Demon's Souls

Action PS5 Demon's Souls

Vandaag eindelijk aan deze begonnen. Voorlopig een goed begin! Heel mooie graphics en geweldig geluid. Meteen anderhalf uur aan een stuk gespeeld en zonder te sterven (allez, zonder het verplichte sterven) voorbij de eerste baas geraakt.

Was van plan deze keer wat meer op magic te focussen omdat ik dat nog niet gedaan heb in Dark Souls, maar al snel kwam er toch precies wat muscle memory boven en zat ik alweer vijanden links en rechts te back stabben. Vind deze voorlopig ook niet echt stroef spelen voor een remake van een ouder spel.
 
Gisteren uitgespeeld na zo een 16tal uur. Wat een prachtige game! Helaas wel de eenvoudigste Souls game voor mij, pretty much elke boss one shotted. Ik heb nooit de originele gepspeeld maar bij Demons Souls kan je vrij eenvoudig OP builds maken, of dat is toch mijn aanvoelen.

Dark Souls 3 & Bloodbourne (eerste die ik speelde van de reeks) vond ik veel pittiger. Sekiro was belachelijk moeilijk met rage quit als gevolg.
 
Gisteren uitgespeeld na zo een 16tal uur. Wat een prachtige game! Helaas wel de eenvoudigste Souls game voor mij, pretty much elke boss one shotted. Ik heb nooit de originele gepspeeld maar bij Demons Souls kan je vrij eenvoudig OP builds maken, of dat is toch mijn aanvoelen.

Dark Souls 3 & Bloodbourne (eerste die ik speelde van de reeks) vond ik veel pittiger. Sekiro was belachelijk moeilijk met rage quit als gevolg.
Damn, ik wist dat Demon’s Souls wat korter is maar 16u klinkt snel! Ik heb Tower Knight verslagen na een drietal uur, maar ik speel alle Souls spellen wel vrij traag en exploreer veel. Ik ben voor het eerst een magic build aan’t doen en dat voelt tijdens de levels wel een beetje aan als easy mode, maar Tower Knight duurde wel relatief lang. Denk dat ik toen wel wat underlevelled was, want ben nu na het gevecht pas SL16-17 ofzo.
 
pretty much elke boss one shotted.
One shotted? Ge bedoeld eerder van de eerste keer hoop ik want er zitten wel felle hp monsters bij :p

En ik doe ook altijd 3x langer over Souls games. Zeker opening levels in een blind playtrough benader ik de game als een echte survival horror.
 
Damn, ik wist dat Demon’s Souls wat korter is maar 16u klinkt snel! Ik heb Tower Knight verslagen na een drietal uur, maar ik speel alle Souls spellen wel vrij traag en exploreer veel. Ik ben voor het eerst een magic build aan’t doen en dat voelt tijdens de levels wel een beetje aan als easy mode, maar Tower Knight duurde wel relatief lang. Denk dat ik toen wel wat underlevelled was, want ben nu na het gevecht pas SL16-17 ofzo.
Ik heb over mijn eerste playthrough zo’n 22u gedaan en ben niet echt een Souls-player. 16u lijkt me inderdaad voor iemand die de game wat kent en dit soort games gewoon is.
Eerste playthough was ook magic en het lijkt inderdaad wat cheesen, enkel Tower Knight is resistant voor magic denk ik, vandaar dat hij toch wat lastig is.
 
One shotted? Ge bedoeld eerder van de eerste keer hoop ik want er zitten wel felle hp monsters bij :p

En ik doe ook altijd 3x langer over Souls games. Zeker opening levels in een blind playtrough benader ik de game als een echte survival horror.
Ah, inderdaad first-try :) One-shot in die zin zou wel wat gek zijn haha.
 
Damn, ik wist dat Demon’s Souls wat korter is maar 16u klinkt snel! Ik heb Tower Knight verslagen na een drietal uur, maar ik speel alle Souls spellen wel vrij traag en exploreer veel. Ik ben voor het eerst een magic build aan’t doen en dat voelt tijdens de levels wel een beetje aan als easy mode, maar Tower Knight duurde wel relatief lang. Denk dat ik toen wel wat underlevelled was, want ben nu na het gevecht pas SL16-17 ofzo.
Als het een tip mag zijn, doe steeds de X-1 levels alvoren naar X-2 te gaan. Bv 1-1 > 2-1 > 3-1 > ... > 1-2 > 2-2 > ...
Dat speelt vlotter. Mobs worden sterker in X-2 :)
 
Gisteren dus de tower knight en armoured spider gedaan, als je weet hoe zijn ze vrij simpel.
Zit op soul level 32 geloof ik. Main weapon lvl 7 of 8

Die tentakel boss (van 4-1 geloof ik) ? Ook al goed geraakt. Enkel nog uitzoeken hoe ik best kan ontwijken
 
Als het een tip mag zijn, doe steeds de X-1 levels alvoren naar X-2 te gaan. Bv 1-1 > 2-1 > 3-1 > ... > 1-2 > 2-2 > ...
Dat speelt vlotter. Mobs worden sterker in X-2 :)
Ik ben het spel volledig blind aan‘t spelen (op m’n eerdere ervaring met Souls spellen na). Heb inderdaad al ondervonden dat ik best niet alle levels gewoon lineair doe... Heb nu 1-1, 1-2 en 2-1 gedaan, morgen dan waarschijnlijk naar 3-1. Tot nu toe ook alle bazen van de eerste keer gedood, ben nu SL21. Bezig aan een magic/melee build, maar ik hoop dat ik snel een wapen vind dat scalet met magie... Dat ik met melee relatief weinig damage doe, draagt ook wel bij tot m’n langere speelduur.
 
Ik ben het spel volledig blind aan‘t spelen (op m’n eerdere ervaring met Souls spellen na). Heb inderdaad al ondervonden dat ik best niet alle levels gewoon lineair doe... Heb nu 1-1, 1-2 en 2-1 gedaan, morgen dan waarschijnlijk naar 3-1. Tot nu toe ook alle bazen van de eerste keer gedood, ben nu SL21. Bezig aan een magic/melee build, maar ik hoop dat ik snel een wapen vind dat scalet met magie... Dat ik met melee relatief weinig damage doe, draagt ook wel bij tot m’n langere speelduur.
Veel plezier met World 3, hands down mijn favourite world in Demon’s Souls 😍!
 
Kijk ernaar uit om deze opnieuw te spelen op de ps5.
Heb deze op de ps 3 met veel plezier gespeeld
 
Paar dagen geleden aangekocht. Wat een game. Net Fools idol gedood. Tot nu toe zijn de boss fights goed te doen, maar ga ik dood aan stomme dingen zoals die speeren die je moet dodgen net voor fools idol.

Qua visuals en audio fenomenaal. Combat is echt vlot en smooth. Grinden voor souls duurt zeker minder lang door quasi onbestaande laadtijden. Heerlijk, hopelijk nog veel te ontdekken.
 
Welk wapen kun je best gebruiken in begin?
Zit momenteel nog met mijn strijdbijl+2.
Heb ondertussen 3 bazen verslagen.
2 van de 1ste wereld en 1 van de 2de wereld.

Wat kan ik met de souls van de bazen doen?
 
Welk wapen kun je best gebruiken in begin?
Zit momenteel nog met mijn strijdbijl+2.
Heb ondertussen 3 bazen verslagen.
2 van de 1ste wereld en 1 van de 2de wereld.

Wat kan ik met de souls van de bazen doen?
Boss-souls kan je best bewaren tot je NPC's hebt vrijgespeeld die de mogelijkheid hebben om van deze souls wapens en spreuken te maken.
Je kan ze ook opsouperen voor te levellen als deze je niet bevallen.

-Blacksmith Ed maakt wapens: die zit in level 2-1 helemaal in het begin. Je moet wel eerst de loopband activeren (shortcut) en dan helemaal naar beneden gaan met deze band.

-Sage Freke maakt spreuken: die zit in level 3-1 opgesloten. Ge moet daar een sleutel voor vinden die volgens mij iets voor de eerste baas is.

-Yuria the witch maakt ook spreuken: die zit in level 1-3 opgesloten. Die is redelijk ingewikkeld. Ge hebt twee sleutels nodig (eentje in 1-3 en eentje in level 1-2 en een volledige vermomming van de Fat Minister Official om haar te bevrijden. Best een walkthrough bekijken). Ze heeft wel een gigantische goede spreuk (Firestorm) waar een pittige baas mee ge-one-shot kan worden, dus de moeite om haar te bevrijden.
 
Welk wapen kun je best gebruiken in begin?
Zit momenteel nog met mijn strijdbijl+2.
Heb ondertussen 3 bazen verslagen.
2 van de 1ste wereld en 1 van de 2de wereld.

Wat kan ik met de souls van de bazen doen?
als royalty gebruik ik nog steeds het eerste wapen (weliswaar upgraded). en die toverstok vooral :unsure:
Met die boss souls heb ik ondertussen coole spells aangekocht. Ik zou ze bijhouden in geval dat je ze zou kunnen gebruiken voor coole stuff.
 
Terug
Bovenaan