Hoezo?
In mijn groep kan ik me al sowieso 5 kettingbreuken herinneren de laatste jaren. Allemaal SRAM. Vooral in die periode dat SRAM een tandwiel
meer had en iedereen naar SRAM over schakelde. Voorheen reed iedereen Shimano, nooit problemen. Plots regelmatig ketting problemen met dezelfde mensen. Denk dat iedereen die toen op SRAM is overgeschakeld wel minstens één keer een kettingbreuk heeft gehad.
Zelf heb ik vroeger ook met SRAM gereden. Keer of 3 op 2 jaar tijd ketting over. Overgeschakeld naar Shimano. Eén keer ketting over op 10 jaar.
En heel frappant ne kameraad van mij. Reed uiteindelijk met die gouden SRAM kettingen (omdat de velomaker ten einde raad was). Maximaal 3 ritten. Na 15 kettingen ofzo heeft de velomaker er Shimano opgezet (gratis). Problem solved....
Herinner u een veldritseizoen waar Wout Van Aert constant problemen had met afvallende kettingen, vastzittende kettingen, ....
Zo erg zelfs dat uiteindelijk er een hele delegatie van SRAM naar de crossen kwam om te zien wat het probleem was.
Het is niet dat ik gewoon wat dingen uit de lucht grijp.