De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn broer heeft recent een Prizm Trail lens gekocht, komend weekend gaan we op 3 daagse met de gravelbike. Als ik daar iets tegenkom dat me dodgy lijkt met mijn bril doe ik hetzelfde stuk nog eens met zijn bril, zien of het een noemenswaardig verschil geeft!
Update?

Waarschijnlijk hoop ik op iets waar geen enkele lens de verwachtingen van kan inlossen.
Dan was het bewolkte weer van gisteren eigenlijk nog ideaal; geen scherp contrast tussen stukken in de zon en schaduw waarbij de stukken schaduw gewoon een zwart gat zijn voor mij
 
Update?

Waarschijnlijk hoop ik op iets waar geen enkele lens de verwachtingen van kan inlossen.
Dan was het bewolkte weer van gisteren eigenlijk nog ideaal; geen scherp contrast tussen stukken in de zon en schaduw waarbij de stukken schaduw gewoon een zwart gat zijn voor mij
Een duidelijk verschil met de Prizm Road, de lens kan veel beter om met afwisseling zon/schaduw.

Of het je verwachtingen 100% zal inlossen is een andere vraag..

Zelf twijfel ik nog tussen photochromic en Prizm Trail. Niet voor die situaties, daar is de trail hands down beter, ik weet alleen niet of ik daar zoveel ritten per jaar nut van heb.
 
Wel mijn ervaring is goed maar het is natuurlijk wel de enige fiets GPS die ik ken. Het is eigenlijk geen GPS an sich zoals er ook motorfiets GPSen zijn enz, want hij moet verbinden met je smartphone om route herberekeningen te kunnen doen. Het scherm in kaartmodus refresht ook niet zo snel van bijvoorbeeld een TomTom GPS of dergelijke. Er is ook geen 3D weergave van de kaart. Spraak commandos naar een bluetooth headset of dergelijke zijn er zeker ook niet.

Maar ik moet wel zeggen dat de aanwijzingen die hij geeft zeer goed zijn links, rechts, beepjes... ben er nog niet verkeerd mee gereden. Verlichting is ook goed. Dat extratje dat ook mijn hartslag aangeeft op het scherm, dat strava segmenten kan tonen, automatisch kan syncen naar strava, heel gemakkelijk synced met allerlei sensoren op de fiets zoals kadans en snelheid, batterij duur die goed is, vormfactor die klein is maar ook weer niet te klein...

Voorlopig wel tevreden van ja maar het competitief training aspect is zeker iets waarvoor je deze GPS koopt, ik zou hem niet aanbevelen aan oudjes die met de e-bike gaan fietsen, die kunnen misschien beter hun smartphone aansluiten op een usb aansluiting ofzo. Maar vermits dit de wielren en MTB thread is: zeker goed!
Tnx voor het uitgebreide verslag! 👍
 
Iemand een idee of ik mijn sprintshifters van 11s di2 op de nieuwe 12s werkend kan krijgen?
Mis ze toch meer als gedacht wanneer ik in de beugels zit.
Je kunt SW-R9150 werkend krijgen op een 12s fiets, maar:

  • Er moet dan een bedraad pad van de SW-R9150 naar de batterij zijn
  • Je moet SW-R9150 updaten voordat je deze installeert op de 12s fiets.

SW-R9150 kan niet meeliften op het draadloze signaal van een 12s shifter, dus ook al maak je SW-R9150 vast aan een 12s shifter (inderdaad met EW-AD305), dan werkt het alleen als je vervolgens ook die shifter bedraad aansluit.
 
Je kunt SW-R9150 werkend krijgen op een 12s fiets, maar:

  • Er moet dan een bedraad pad van de SW-R9150 naar de batterij zijn
  • Je moet SW-R9150 updaten voordat je deze installeert op de 12s fiets.

SW-R9150 kan niet meeliften op het draadloze signaal van een 12s shifter, dus ook al maak je SW-R9150 vast aan een 12s shifter (inderdaad met EW-AD305), dan werkt het alleen als je vervolgens ook die shifter bedraad aansluit.
Het antwoord op de vraag:

“Waarom zit je eigenlijk zo vaak op een forum?”

King Terry has landed 🙌
 
Yup, super handig als je verschillende fietsen hebt. En je kan ook bepaalde activiteiten muten. Zo worden bij mij alle activiteiten onder de 20km gemute, kan ik opwarmen voor een Zwift race zonder dat die korte rit op anderen hun wall verschijnt.

HEAVEN! En ook vrij simpel in te stellen, thanks!
 
ik vraag me nu al een tijdje iets af.
Edge 530 met Strava live segmenten. Als je dus een route rijdt dan komen die live segmenten er niet op.
Bouw je een route via Strava en synchroniseer je met connect en van connect naar de edge dan komen sommige segmenten er op, maar niet allemaal.
Ben ik de enige die dit gewoon belachelijk en vervelend vindt? Of ben ik gewoon een nozem die het volledig verkeerd doet?
 
ik vraag me nu al een tijdje iets af.
Edge 530 met Strava live segmenten. Als je dus een route rijdt dan komen die live segmenten er niet op.
Bouw je een route via Strava en synchroniseer je met connect en van connect naar de edge dan komen sommige segmenten er op, maar niet allemaal.
Ben ik de enige die dit gewoon belachelijk en vervelend vindt? Of ben ik gewoon een nozem die het volledig verkeerd doet?

bij mij worden enkel de segmenten weergegeven die ik een ster heb gegeven op strava.
 
Heeft er iemand ervaring met een stadsfiets met een riemaandrijving ipv een ketting?

Misschien eerder een vraag voor de e-bike thread hier?
Heb zelf een tijdje een Koga gereden in leasing met een riemaandrijving.
Het was misschien te wijten aan een andere factor, maar ik vond het nogal log aanvoelen.
 
Misschien eerder een vraag voor de e-bike thread hier?
Heb zelf een tijdje een Koga gereden in leasing met een riemaandrijving.
Het was misschien te wijten aan een andere factor, maar ik vond het nogal log aanvoelen.
Zal wel eerder aan de naaf gelegen hebben.
Riemaandrijving is een fantastische uitvinding, althans toch voor fietsen die je dagdagelijks gebruikt. Geen vuiligheid, geen onderhoud, niet nodig om te smeren, minder bijgeluiden dan bij een ketting.
 
Misschien eerder een vraag voor de e-bike thread hier?
Heb zelf een tijdje een Koga gereden in leasing met een riemaandrijving.
Het was misschien te wijten aan een andere factor, maar ik vond het nogal log aanvoelen.
Pas dan toch eerder hier dan onder e-bikes?

Een algemene stadsfiets/bakfiets/commuter/… kan ook nog wel nuttig zijn.
 
Terug
Bovenaan