De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

De dodentocht is zowat de meest zotte cyclo dat er is. Daar rijden er enorm veel rond die niet getraind zijn voor de afstand en niet gewoon zijn om in groep of een cyclo te rijden.
Gent-Wevelgem: hold my beer!
Dat is pas écht waanzin. Pelotons van 60-80man... gasten die het nodig vinden van op het linker vak dat peloton in te halen terwijl er tegenliggers komen om dan last minute halverwege dat peloton in te knallen om niet overhoop gereden te worden door den tegenligger. Dat ze daarmee zelf 10man wegkwakken: zero fucks given.
En dan de laatste 30km met die stukken langs de Leie... 40-45kph met het schuim op hunnen bek, over de volle breedte van het jaagpad. Fietsers uit tegengestelde richting? Gewoon de kant in rijden!

Daarom dat ik de Waalse Cyclo's ook wat leuker vind, Fleche Wallonie is imo de mooiste TT in België. Die schiften op een vrij natuurlijke wijze op de hellingen. Op sommige tussenstukken pakt het ook wel wat samen maar dat zijn dan meestal bredere banen met veel overzicht, dat scheelt.
Die BXL Tour waar je op een volledig gesloten circuit rijdt dwars door Brussel. Is ook gewoon 40km dus das 0 doseren en gewoon een (dik) uur knallen.
Daarom is La Ronde Picarde is ook wel leuk. Tis niet echt afgesloten maar op kruispunten en ronde punten wordt het verkeer wel gestopt, en dan echt, niet zoveel die steingevers van Golazo die vaak hun stoel zelfs niet uitkomen. De start is daar ook wel extreem hectisch met nen hoop zotten maar als je daar rustig rechts rijdt is het zotste wel voorbij na ~10km, het beroemde bruggetje over en is het daarna nog 180km over prachtige glooiende wegen. Het eerste jaar ben ik daar plat gereden na 17km waardoor ik dus ergens bij de laatste 5% verzeild geraakt ben en zelfs daar stonden er op de ronde punten in de 2de helft van cyclo nog vrijwilligers/politie om verkeer tegen te houden.

Bij die cyclos vind ik het dikwijls ook toffer om gewoon de korte toer te doen.

Enkel op de bekende hellingen is het drukker omdat iedereen daar samen komt, maar op de baantjes tussen de hellingen is het vaak veel rustiger dan op de grote toeren omdat je dan een andere weg neemt.

En vaak is het op die hellingen ook wel kalmer omdat je er ook veel eerder bent door de kortere toer.

Bloesem Classic in Limburg is ook zo een knal cylco, abnormale toestanden zoals Reverz al schreef over Gent-W..
ik reed zelf mee met die zotten maar ik plaatste mij achteraan om toch overzicht te hebben , want als je er midden in zit kan het wel heel snel fout gaan. Met die rit had ik uiteindelijk 32.9 gem en dan was ik laatste bevoorrading afgehaakt aangezien ze daar niet meer stopte

Je moet ook wat geluk hebben bij zo een cyclo's, heb er zo eens een gedaan toen ik totaal uit vorm was. Eerste uur alleen aan 25 en toen kwam er een groep van 7 langs: 3 profs, 2 ezc, 1 ex-prof en een madam (wss van de ex-prof, op een e-racer). Gestrand op 30km/u, heb er toen 60km achter gereden :p

Laatst bewerkt:
Zijn hier mensen die met een koerspet rijden?
Ik overweeg om er eentje te kopen, maar zijn er zaken waar je op moet letten (aka zit hier veel verschil in of is het 1 pot nat)?

Ik overweeg om er eentje te kopen, maar zijn er zaken waar je op moet letten (aka zit hier veel verschil in of is het 1 pot nat)?
Ik rij steeds met petjes van CoisCycling onder mijn helm, en die zitten super goed.

Verder geen idee of er verschil op zit

de meeste typische (katoenen?) petjes spannen bij mij keihard, en mijn hoofd is niet zooo extreem groot (size M helm, 58cm).

Ik heb er slechts eentje dat ook na 3u niet hindert en dat is niet toevallig van Rapha :) ,

Ik zie dat het eind maart opnieuw de Valckenier classic is. Zijn er nog zo georganiseerde fietsroutes voor amateurs?
Aangezien de valckenier classic denderstreek is zeker eens corsa campagnolo checken.
Verder ook kijken op de kalender van de vwb (parel van het pajottenland,...)

Hier ook nog altijd veel last van corona. Ik gebruik zelf de enduro trails in Spa als referentie, normaal 7-8x omhoog eer dat de benen/conditie het voelen. Vorig weekend na 3x omhoog compleet leeg. Had gehoopt dit jaar wat beter aan het seizoen te kunnen starten, maar corona heeft daar toch anders over beslist.
Zijn de blauwe trails doenbaar voor mensen die niet fietsen? Ook geen wielrenners dus

komaan @Arkaine , join the gravel hype!

Terug die losse(re) broeken, merino shirts en de baard laten staan.
Dan nog wat craftbeers in de bidonhouder en oefenen op ontkurken met spd-pedalen
Euhm misschien dat ik de hype niet goed doorheb.
Maar gravel doe je toch in uw super strak rapha outfit en wahoo op de front-mount?
Hipster en expensive.

Euhm misschien dat ik de hype niet goed doorheb.
Maar gravel doe je toch in uw super strak rapha outfit en wahoo op de front-mount?
Hipster en expensive.
Lap.. Ik ga weer kosten moeten maken.

Is dat dan met haar op de benen of zonder? Anders ga ik me een beenhaarpruik moeten laten maken om te wisselen tussen road en gravel.

Terug
Bovenaan