Herman De Croo
Well-known member
Hoelang is het voor jullie geleden dat jullie aan een (grote) cyclo hebben meegedaan voor wielertoeristen? Ik kan het mij niet meer herinneren, alleszins précovid, dus dan zitten we in 2019
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoelang is het voor jullie geleden dat jullie aan een (grote) cyclo hebben meegedaan voor wielertoeristen? Ik kan het mij niet meer herinneren, alleszins précovid, dus dan zitten we in 2019
Iemand een idee over wat een goede smartphone bike mount is (iPhone 13) die ik liefst nog met ecocheques kan betalen?
Omloop 2020 voor mij (als dat telt als 'grote' cyclo?). Maar ik heb ook niet veel zin meer om daar de volle pot voor te betalen.
In het geval van de RVV: ik heb een week voor de Ronde een Airbnb geboekt in Oudenaarde. Ik rij zaterdag heen waarbij ik zoveel mogelijk het RVV parcours trouw blijf en zondag fiets ik terug naar huis. Die overnachting kost mij minder dan een inschrijving voor de toertocht.

Nu zaterdag rij ik normaal KBK. 250 ajaWelke afstand wil je dan doen?
Mss kunnen we er onze eigen cyclo van maken![]()
De toertocht uit Antwerpen heb ik al twee keer gedaan, nu zou ik liefst het parcours van de profs volgen (met dus 3x Kwaremont en 2x Paterberg). Maar mijn route staat nog niet vast hoor, zal ook een beetje van de vorm en het weer afhangen.Wat versta je onder cyclo? Echt event of vallen gewone toertochtjes daar ook onder?Hoelang is het voor jullie geleden dat jullie aan een (grote) cyclo hebben meegedaan voor wielertoeristen? Ik kan het mij niet meer herinneren, alleszins précovid, dus dan zitten we in 2019

Echte cyclo's kan je het moeilijk noemen maar de corsa campagnolo tochten hier in de buurt zijn wel de moeite.Hmm, ik wou dit jaar eens mijn eerste cyclo doen.. Enfin we zien dan nog wel.
Al er iemand nog leuke weet, shoot. ( wvl / ovl / bxl )
Ik heb "Ronde omloop" staan op mijn harde schijf. 2 gpx'en (80-120km) en een pdf met overzicht van de kasseistroken/klimmetjes en eventuele bevooradingspunten.Omloop 2020 voor mij (als dat telt als 'grote' cyclo?). Maar ik heb ook niet veel zin meer om daar de volle pot voor te betalen.
In het geval van de RVV: ik heb een week voor de Ronde een Airbnb geboekt in Oudenaarde. Ik rij zaterdag heen waarbij ik zoveel mogelijk het RVV parcours trouw blijf en zondag fiets ik terug naar huis. Die overnachting kost mij minder dan een inschrijving voor de toertocht.

Wat mag ik zowat verwachten voor de RVV op 0204, de rit van 257km met 2518 hoogtemeters.
Gewoonlijk rij ik rond aan een 28 per uur, een rit van 100km met 1000hm zal eerder rond de 27 liggen.
Wat doet de modale RVV amateur groep ongeveer ?
Ga ervan uit dat het rond de 27 gemiddeld zal liggen dan, da's een kleine 10 uurEerste 100km is vlak en gewoon een ganse sliert mensen, meewind ga je al snel 35
Op de hellingen moet je wat geluk hebben dat je niet teveel traag volk voor u hebt (zeker die met kasseien zoals muur, taaienberg, Koppenberg en Pater)

We hebben het dan ook over een tocht waar doorwinterde profs in peloton meer dan 6uur over doen héGa ervan uit dat het rond de 27 gemiddeld zal liggen dan, da's een kleine 10 uur![]()