De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

1 ding hebben ze wel gesnapt... de cockpit is 'maar' 410mm breedt bij de XL & 2XL modellen.
Die sturen van 440mm op de Endurace... tot zelfs 460mm op mijn Grizl, waar gaat dat zelfs over??? Letterlijk niemand kan iets aanvangen met zo'n breed stuur, buiten misschien Arnold Schwarzenegger... :sarcastic:
Ik had echt geen idee of dit sarcastisch was of niet :D

Daarvoor is mijn baard niet lang genoeg.
Doe geen moeite, @515 stuurt ons allemaal met het schaamrood op de wangen terug naar huis :tongue:
Ik had echt geen idee of dit sarcastisch was of niet :D
Redelijk serieus eigenlijk. Ik ben niet van de breedste op mijn schouders (400mm) gezien mijn lengte maar 460mm op die Grizl dat gaat echt helemaal nergens over, das met zekerheid (véél) te breed voor 99,5% van alle gebruikers.

Ik snap waarom ze zo breed gaat: stabiliteit. Maar dan hadden ze zoals @Mr.Fingers zei veel beter gekozen voor de correcte breedte met die flared drops waar je dan die stabiliteit kan zoeken indien nodig.

Was gewoon om te zeggen dat ik er niets van ken. Geen idee hoe breed of smal sturen zijn op een racefiets
De trend bij racers is toch vooral smaller dan smal. Vroeger werd gekeken naar de schouderbreedte, maar nu pak je gewoon een 40cm of minder als je kan kiezen.

Ergonomie is dood. Lang leve luchtweerstandscoëfficient

De trend bij racers is toch vooral smaller dan smal. Vroeger werd gekeken naar de schouderbreedte, maar nu pak je gewoon een 40cm of minder als je kan kiezen.

Ergonomie is dood. Lang leve luchtweerstandscoëfficient

Ik zit toch een pak beter op een fiets met een smaller stuur hoor. Anders heb ik soms pijn tussen mijn schouders.

Was er geen manier om strava activiteiten te automatiseren? Zou mijn woon-werk ritten steeds als privé willen zetten, maar nu wordt activiteit automatisch opgeladen om dan manueel aan te gaan passen…

Ik weet echter niet meer welke site/app dit was 😅
Yup, super handig als je verschillende fietsen hebt. En je kan ook bepaalde activiteiten muten. Zo worden bij mij alle activiteiten onder de 20km gemute, kan ik opwarmen voor een Zwift race zonder dat die korte rit op anderen hun wall verschijnt.

Rijdt er iemand de Grand Raid Godefroid deze zondag?
Ik schrijf mij vandaag in voor de 90 km.
Er is ook 60 dacht ik, dat is te weinig, en 120 km, en dat is veel te veel.
Gisteren voor het eerst in meer dan een jaar nog eens gaan voetballen. Dat was geen goed idee. Tzal gewoon hopelijk uitrijden zijn vandaag zonder te mikken op een goede persoonlijke tijd

Vandaag de Livinusbike VTT gereden (Sint lievenshoutem),van thuis vertrokken en ingepikt op het parcours. Er zat een heel stuk in waar je met een mtb niets te zoeken had (Melle, Wetteren, Gentbrugge godbetert), maar toch voldaan na 112km en een 730 hm's.
Lang geleden ook dat ik en de fiets zo vuil waren (en dat voor een zomersport!).

Vandaag ook nog eens next level afgezien. Gelukkig had ik hartslagmeter niet om want hartje draaide garantie overtoeren.
Op het vlakke langs het kanaal het wiel moest lossen. Had een (voor mij) lange kopbeurt getrokken en bij overname iets te traag beginnen fietsen. Serieus effort om terug aan te sluiten, wat uiteindelijk wel gelukt is. Maar ik zat zo piepedood int wiel dat ik heb laten bollen.

Gisteren voor het eerst in meer dan een jaar nog eens gaan voetballen. Dat was geen goed idee. Tzal gewoon hopelijk uitrijden zijn vandaag zonder te mikken op een goede persoonlijke tijd
amai, gigantische last aan mijn benen.
Op een bepaald moment moesten we een hangbrug over. Daarvoor moest je een trappentorentje naar boven en weer naar beneden aan de overkant. Zwaar aan't zuchten en blazen. "Ge zou er kramp van krijgen he zo'n tocht" roept de biker in mijn zog mij toe. Little did he know.

Echt heel rustig gereden en aan elke bevoorrading gestopt. Het parcours heeft de regen van de voorbije dagen redelijk weten te slikken, al lag het toch op sommige plekker glibberig en glad. Ik heb denk ik zes valpartijen geteld. Op het parcours is er ook iemand bijzonder ernstig gevallen heb ik mij laten vertellen. Afgevoerd met brancard. Ik heb enkel de ambulance en drie (!) kleine brandweerwagens gezien. Naar 't schijnt was het een huzarenstukje om hem uit de ravijn te halen.

Doordat ik mij lichamelijk niet super voelde en ik in de nattigheid geen held ben, ben ik redelijk in't begin van de tocht twee keer afgestapt om mij dan om te draaien en te zien dat ik een mietje was geweest. Dan mijzelf maar voorgenomen om geen pussy meer te zijn en alles gecontroleerd naar beneden kunnen rijden. Alleen de afdaling waar de onfortuinelijke kerel naar beneden is gedonderd het zekere voor het onzekere genomen. Het zag er niet echt moeilijk uit, gewoon érg steil naar beneden. Daar heb ik in natte omstandigheden zo goed als geen ervaring mee. Afstappen was dus slimmer.

Dit is een parcours met vrij veel technische afdalingen en de klims zijn echt goed te doen. Soms heel lang, maar nergens echt steil.

89.44 km
2555 hm
5h48' (15.4km/u) - 5u21' (16.7 km/u)

Volgende week is het de laatste marathon van de BAMS (Belgian (A?) Marathon Series).
Bij mooi weer rijd ik hem misschien ook.

😍 technische singletracks

Terug
Bovenaan