan op lvl 60 en dat was eigenlijk vrij simpel bij mij.
Gisteren ook eens wat tier 21 NM dungeons gedaan en ook dat liep vrij goed, ik heb maar één ancestral item en ben niet van de snelste in het clearen, maar het gaat wel vlotjes zonder sterven. Dus op 61 kan dat zeker en vast wel.

Hangt allemaal zeer veel van je build en gear af. Ik heb de T4 capstone gedaan op lvl 60 en dat was eigenlijk vrij simpel bij mij.
Gisteren ook eens wat tier 21 NM dungeons gedaan en ook dat liep vrij goed, ik heb maar één ancestral item en ben niet van de snelste in het clearen, maar het gaat wel vlotjes zonder sterven. Dus op 61 kan dat zeker en vast wel.
Ja natuurlijk 'kan' dat :)
Ik heb er al zien melden dat ze het deden op level 58 ook inderdaad.

Maar hij zegt dat hij er al aan is bij de eerste packs, dus zijn equip zal niet voldoende zijn he ;)

Net Capstone Dungeon gedaan voor WT4 met m'n Druid op lvl63. Ik waagde al een poging op lvl61 maar ik denk dat ik een bug kreeg toen, ik ging dood op het eerste pack omdat ik effe wegkeek van mijn scherm en ik spawnde in de area waar je anima moest verzamelen. Alleen, bij mijn eerste keer wist ik dit totaal niet en ik kreeg geen anima progress bar of de indicators van anima bosses op de minimap. Uiteindelijk opgegeven.

2de poging op lvl62 maar eindboss wist me steeds neer te krijgen, ook als ik alles dodged en opgegeven. Gisteren lvl63 bereikt en ook een unique helm drop (Vasily's Prayer) dat BiS is voor Pulverize build. Vandaag alles naar +5 geupgraded, max sockets toegevoegd en opgevuld met flawless gems. Man was het ineens gemakkelijk om die dungeon te clearen.

Dan wat mobs neergemept en een ilvl800 twohanded weapon gekregen met goede stats, direct Shockwave Aspect erop gesmeten en upgraded. Zie nu al 180k+ damage doen hier en daar (ervoor was het 50k-80k).

M'n gear nu vervangen door max ilvl gear en dan ga ik wachten tot S1 begint.

wat wil dit zelfs zeggen? max ilvl gear?

Item power, ilvl (= item level) komt van WoW. Al jaren dat spel niet meer gespeeld maar het blijft erin gebakken.

Maar wat ik echt wou zeggen is, vervangen door ancestral gear van 800 item power (en +25 via upgrading daarbovenop).

ah dus op een bepaald item level kan je eigenlijk geen betere gear meer vinden, enkel betere aspects etc voor uw build op items?
Als je echt grind tot de complete max zal je ooit een plafond bereiken ja. Maar dat is echt niet zo snel dat je daar gaat zijn.
Ja kan twee items met dezelfde stats types hebben maar van een ander ilvl. Die met het hogere ilvl heeft meer kans om hogere variaten te hebben van die stats omdat de min-max gaat hoger liggen, maar als nog als je pech hebt bij de hoge en geluk bij de lage bestaat de kans zelf dat de lagere beter is.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat als je echt tot de top tier wilt farmen, je dus niet alleen de perfecte rolls moet hebben, maar dat je dan ook nog eens die rolls moet hebben op een hoog Ilvl en dat je ook nog eens hoge waardes van elk van die rolls moet hebben. Tot het moment dat je dat hebt voor al je items kan je eigenlijk blijven door farmen.

Terwijl je ondertussen nog wat paragon verdient, glyphs levelt en op zoek gaat naar maxed out aspects voor op al je gear.

AKA full maxed out builds kosten veel tijd :p

Ik ben nog mor level 31 maar tot nu toe is't redelijk saaien drek eerlijk gezegd.

Nu meestal in die games begint het pas na het verhaal (dat op niets trekt) maar dan nog. Steek eens wat variatie in uw omgevingen en laat het eens geen kleurplaat zijn vanachter en steek er wat leven in. Graphics zijn niet beter dan 10 jaar geleden buiten resolutie.

Als je echt grind tot de complete max zal je ooit een plafond bereiken ja. Maar dat is echt niet zo snel dat je daar gaat zijn.
Ja kan twee items met dezelfde stats types hebben maar van een ander ilvl. Die met het hogere ilvl heeft meer kans om hogere variaten te hebben van die stats omdat de min-max gaat hoger liggen, maar als nog als je pech hebt bij de hoge en geluk bij de lage bestaat de kans zelf dat de lagere beter is.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat als je echt tot de top tier wilt farmen, je dus niet alleen de perfecte rolls moet hebben, maar dat je dan ook nog eens die rolls moet hebben op een hoog Ilvl en dat je ook nog eens hoge waardes van elk van die rolls moet hebben. Tot het moment dat je dat hebt voor al je items kan je eigenlijk blijven door farmen.

Terwijl je ondertussen nog wat paragon verdient, glyphs levelt en op zoek gaat naar maxed out aspects voor op al je gear.

AKA full maxed out builds kosten veel tijd :p

en niet vergeten dat binnen een paar weken je eigenlijk opnieuw moet beginnen :p

en niet vergeten dat binnen een paar weken je eigenlijk opnieuw moet beginnen :p
Dat is voor seasons, je huidige chr's blijven bestaan op de eternal realm.

Ik ben nog altijd niet overtuigd waarom ik opnieuw zou beginnen voor de season, snap nog altijd niet wat het nut ervan is?

Ik ben nog altijd niet overtuigd waarom ik opnieuw zou beginnen voor de season, snap nog altijd niet wat het nut ervan is?
Bij mijn allereerste season in Diablo 3 dacht ik dat ook, tot ik het toch maar eens probeerde. Sindsdien wou ik alleen maar seasonal spelen in D3.

Probeer het gewoon eens.

Ik begrijp waarom er dit maal meer twijfel is over seasons. Een season duurt telkens 3 maand, je hebt dus al die tijd om opnieuw te beginnen. Maar de release en vanilla periode van het spel duurt maar 1,5 - 2 maand en dat is wat ik niet snap. Veel mensen hebben nog geen nood aan een season denk ik. In D3 kwam dit maar veel later aan bod en dan was dat voor velen gewoon leuk om te herbeginnen op een meer tempo focused manier met wat nieuwigheden. Nu vind ik het gewoon echt snel, zeker voor nieuwe spelers, die willen wrs idd na een paar weken nog niet herbeginnen. Maar het is wel zo dat eens je wat een plafond bereikt met je character het wel leuker is eens te herbeginnen, dit kan je gelijk waar doen, maar hier bieden de seasons dan wel een leuk alternatief om het te doen om een andere manier met hopelijk genoeg nieuwe extratjes die het weer fris doen aanvoelen.

Terug
Bovenaan