poeperman
Well-known member
Allerminst om tegendraads te doen, maar dat is het mooiste (subtielste) zadeltasje dat ik al gezien heb. Iemand een idee welk het is?Gelieve deze foto met afgrijselijk zadeltasje te verwijderen aub.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Allerminst om tegendraads te doen, maar dat is het mooiste (subtielste) zadeltasje dat ik al gezien heb. Iemand een idee welk het is?Gelieve deze foto met afgrijselijk zadeltasje te verwijderen aub.
Mijn god, waarom zou je dat gebruiken? Is toch ook enkel goed voor coffee rides, als je geen eten moet meenemen?Thepack.cc in uw jersey!
![]()
Die specifieke geen idee, ik gebruik de Lezyne Road Caddy en zeer tevreden van.Allerminst om tegendraads te doen, maar dat is het mooiste (subtielste) zadeltasje dat ik al gezien heb. Iemand een idee welk het is?
Men primaire fiets is een enduro mtb. Lang getwijfeld tussen koersfiets en gravel, dan toch gravel gegaan met het idee "dan kan ik ook eens een offroad stukje meepakken". Yeah, that ain't happening. Zeker in de omgeving waar ik woon is er eigenlijk niks te gravelen + deze fiets is echt bedoeld voor thuis buiten te rijden en te vetrekken, op verplaatsing heb ik mijn enduro al.Heb je al een koersfiets? Zoja, waarom ga je dan niet eens meer off-road met de gravel? Is toch een leuke afwisseling met weg fietsen?
Ik ga toch blij zijn met mijn gravel op die modderige winterwegen volgend jaar want met de koersfiets ben ik schijtebenauwd dan.
Canyon Grail CF SL 8 in XXL :')Welke hebt ge staan en hoe groot bent ge? Ik ben namelijk nog op zoek naar die ene N+1..
Zie antwoord op Straight_six.We have failed
Als het je enige fiets is -> setje met koerswielen bijkopen
Als het niet je enige fiets is -> gebruiken als winterfiets / eens wat graveltochten doen
En dat doe ik dus niet, daardoor besef ik dus wel dat ik beter een gewone wegfiets had gekocht.Sterk afhankelijk van welke gravelfiets je hebt natuurlijk.
Maar als je daar meer baangerichte banden in steekt dan bolt dat vrij vlot over asfalt.
Het punt is ook dat je met een gravelfiets bewust gravel gaat opzoeken, en dus niet het gaat vermijden![]()
Mja als je idd al een mtb hebt heb je al wat off-road fun natuurlijk. Dan zou ik idd wel een wegfiets doen.Men primaire fiets is een enduro mtb. Lang getwijfeld tussen koersfiets en gravel, dan toch gravel gegaan met het idee "dan kan ik ook eens een offroad stukje meepakken". Yeah, that ain't happening. Zeker in de omgeving waar ik woon is er eigenlijk niks te gravelen + deze fiets is echt bedoeld voor thuis buiten te rijden en te vetrekken, op verplaatsing heb ik mijn enduro al.
Canyon Grail CF SL 8 in XXL :')
Zie antwoord op Straight_six.
En dat doe ik dus niet, daardoor besef ik dus wel dat ik beter een gewone wegfiets had gekocht.

Je bent mentaal sterker dan mezelf..... ik ging nog zeker een jaar wachten om een nieuwe koersfiets te kopen..........
Aleja, binnen dit en 2 jaar heb ik een gravel. Zit nog in de n+1 ontkenningsfase.

Ik heb het 1 jaar vol gehouden. Mijn val door modder heeft me anders doen beslissen.Je bent mentaal sterker dan mezelf..... ik ging nog zeker een jaar wachten om een nieuwe koersfiets te kopen.....![]()

Wat 100% duidelijk is in deze thread, is dat marketing werkt
Een gravelfiets kopen omdat je dan beter van een stoeprand kunt rijden![]()
Ok, maar dat is als pendelfiets. Dat is toch een volledig andere use case dan als vrijetijdsfiets?Niet dat ik mij moet verdedigen, maar ik heb een tijdje woonwerk gedaan naar Brussel en met de koersfiets stond ik belachelijk veel plat door op trottoirs te moeten rijden. Ook in de winter op natte jaagpaden reed ik veel lek. Heb ik allemaal niet voor nu, die fiets kan tegen een stoot.
Ik wil het bestaansrecht van een gravelfiets niet ontkennen, maar als je niet graag op de niet technisch off road stukken rijdt, is een koersfiets toch een veel betere aanvulling dan een gravelaar?
Dan moeten we er toch dringend eentje richting Putin sturen, me dunktEerste stap richting wereldvrede zal toch het omarmen van gravelfietsen zijn hé
Maar met een gravel kom je overal, dus ook hier.Hadden we nu geen apart gravel-topic aangemaakt om te neuten over gravel![]()
ghoja vind ik zelf niet zo erg. Ik merk dat ik er precies ook wel iets vlugger van ga rijden. Volgens mij scheelt dat precies toch ook wel iets met de wind als er 1 achter je zit.Wat vinden we hier van ongevraagde wieltjeszuigers?
Gisteren schone tocht gedaan en een paar keer zo'n tiep gehad die in mijn wiel ging hangen voor 5+km terwijl ik ze initieel wel met ruim 5-8km/u extra voorbij stak.
Op zich zou ik er geen probleem mee hebben maar met al die takken op de baan ben ik er toch minder fan van. En al helemaal als het ongevraagd gebeurt zonder even te laten weten dat ze vlak achter u komen rijden.
Dat gezegd zijnde kijk ik wel enorm uit naar de lente. Circa 3u gereden aan 240w gemiddeld op het vlakke, das genieten en belooft een schoon jaar.![]()