De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand ervaring met de routeplanner van climbfinder?
Heb net even geprobeerd, ziet er heel praktisch uit maar vraag me af of hij ook mooie wegen selecteert tussen de beklimmingen in..

Vrij tot heel goed. Een aantal modderige passages, maar nog geen 10%. Absoluut niet te klagen!

Had al beslist gisteren om vandaag niet meer te rijden omdat ik zo die ben moeten gaan. Deze ochtend ook opgestaan met een arm die ik niet kan plooien, dus het ging sowieso niet gelukt zijn.

Volgend jaar full monty.

Je beseft helaas nog eens hoe zwaar overkill een MTB is in Vlaanderen, en hoe capabel een xc fully met dropper is.
De winnaar reed gewoon met een hardtail als ik het zo lees :p

De winnaar reed gewoon met een hardtail als ik het zo lees :p
Haha, ja dat kan wel. Bij de profs (het is een UCI wedstrijd hé) zie je ook nog vaak hardtails rijden, ook bij de wereldtop.

Die rijden ook met stuurpennen van -40 graden rond…dat zijn geen stervelingen 😝

p4pb20159024.jpg

Haha, ja dat kan wel. Bij de profs (het is een UCI wedstrijd hé) zie je ook nog vaak hardtails rijden, ook bij de wereldtop.
Vaak? De meeste World Cup parcoursen zijn zo uitdagend geworden dat de hardtails zwaar in de minderheid zijn. Bekijk nog maar eens de beelden van Petropolis, op 59'54" passeren ze een trage haarspeldbocht. De eerste 9 die daar passeren komen in beeld en rijden allemaal met een fully.

Maw zo nutteloos als maar kan zijn.
Vorige week op gemak met de mtb in gewone kleren naar het werk en had ook piekwat van 1200 volgend Strava, sure bro
Ja als ik met de grizl naar het werk ga aan 30 gemiddeld heb ik ook 240 watt. En als ik met de koersfiets ga aan 30 gemiddeld heb ik nog geen 160 watt. 🤨

Vaak? De meeste World Cup parcoursen zijn zo uitdagend geworden dat de hardtails zwaar in de minderheid zijn. Bekijk nog maar eens de beelden van Petropolis, op 59'54" passeren ze een trage haarspeldbocht. De eerste 9 die daar passeren komen in beeld en rijden allemaal met een fully.
Met vaak bedoel ik dat het zeker geen uitzondering is. Avancini rijdt bijvoorbeeld hardtail, maar er zijn er nog een aantal (ik volg het totaal niet). VDP heeft in het verleden ook verschillende manches op zijn Exceed gereden. Een wereldbeker is natuurlijk ook een pak technischer overall dan een marathon, en op de BeMC rijdt ook quasi iedereen fullsus.

Maw zo nutteloos als maar kan zijn.
Vorige week op gemak met de mtb in gewone kleren naar het werk en had ook piekwat van 1200 volgend Strava, sure bro
Ik weet dat dat onbetrouwbaar is. Maar ik vond toch dat ik een ferme versnelling had en die elevate is jammer genoeg het enige wat ik heb. Piekwattage volgens die app klopt idd nooit, dat is een foute (GPS)meting.Piekwattage ==> Daar haal ik mijn gegevens ook niet uit (was ook boven de 1000).

ik wou gewoon maar zeggen dat ik tevreden was van mezelf. Ik behoor absoluut niet tot de betere fietsers op het forum :)

PS: onbetrouwbaar, dus kan even goed zijn dat die 500W ruim undervalued was !!! :D

Laatst bewerkt:
Ik weet dat dat onbetrouwbaar is. Maar ik vond toch dat ik een ferme versnelling had en die elevate is jammer genoeg het enige wat ik heb. Piekwattage volgens die app klopt idd nooit, dat is een foute (GPS)meting.Piekwattage ==> Daar haal ik mijn gegevens ook niet uit (was ook boven de 1000).

ik wou gewoon maar zeggen dat ik tevreden was van mezelf. Ik behoor absoluut niet tot de betere fietsers op het forum :)

PS: onbetrouwbaar, dus kan even goed zijn dat die 500W ruim undervalued was !!! :D
Hoogstwaarschijnlijk dat laatste dus... 500W 5sec is eigenlijk om te lachen. Indien je geen pluimgewicht bent en toch een klein klein beetje getrained bent is de kans vrij groot dat je 5 sec values veel meer richting de 700 (of hoger) gaan.

Mijn vader rijdt met een Ridley Helium alu rim brakes van 2020. Heeft vorige week zijn kader gebarsten, niet te herstellen volgens FM. Via de garantie van Ridley zou hij een nieuw kader kunnen krijgen, maar dat kan door de lange levertijden enkele maanden duren en dan kan hij de hele zomer niet fietsen.

FM stelt daarom voor om een van zijn eigen nieuwe kaders te nemen. Volgens hem ook door Ridley gebouwd, maar gespoten door FM. Hieronder enkele foto's. Kunnen we daarop vertrouwen dat dat effectief een Ridley kader is en geen Chinese brol? Iemand die dit specifieke kader kent? Heb de verschillende modellen van Ridley al doorlopen maar vindt er geen die er exact zo uitziet. FM zou wel 2 jaar garantie geven.

Mijn vader rijdt met een Ridley Helium alu rim brakes van 2020. Heeft vorige week zijn kader gebarsten, niet te herstellen volgens FM. Via de garantie van Ridley zou hij een nieuw kader kunnen krijgen, maar dat kan door de lange levertijden enkele maanden duren en dan kan hij de hele zomer niet fietsen.

FM stelt daarom voor om een van zijn eigen nieuwe kaders te nemen. Volgens hem ook door Ridley gebouwd, maar gespoten door FM. Hieronder enkele foto's. Kunnen we daarop vertrouwen dat dat effectief een Ridley kader is en geen Chinese brol? Iemand die dit specifieke kader kent? Heb de verschillende modellen van Ridley al doorlopen maar vindt er geen die er exact zo uitziet. FM zou wel 2 jaar garantie geven.

Wacht eens,
Dus de FM stelt voor dat jij inplaats van een nieuw frame te krijgen van Ridley zelf een fiets van hem koopt?
Dat hij voorstelt dat je deze kan gebruiken, of desnoods zelfs huren kan ik nog inkomen maar dit...
Wat gaat hij dan doen met de garantiekader van Ridley? Zelf verkopen?

Ridley bouwt (zoals heel veel merken) hun eigen frames niet, die komen uit een Giant of Merida fabriek ergens in China of Taiwan.
Kan het frame uit dezelfde fabriek komen als Ridley? Absoluut. Is het een Ridley? Absoluut niet. De achterkant is precies van een Tarmac SL7.

Hoogstwaarschijnlijk dat laatste dus... 500W 5sec is eigenlijk om te lachen. Indien je geen pluimgewicht bent en toch een klein klein beetje getrained bent is de kans vrij groot dat je 5 sec values veel meer richting de 700 (of hoger) gaan.
Hier is het toch een bende haantjes bij elkaar ze. Laat diene mens in content zijn dat hij 5 sec 500w kan trappen, wie weet hoelang of hoeveel hij al rijdt....

Hier is het toch een bende haantjes bij elkaar ze. Laat diene mens in content zijn dat hij 5 sec 500w kan trappen, wie weet hoelang of hoeveel hij al rijdt....
Ik wil vooral duidelijk maken dat die guesstimates van Strava compleet nutteloos en onbruikbaar zijn en dat hij waarschijnlijk hogere sprintvermogens trapt dan hij nu denkt.

Vooral focussen op die halve zin en die zo slecht mogelijk interpreteren... :sop:

Zag het comment van @Reverz absoluut niet als haantjesgedrag.
Peace out boyz :thumb:

Rijdt er toevallig nog iemand mee met KOTK? Ik doe een rit van ZaterdagNM 27 kmh peleton

Geen idee wat is. Maar het is alvast geen Ridley noch Merckx frame.

Terug
Bovenaan