Dat zie je niet heel vaak nochtans.Nee, ik ga naar een merkgarage met dat merk maar dat ik daar niet gekocht heb.
Mijn vrouw doet de administratie in een officiële Renault garage en daar komt vanalles langs van merken.
Meestal is het enkel maar het eigen merk en eventueel de wagens vanuit de groep. Zo deed onze Seat dealer ook gewoon wagens uit de VAG groep. Materiaal en know-how is hetzelfde.
Maar je hebt ook gewoon nog legio onafhankelijke garages die aan alles werken. Maar je hebt ook nog semi-onafhankelijke die wel nog een bepaald merk verkopen. Werken aan alles maar verkopen dan bijvoorbeeld wel Peugeot ofzo.
Of wat je ook ziet is dat de verkoop en het onderhoudsdeel twee aparte entiteiten zijn, maar wel gewoon op dezelfde locatie.
Over canyon, je zal altijd wel mensen vinden die eraan gaan werken hoor. Uiteindelijk werk je aan een Shimano, sram of campa groep. Op welk merk frame dat juist hangt doet weinig ter zake. Veel zaken zijn ook gewoon gestandaardiseerd.
Dus weinig zorgen over maken.
De les in deze is vooral, iets wat we in feite als langer wisten, Leuven is een kutdorp waar je echt niks te zoeken hebt als je geen student bent. En zelfs dan nog.