De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand een idee of ik mijn sprintshifters van 11s di2 op de nieuwe 12s werkend kan krijgen?
Mis ze toch meer als gedacht wanneer ik in de beugels zit.
 
Iemand een idee of ik mijn sprintshifters van 11s di2 op de nieuwe 12s werkend kan krijgen?
Mis ze toch meer als gedacht wanneer ik in de beugels zit.
Kans lijkt mij bijzonder klein.
Op de mtb heeft een 11s shifter ook gewoon maar 11 (of tien zeker? :thinking:) clicks. Dat zal wel hetzelfde zijn bij jouw shifters. De kenners zullen beamen of corrigeren :)
 
Ik heb een vraagje ivm regenkleding. Ik rij nu al een hele tijd met de Pedelec van en naar werk. Vorige week voor het eerst een echte regenbui meegemaakt op weg naar huis. Mijn bovenkledij is goed waterdicht merk ik. Maar mijn waterafstotende broek is te licht bevonden. Mijn bovenbenen waren echt nat en ook liep er water in mijn terrex schoenen.

Nu was ik bij decathlon gaan kijken en daar hadden ze zo wel een echte regenbroek met voetflappen aan maar dat was, zelfs met het kleinste model, mij veel en veel te groot. Het zag er ook niet naar uit. Nu stuurden ze me meer richting de wandelbroeken en jachtbroeken ginds maar vond ik niet meteen mijn goesting in.

Wat raden jullie aan van regenbroeken? Zou ik ook achter zo van die regensokken voor over schoenen te trekken kijken?
 
Iemand een idee of ik mijn sprintshifters van 11s di2 op de nieuwe 12s werkend kan krijgen?
Mis ze toch meer als gedacht wanneer ik in de beugels zit.

Dat zou moeten kunnen met een adaptorke omdat de bekabeling anders is.

https://bettershifting.com/component/di2-electric-wire-adapter-ew-ad305/

Kans lijkt mij bijzonder klein.
Op de mtb heeft een 11s shifter ook gewoon maar 11 (of tien zeker? :thinking:) clicks. Dat zal wel hetzelfde zijn bij jouw shifters. De kenners zullen beamen of corrigeren :)

Elektronisch hé… clicks are just software
 
Ik heb een vraagje ivm regenkleding. Ik rij nu al een hele tijd met de Pedelec van en naar werk. Vorige week voor het eerst een echte regenbui meegemaakt op weg naar huis. Mijn bovenkledij is goed waterdicht merk ik. Maar mijn waterafstotende broek is te licht bevonden. Mijn bovenbenen waren echt nat en ook liep er water in mijn terrex schoenen.

Nu was ik bij decathlon gaan kijken en daar hadden ze zo wel een echte regenbroek met voetflappen aan maar dat was, zelfs met het kleinste model, mij veel en veel te groot. Het zag er ook niet naar uit. Nu stuurden ze me meer richting de wandelbroeken en jachtbroeken ginds maar vond ik niet meteen mijn goesting in.

Wat raden jullie aan van regenbroeken? Zou ik ook achter zo van die regensokken voor over schoenen te trekken kijken?
Regenbroeken zijn een drama imo. Flapperen, zweten, altijd te kort als je lange benen hebt, en je ziet er uit als een vuilniszak op een velo.
Ik draag een fietsbroek (lang of kort naargelang de temperatuur) en kleed me om op het werk. En 's winter mijn winter mtb-schoenen.
 
Volgende week is het de laatste marathon van de BAMS (Belgian (A?) Marathon Series).

Ardennes ;)

Ervaring met die Raid Bocq? Zou hem misschien ook rijden, maar neig eerder naar l'assaut Mosan momenteel. Ietske minder ver rijden en scheelt ook wat in inschrijving. En voor mij zal de 70km wel genoeg zijn, zeker als het nog wat regent komende week.
 
Nu het wegseizoen stilletjes aan op zijn einde loopt. Wat waren jullie doelen dit jaar en heb je ze bereikt? Wat zijn de doelen voor volgend jaar?

Na een weddenschap exact 1 jaar terug om de plaatselijke kermiskoers te rijden ben ik in de winter beginnen trainen op zwift. In juni in de Vogezen geweest en in juli de Ventoux langs alle kanten. Nu heb ik een goeie 4000km inclusief zwift kilometers. Dit weekend mijn eerste toeristenkoers ooit gereden op een toch pittig parcours van 50km met 8x een kasseihelling en de 37ste van de 105 geindigd. Keihard afgezien en veel bijgeleerd maar mij zot geamuseerd en zeer blij met het resultaat. Ik heb de microbe opnieuw te pakken en ben reeds ingeschreven om volgend jaar de LBL challenge van 255km en 5000hm te rijden.
 
Ik heb een vraagje ivm regenkleding. Ik rij nu al een hele tijd met de Pedelec van en naar werk. Vorige week voor het eerst een echte regenbui meegemaakt op weg naar huis. Mijn bovenkledij is goed waterdicht merk ik. Maar mijn waterafstotende broek is te licht bevonden. Mijn bovenbenen waren echt nat en ook liep er water in mijn terrex schoenen.

Nu was ik bij decathlon gaan kijken en daar hadden ze zo wel een echte regenbroek met voetflappen aan maar dat was, zelfs met het kleinste model, mij veel en veel te groot. Het zag er ook niet naar uit. Nu stuurden ze me meer richting de wandelbroeken en jachtbroeken ginds maar vond ik niet meteen mijn goesting in.

Wat raden jullie aan van regenbroeken? Zou ik ook achter zo van die regensokken voor over schoenen te trekken kijken?
Mijn vriendin gebruikt een regenbroek van Sprayway voor haar commute. Deels ook omdat wij die hadden liggen van onze reis naar Ijsland een aantal jaar geleden. In theorie zijn dat wandelbroeken en met een stevig prijskaartje (ik denk €75-80 toen) maar ze 'ademen' wel enigszins.

Voor haar voeten gebruikt zijn overschoenen (ik denk deze) over haar gewone schoenen. Ze doet daar al een hele tijd mee en daar is nog weinig aan.
 
Deze overschoenen voor flat pedals zou je ook kunnen overwegen:

Endura-MT500-Plus-Overshoe-II-for-Flat-Pedals-Overshoes-Black-AW19-E1225BK-S-M.jpg


ik ben héél grote fan van het merk, imho zwaar underrated, en aan 50% zijn ze ook nog eens bijzonder prettig geprijsd:
https://www.wiggle.nl/endura-mt500-plus-ii-overschoenen-voor-platte-pedalen
 
3u op de fiets, een bloemlezing:
- op een stevige helling rijd ik 10m achter een andere toerist, uit de andere richting komen 2 mannen op leeftijd op hun e-bike. De man op kop gooit zijn remmen dicht en belandt met zijn voorwiel naast de straat. Over zijn stuur, ik zie hem face first op het asfalt belanden. Gapende wonde boven zijn oog, handen en armen geschaafd, bril in 2. Kon veel slechter afgelopen zijn.
- beetje later rijd ik plichtsbewust op het fietspad, komt er een camionnete achterwaarts een oprit uit. Keel open gezet en maar op straat gesprongen, gelukkig was er geen andere verkeer op dat moment. Had slechter kunnen aflopen. Achterlijke mensen dat er zijn.
- via Leuven naar huis. Sta te wachten voor het rood, uit de andere richting komt een andere fietser. Eerste rood dat hij heeft rijdt hij door, 2e rood kijkt hij een opzij, rijdt verder. Ik had al lang gezien dat er een bus van de lijn af kwam, die alles toe gesmeten en toeteren, de man fietste door alsof het de normaalste zaak van de wereld was 😶
- bijna thuis. Ik kom bij mij in het dorp aan een kruispunt, ik rij een andere fietser voorbij en hou mijn benen stil omdat het kruispunt er aan komt. Mijn naafjes maken een lekker geluid 😍, die vrouw dacht daar precies anders over. Die verschoot zich een ongeluk en brulde half het dorp bij elkaar. Dan begon ze vanalles naar mij te roepen, ik hoorde het niet goed maar ze zal me wel gewoon een fijne dag toegewenst hebben zeker.

Ik kijk al uit naar het volgende avontuur op de fiets.
 
2u op de fiets in het zonnige Hoeselt. Eigenlijk weinig te vertellen buiten dat ik bijna op mijn gezicht ben gegaan op een tractorsluis, bocht wat te enthousiast ingesneden :unsure:
 
Ik woon op 2 kilometer van mijn werk, en de fiets uit de berging nemen, naar beneden dragen, het eindje fietsen en het dan in de berging op kantoor plaatsen zou me meer tijd kosten dan gewoon te voet naar de dagtaak te gaan.


Vrijdag komt mijn Brompton aan :)
 
Ardennes ;)

Ervaring met die Raid Bocq? Zou hem misschien ook rijden, maar neig eerder naar l'assaut Mosan momenteel. Ietske minder ver rijden en scheelt ook wat in inschrijving. En voor mij zal de 70km wel genoeg zijn, zeker als het nog wat regent komende week.
Neen ik had er nog nooit van gehoord en wist niet waar het was.
Ik zie nu net dat het ten zuiden van Namen is, niet zo ver van Profondeville. Niet zo lang geleden heb ik daar nog maar 100km gereden en de permanente route van 80 km (die ik ten zeerste aanraad) heb ik er ook al enkele keren gereden.
Ik weet dus niet echt of het de moeite is om er 35 - 40 euro voor te betalen.

Het weerbericht voorspelt alvast niet veel goeds.
 
Terug
Bovenaan