Derby der Lage Landen

Ik denk dat dit het EK 2000 is. Toen was ik 12. Dus ja, maar 2002 was iets "bewuster" en alles vanaf toen.
Ah dat begrijp ik ja. Het was wel een elftal dat er voor vocht. Deze prachtige derby is toch een van de hoogtepunten in de derby der lage landen geweest.

 
Degryse geen slechte analist ? Jonges aub seg
Die man draait nog harder van mening dan de windhaan hier op de kerk

Verheyen is inderdaad goed en voor hij coach was Vanhazenbroeck ook
Betere analisten zitten eigenlijk wel in franstalig België
 
Ik wijt die nederlaag van 2012 trouwens voor 90 procent aan Stekelenburg. Wat een kutkeeper zeg. Goal 1: Klein gaatje waar hij kan schieten. Gaat maar gewoon platliggen. Goal 3: Een flutschot extreem slecht gepakt. Krabbelt traag weer op, en een vrije goal voor Lukaku. Goal 4: Schot uit een moeilijke hoek, balletje onder de handschoenen van Steek door en goal.

Dat is wel echt een giga-nadeel voor Oranje. Al sinds 2008 hebben we alleen maar matige keepers.

 
Ik wijt die nederlaag van 2012 trouwens voor 90 procent aan Stekelenburg. Wat een kutkeeper zeg. Goal 1: Klein gaatje waar hij kan schieten. Gaat maar gewoon platliggen. Goal 3: Een flutschot extreem slecht gepakt. Krabbelt traag weer op, en een vrije goal voor Lukaku. Goal 4: Schot uit een moeilijke hoek, balletje onder de handschoenen van Steek door en goal.

Dat is wel echt een giga-nadeel voor Oranje. Al sinds 2008 hebben we alleen maar matige keepers.


Die 1e goal kunt ge die keeper toch niks verwijten ? Dat is van in de kleine baklijn, dan moet ge een kant kiezen en op een linksvoetige is de kans groot dat die de verste hoek kiest
3e goal inderdaad foutje van de keeper. Maar heel veel steun krijgt die ook niet van zijn verdediging daar en volgens mij wijkt dat 1e schot ook nog af. Trouwens heel goed gedaan van Mertens, ipv knallen subtiel balletje opwippen
4e goal staat Mertens al heel alleen in de backlijn, de inlopende Vertonghen vergeten ze ook volledig

Die match verlies je wel om meer redenen dan 90% de doelman hoor :)

Die goal van Narsink, kan je onze Courtois zwaarder verwijten, daar moet die anticiperen en niet op zijn lijn blijven plakken. Maar die is wel wat beter geworden intussen :laugh:
 
Die 1e goal kunt ge die keeper toch niks verwijten ? Dat is van in de kleine baklijn, dan moet ge een kant kiezen en op een linksvoetige is de kans groot dat die de verste hoek kiest
3e goal inderdaad foutje van de keeper. Maar heel veel steun krijgt die ook niet van zijn verdediging daar en volgens mij wijkt dat 1e schot ook nog af. Trouwens heel goed gedaan van Mertens, ipv knallen subtiel balletje opwippen
4e goal staat Mertens al heel alleen in de backlijn, de inlopende Vertonghen vergeten ze ook volledig

Die match verlies je wel om meer redenen dan 90% de doelman hoor :)

Die goal van Narsink, kan je onze Courtois zwaarder verwijten, daar moet die anticiperen en niet op zijn lijn blijven plakken. Maar die is wel wat beter geworden intussen :laugh:
Benteke is geen linksvoetige. ;) Ik vond het bijzonder zwak gekeept.

Maar goed, die goal van Narsingh is ook niet geweldig gekeept nee. Veel rare goals.
 
Benteke is geen linksvoetige. ;) Ik vond het bijzonder zwak gekeept.

Maar goed, die goal van Narsingh is ook niet geweldig gekeept nee. Veel rare goals.
Nee, maar hij trapt wel met links daar. Als keeper is dat een keuze maken.
Cilissen en Stekelenburg zijn nu toch geen slechte keepers eigenlijk
 
Nee, maar hij trapt wel met links daar. Als keeper is dat een keuze maken.
Cilissen en Stekelenburg zijn nu toch geen slechte keepers eigenlijk
Dat laatste is werkelijk niemand met je eens. Stekelenburg heeft 1 piek gehad in 2010 en daarna echt 12 jaar slecht gekeept. En Cillissen is nu typisch zo'n keeper die altijd 10 centimeter tekort komt.
 
Dat laatste is werkelijk niemand met je eens. Stekelenburg heeft 1 piek gehad in 2010 en daarna echt 12 jaar slecht gekeept. En Cillissen is nu typisch zo'n keeper die altijd 10 centimeter tekort komt.
Damn, seffes eens bellen naar Ajax, Oranje, Roma, Barcelona en Valencia dat ze daar helemaal niks van voetbal kennen :unsure:
 
Damn, seffes eens bellen naar Ajax, Oranje, Roma, Barcelona en Valencia dat ze daar helemaal niks van voetbal kennen :unsure:
Hoevaak heb je die jongens zien keepen? ;) En Cillissen en Steek hebben bij al die clubs meer op de bank gezeten dan gekeept. Bij Roma was het echt een drama met Steek.
 
Hoevaak heb je die jongens zien keepen? ;) En Cillissen en Steek hebben bij al die clubs meer op de bank gezeten dan gekeept. Bij Roma was het echt een drama met Steek.
Niet wekelijks, maar als je zo'n carriere maakt ben je geen slechte doelman.
Een ploeg kan eens een slechte transfer doen, maar dat zijn nu toch al geen sukkelclubjes

Ik zag wel dat Bizot van Genk/Gent ook ooit bij de selectie zat ? :laugh:
 
Degryse geen slechte analist ? Jonges aub seg
Die man draait nog harder van mening dan de windhaan hier op de kerk

Verheyen is inderdaad goed en voor hij coach was Vanhazenbroeck ook
Betere analisten zitten eigenlijk wel in franstalig België

Vanhaezebrouck met zijn analyse pre WK18 dat Debruyne & Hazard niet samen kunnen spelen?
En voor zijn systeem hazard eruit laat voor Mertens?
 
Vanhaezebrouck met zijn analyse pre WK18 dat Debruyne & Hazard niet samen kunnen spelen?
En voor zijn systeem hazard eruit laat voor Mertens?
Nee Vanhaezebrouck van op PlaySport/Canal+ of wat het nog was
Toen het nog analyses waren onder de rust ipv reclame en reportages

De speelstijl van Hazard en Debruyne gaat ook niet samen
Kev heeft lopende mensen nodig, Hazard kwam voornamelijk in de bal om de actie zelf te maken
 
Nee Vanhaezebrouck van op PlaySport/Canal+ of wat het nog was
Toen het nog analyses waren onder de rust ipv reclame en reportages

De speelstijl van Hazard en Debruyne gaat ook niet samen
Kev heeft lopende mensen nodig, Hazard kwam voornamelijk in de bal om de actie zelf te maken
Tegen Brazilië en eigenlijk dat hele WK toch het ultieme bewijs dat dat helemaal zo niet hoeft te zijn, zeker op dat moment niet (en het was toen dat hij die uitspraak deed). Hazard speelde toen een wereldmatch, zijn beste ooit voor België wellicht, en ook KDB was absoluut top. Hebben die 2de helft ondanks dat we onderlagen bijzonder nuttig de Brazilianen aan de praat blijven houden. Echt indrukwekkend.
De grootste voetbalprestatie van de Rode Duivels ooit en ze waren allebei top maar Hein zou Mertens erin gezet hebben voor Hazard, gaf hij 2 weken eerder aan.

Nu, Van Haezebrouck heeft nog wel lollige uitspraken op zijn conto staan (Kompany ging het niet maken in het buitenland, en Messi was te klein om echt de top te bereiken).
 
Tegen Brazilië en eigenlijk dat hele WK toch het ultieme bewijs dat dat helemaal zo niet hoeft te zijn, zeker op dat moment niet (en het was toen dat hij die uitspraak deed). Hazard speelde toen een wereldmatch, zijn beste ooit voor België wellicht, en ook KDB was absoluut top. Hebben die 2de helft ondanks dat we onderlagen bijzonder nuttig de Brazilianen aan de praat blijven houden. Echt indrukwekkend.
De grootste voetbalprestatie van de Rode Duivels ooit en ze waren allebei top maar Hein zou Mertens erin gezet hebben voor Hazard, gaf hij 2 weken eerder aan.

Nu, Van Haezebrouck heeft nog wel lollige uitspraken op zijn conto staan (Kompany ging het niet maken in het buitenland, en Messi was te klein om echt de top te bereiken).
Inderdaad, de 2 samen in een glansrol. Zonder win je nooit die match.
 
Inderdaad, de 2 samen in een glansrol. Zonder win je nooit die match.
Nee inderdaad en het ging in dat gesprek met Hein ook over de absolute topmatchen. Daarin zou het niet werken volgens hem, terwijl ze op hun top nodig waren om ons zo'n match te doen winnen. Hij onderschatte het verschil tussen de beste Hazard en de beste Mertens, denk ik.
 
Damn, seffes eens bellen naar Ajax, Oranje, Roma, Barcelona en Valencia dat ze daar helemaal niks van voetbal kennen :unsure:
Hij heeft nochtans gelijk. Alletwee zeer matige keepers. Beiden een sterke periode bij Ajax gehad en daar op blijven teren. Nooit ergens kunnen overtuigen. Volgens mij zijn ze nergens meer voor een lange periode vaste keeper geweest. Misschien Cillissen even bij Valencia, maar wordt al een lange tijd gelinkt aan de eredivisie.

Niet dat ik het eens ben dat het de schuld van de keeper was tegen België.
 
Hij heeft nochtans gelijk. Alletwee zeer matige keepers. Beiden een sterke periode bij Ajax gehad en daar op blijven teren. Nooit ergens kunnen overtuigen. Volgens mij zijn ze nergens meer voor een lange periode vaste keeper geweest. Misschien Cillissen even bij Valencia, maar wordt al een lange tijd gelinkt aan de eredivisie.

Niet dat ik het eens ben dat het de schuld van de keeper was tegen België.
Het is erg problematisch. Sinds dat WK 2010 kan ik werkelijk niet 1 match opnoemen waarin Oranje echt gered is door de keeper. Vooruit, Cillissen heeft tegen Spanje in 2014 nog een redelijk makkelijke bal van Silva gepakt maar dat is het dan ook wel.
Stekelenburg vind ik persoonlijk echt een brokkenpiloot, kostte ons ook nog plaatsing voor het WK 2018.


Cillissen is meer zo'n keeper die een houdbare bal altijd net niet heeft. Net een vingertje erachter plaatsen maar de bal uiteindelijk toch in het net. Dat kost ons veel punten. Tegenstanders van Oranje zijn vaak effectief in het benutten van kansen en dat heeft vooral met onze keepers te maken.
 
Tegen Brazilië en eigenlijk dat hele WK toch het ultieme bewijs dat dat helemaal zo niet hoeft te zijn, zeker op dat moment niet (en het was toen dat hij die uitspraak deed). Hazard speelde toen een wereldmatch, zijn beste ooit voor België wellicht, en ook KDB was absoluut top. Hebben die 2de helft ondanks dat we onderlagen bijzonder nuttig de Brazilianen aan de praat blijven houden. Echt indrukwekkend.
De grootste voetbalprestatie van de Rode Duivels ooit en ze waren allebei top maar Hein zou Mertens erin gezet hebben voor Hazard, gaf hij 2 weken eerder aan.

Nu, Van Haezebrouck heeft nog wel lollige uitspraken op zijn conto staan (Kompany ging het niet maken in het buitenland, en Messi was te klein om echt de top te bereiken).
Ik zal niet ontkennen dat hij geen domme uitspraken heeft gedaan hé

Maar in een match analyseren is die man wel zeer goed.
Indrukwekkend die match kan ik mij vooral van Courtois en idd Kevin herinneren. Hazard precies minder
 
Ik zal niet ontkennen dat hij geen domme uitspraken heeft gedaan hé

Maar in een match analyseren is die man wel zeer goed.
Indrukwekkend die match kan ik mij vooral van Courtois en idd Kevin herinneren. Hazard precies minder
Nee en ik ga ook niet ontkennen dat hij inderdaad wel goeie analyses kan brengen hoor. De man kent wel wat van voetbal.

Maar voor de volledigheid, 't zijn maar statistieken maar het zijn toch ook wel statistieken (inderdaad KDB, Courtois, en ook Hazard de 3 besten):

 
Terug
Bovenaan