Derby der Lage Landen

We konden ons in 2012-2013 voor het eerst na meer dan 10 jaar weer plaatsen voor een groot tornooi en gingen daarvoor winnen in Kroatië, iets wat daarvoor 10 jaar lang quasi onmogelijk was (tegen zo'n land in zo'n omstandigheden). Het kan banaal klinken maar ook twee keer keurig winnen tegen Schotland was ervoor vaak een hele opgave. Die voorronde was prima en een belangrijke stap. We kwamen echt van heel erg ver (ergens ooit 4de geëindigd in een voorronde na zelfs Finland dacht ik).
Het ligt er altijd aan hoe hoog je de lat legt. Eerlijk gezegd wist ik niet dat het zo dramatisch was maar ik meen toch dat er met Buffel en Goor ook nog een keer een fraaie zege in Frankrijk is geboekt? Met 1-2 in 2005 ofzo.
 
Ik vind wat er op Voetbalzone wordt gepost volledig ongepast en walgelijk. Dus dat ben ik met je eens. De rivaliteit is daar enorm aanwezig, overigens een rivaliteit die in Nederland niet bestond voor 2012.

Maar het is dus wel allemaal ontstaan bij die match in 2012. Dat heeft voor veel beroering gezorgd.
Dat heeft natuurlijk ook te maken dat Nederland opeens achteruit is gegaan en wij vooruit. Nederland had die rivaliteit veel meer met Duitsland en de Belgen waren maar de schattige Belgjes (heb het niet over u). Dat we een tijd succesvoller waren, deed in Nederland soms wel pijn. Toch zeker hier aan de grens merkte je dat.
 
Dat heeft natuurlijk ook te maken dat Nederland opeens achteruit is gegaan en wij vooruit. Nederland had die rivaliteit veel meer met Duitsland en de Belgen waren maar de schattige Belgjes (heb het niet over u). Dat we een tijd succesvoller waren, deed in Nederland soms wel pijn. Toch zeker hier aan de grens merkte je dat.
Ja dat gevoel deelde ik wel. Het is sowieso wel opmerkelijk dat de kwaliteit van de teams jarenlang totaal niet synchroon liep. In de jaren 70 was Oranje veel beter, in de jaren 80 de Belgen, van 1988 tot 2012 de Nederlanders en daarna weer de Belgen.

Pas nu krijg ik het idee dat beide teams redelijk vergelijkbaar zijn. Dat heeft lang geduurd. Maar je hebt wel gelijk hoor, die rivaliteit met de Duitsers is vrijwel volledig verdwenen. Dat is overigens ook wel vreemd want Nederland heeft in recente tijden echt geweldige resultaten geboekt tegen Duitsland.
 
Wat zijn in België de beste analisten eigenlijk? Met een beetje tactisch inzicht? Sonck vind ik altijd vreselijk, Ceulemans ook niet best.
Ik persoonlijk ben wel fan van Gert Verheyen, Peter Vandenbempt en Marc Degryse.
 
Ik persoonlijk ben wel fan van Gert Verheyen, Peter Vandenbempt en Marc Degryse.
Gert Verheyen vind ik persoonlijk wat saai, Peter is inderdaad prima en Degryse ook niet slecht nee. Maar heb je in België niet van die nerds die met laptopjes alles in statistieken proberen te vatten? Je hebt in Nederland tegenwoordig Pieter Zwart. Ik vind dat best interessant.

 
Gert Verheyen vind ik persoonlijk wat saai, Peter is inderdaad prima en Degryse ook niet slecht nee. Maar heb je in België niet van die nerds die met laptopjes alles in statistieken proberen te vatten? Je hebt in Nederland tegenwoordig Pieter Zwart. Ik vind dat best interessant.

Geen idee eerlijk gezegd.

Gert Verheyen komt idd saai over, maar ik vind dat hij wel veel nuttigs te vertellen heeft.
 
Als speler zeker geen hoogvlieger neen, maar wel een belangrijke speler voor Brugge geweest.
witters_44476.jpg

Zo af en toe mis ik dit soort elftallen nog wel als Nederlander hoor. Wat een heerlijk typisch (grotendeels Vlaams) elftal vol middelmaat. Met van die typisch Belgische koppen ook allemaal.
 
Terug
Bovenaan