De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Euhm misschien dat ik de hype niet goed doorheb.
Maar gravel doe je toch in uw super strak rapha outfit en wahoo op de front-mount?
Hipster en expensive.
da's duidelijk Kend! Echte gravel doe je zonder GPS, met een kaart in de stuurtas.

Morvelo-Overland-gravel-riding-kit_all-terrain-on-road-off-road-all-bike_performance-cycling-clothing_Overland-riding.jpg

da's duidelijk Kend! Echte gravel doe je zonder GPS, met een kaart in de stuurtas.
DonnellyBikesPR2018-2.jpg

De enige correcte manier.
En voor alle mensen die twijfelen, ja als uw vetpercentage geen 25% is dan zie je de aflijning van uw spieren op deze manier!
En ik weet het het bierbuikje zie je ook niet, ook dat is niet obligaat.

En voor alle mensen die twijfelen, ja als uw vetpercentage geen 25% is dan zie je de aflijning van uw spieren op deze manier!
Dat is gravel by Golazo.

Dat heeft eigenlijk niks met gravelbiken te maken, behalve dat er geen strak asfalt ligt en dat de bandjes een beetje breder zijn dan normaal.
Elk zijn goesting, ik lijk ook meer op jouw foto dan op die van mij, al is mijn stuurpenlengte (nee, niet mijn penis) iets meer gravelcorrect @9cm

Dat is gravel by Golazo.

Dat heeft eigenlijk niks met gravelbiken te maken, behalve dat er geen strak asfalt ligt en dat de bandjes een beetje breder zijn dan normaal.
Elk zijn goesting, ik lijk ook meer op jouw foto dan op die van mij, al is mijn stuurpenlengte (nee, niet mijn penis) iets meer gravelcorrect @9cm
Kom kom, zeggen dat gravel locos of unbound geen gravel is dat is toch ook wel een brug of 3 te ver :P
10m daar is al 100% meer gravel dan je in België ooit zult vinden.

Zijn dat niet allemaal gewoon mountainbikes met een ander stuur en banden? :unsure:
@sluysen toch! Natuurlijk niet!

Slacker dan een racefiets, steiler dan een MTB
Langer dan een racefiets, korter dan een MTB
Zwaarder dan een racefiets, lichter dan een MTB
Trager dan een racefiets, sneller dan een MTB

De ideale bike voor wie er nog geen heeft, eveneens de perfecte n+1 voor wie er al veel heeft.

De uitdrukking Jack of all trades, master of gravel bestaat niet voor niets

Gelieve deze foto met afgrijselijk zadeltasje te verwijderen aub.

You are joking right?

Eigenlijk heel erg serieus. Ik gebruik mijn gravel niet waarvoor hij dient aangezien ik het 99,9% van de tijd over asfalt rijdt. En die 0,1% van de tijd kan ik gerust vermijden.

Edit: ik ben volgens mij schoolvoorbeeld van iemand die zich heeft laten vangen door de hype zonder te kijken naar mijn eigen echte noden.

Eigenlijk heel erg serieus. Ik gebruik mijn gravel niet waarvoor hij dient aangezien ik het 99,9% van de tijd over asfalt rijdt. En die 0,1% van de tijd kan ik gerust vermijden.

Edit: ik ben volgens mij schoolvoorbeeld van iemand die zich heeft laten vangen door de hype zonder te kijken naar mijn eigen echte noden.
Heb je al een koersfiets? Zoja, waarom ga je dan niet eens meer off-road met de gravel? Is toch een leuke afwisseling met weg fietsen?

Ik ga toch blij zijn met mijn gravel op die modderige winterwegen volgend jaar want met de koersfiets ben ik schijtebenauwd dan.

Heb je al een koersfiets? Zoja, waarom ga je dan niet eens meer off-road met de gravel? Is toch een leuke afwisseling met weg fietsen?

Ik ga toch blij zijn met mijn gravel op die modderige winterwegen volgend jaar want met de koersfiets ben ik schijtebenauwd dan.

Plus makkelijker in onderhouden? Of ben ik mis dat gravel en mtb beter tegen vuil kan dan race?

Welke hebt ge staan en hoe groot bent ge? Ik ben namelijk nog op zoek naar die ene N+1..

We have failed :(
Als het je enige fiets is -> setje met koerswielen bijkopen
Als het niet je enige fiets is -> gebruiken als winterfiets / eens wat graveltochten doen

Sterk afhankelijk van welke gravelfiets je hebt natuurlijk.
Maar als je daar meer baangerichte banden in steekt dan bolt dat vrij vlot over asfalt.
Het punt is ook dat je met een gravelfiets bewust gravel gaat opzoeken, en dus niet het gaat vermijden :P
Thepack.cc in uw jersey!

The_Pack_Essentials_Case_Dark_Charcoal_Front-min-700x467.png.webp
En dan zoals quasimodo rondrijden, goed gelachen!
Ik heb zo the pack voor mijn geld en smartphone, meer dan vodden genoeg op mijn rug!

Terug
Bovenaan