De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hoelang is het voor jullie geleden dat jullie aan een (grote) cyclo hebben meegedaan voor wielertoeristen? Ik kan het mij niet meer herinneren, alleszins précovid, dus dan zitten we in 2019

Hoelang is het voor jullie geleden dat jullie aan een (grote) cyclo hebben meegedaan voor wielertoeristen? Ik kan het mij niet meer herinneren, alleszins précovid, dus dan zitten we in 2019

RvV 2019, zal ook bij die ene blijven.
Veel te duur voor wat het is, als ik nog ergens meer dan 6 euro aan geef zal het met MTB zijn

Great War remembrance in september 2019 denk ik.

Volgens mij was er vorig jaar een Gent wevelgem ook, maar heb gepast wegens het slechte weer.

Omloop 2020 voor mij (als dat telt als 'grote' cyclo?). Maar ik heb ook niet veel zin meer om daar de volle pot voor te betalen.
In het geval van de RVV: ik heb een week voor de Ronde een Airbnb geboekt in Oudenaarde. Ik rij zaterdag heen waarbij ik zoveel mogelijk het RVV parcours trouw blijf en zondag fiets ik terug naar huis. Die overnachting kost mij minder dan een inschrijving voor de toertocht.

Ben er wel niet echt fan meer van sinds er niemand nog respect heeft voor elkaar en voor elkaars materiaal.

Op KBK mijn fiets gezet aan de bevoorrading en als ik terug kwam stonden er 10 fietsen er tegen. Resultaat: een dikke kras in mijn nieuwe carbon wielset.

En onderweg ook van die gasten die 120 kg wegen en me bergaf dan de pas af snijden waardoor ik het gras in moest en bergop staan ze dan stil. Ik was daar meer gefrustreerd dan dat ik er leute van gehad heb.

Omloop 2020 voor mij (als dat telt als 'grote' cyclo?). Maar ik heb ook niet veel zin meer om daar de volle pot voor te betalen.
In het geval van de RVV: ik heb een week voor de Ronde een Airbnb geboekt in Oudenaarde. Ik rij zaterdag heen waarbij ik zoveel mogelijk het RVV parcours trouw blijf en zondag fiets ik terug naar huis. Die overnachting kost mij minder dan een inschrijving voor de toertocht.

Welke afstand wil je dan doen?
Mss kunnen we er onze eigen cyclo van maken :lol:

Laatste grote cyclo zal Marmotte 2020 zijn geweest, vorig jaar lang gehoopt op L3B (die oorspronkelijk ingeschreven was voor 2020) maar ging opnieuw niet door, vol goede moed aan het werken naar L3B 2022 😉 Nu zaterdag rij ik normaal KBK.

Ik rij een cyclo wel altijd met mijn broer/vrienden waarbij er zeker 1 iemand bij de fietsen blijft.

Welke afstand wil je dan doen?
Mss kunnen we er onze eigen cyclo van maken :laugh:
250 aja :unsure: De toertocht uit Antwerpen heb ik al twee keer gedaan, nu zou ik liefst het parcours van de profs volgen (met dus 3x Kwaremont en 2x Paterberg). Maar mijn route staat nog niet vast hoor, zal ook een beetje van de vorm en het weer afhangen.

Ik had mij ook ingeschreven voor L3B 2020, maar ondertussen heb ik mijn inschrijvingsgeld teruggekregen omdat de datum voor 2022 niet past voor mij.

Wat versta je onder cyclo? Echt event of vallen gewone toertochtjes daar ook onder?

Laatste dat ik gereden heb was BXL Tour 2020 denk ik. Maar 40km, maar wel wreed tof om te doen. Dat was één van die momenten na de eerste Covid zomer warin alles stilaan in de shit aan het draaien was maar het huis nog niet in brand stond. :unsure:

Voor de rest in 2020 niks georganiseerd gereden dus daarvoor zal al La Picarde-Baie de Somme 2019 geweest zijn.

Hmm, ik wou dit jaar eens mijn eerste cyclo doen.. Enfin we zien dan nog wel.
Al er iemand nog leuke weet, shoot. ( wvl / ovl / bxl )
Echte cyclo's kan je het moeilijk noemen maar de corsa campagnolo tochten hier in de buurt zijn wel de moeite.
Meestal mooie tochten door het pajottenland met een goede bevoorrading en een leuke apres (als dit terug mogelijk gaat zijn) voor een schappelijke prijs (dacht 6euro).
Meestal maar tochtjes van 80-90 km.
Veel minder volk maar soms kan het wel eens wat smal worden als er een grote groep je voorbij moet op smallere wegen. Wij lossen dit gewoon op door rond 9u aan de start te vertrekken, dan zijn de grote groepen al gepasseerd.

Ik heb "Ronde omloop" staan op mijn harde schijf. 2 gpx'en (80-120km) en een pdf met overzicht van de kasseistroken/klimmetjes en eventuele bevooradingspunten.

Zelf rij ik vooral met de mtb tochten. Soms ga ik eens met een kameraad mee naar een cyclo maar dan kom ik maar tot 1 conclussie, te zot om los te lopen.
In 2019 (denk ik) de dodentocht gefietst, dat daar geen echte doden zijn gevallen is een wonder. Als je je afvraagt waarom automobilisten zo'n hekel hebben aan wielertoeristen moet je maar 1 cyclo rijden om het te weten.
Wat wel supertof was is de gordel met gesloten peloton. Zwaantjes die de weg afzetten, afgesproken snelheid die nageleefd wordt. Dat was super chill 100km bollen rond Brussel, dat zou ik echt iedere zondag kunnen doen 🙂

De dodentocht is zowat de meest zotte cyclo dat er is. Daar rijden er enorm veel rond die niet getraind zijn voor de afstand en niet gewoon zijn om in groep of een cyclo te rijden.

Wat mag ik zowat verwachten voor de RVV op 0204, de rit van 257km met 2518 hoogtemeters.

Gewoonlijk rij ik rond aan een 28 per uur, een rit van 100km met 1000hm zal eerder rond de 27 liggen.
Wat doet de modale RVV amateur groep ongeveer ?

Wat mag ik zowat verwachten voor de RVV op 0204, de rit van 257km met 2518 hoogtemeters.

Gewoonlijk rij ik rond aan een 28 per uur, een rit van 100km met 1000hm zal eerder rond de 27 liggen.
Wat doet de modale RVV amateur groep ongeveer ?

Eerste 100km is vlak en gewoon een ganse sliert mensen, meewind ga je al snel 35

Op de hellingen moet je wat geluk hebben dat je niet teveel traag volk voor u hebt (zeker die met kasseien zoals muur, taaienberg, Koppenberg en Pater)

Eerste 100km is vlak en gewoon een ganse sliert mensen, meewind ga je al snel 35

Op de hellingen moet je wat geluk hebben dat je niet teveel traag volk voor u hebt (zeker die met kasseien zoals muur, taaienberg, Koppenberg en Pater)
Ga ervan uit dat het rond de 27 gemiddeld zal liggen dan, da's een kleine 10 uur :crazy:

Terug
Bovenaan