Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gezien TREK ook hybrides & stadsfietsen heeft, gaan die waarschijnlijk wel marktleider zijn in België qua fietsen (in de brede vorm). Ik moet de eerste Canyon Roadlite, Pathlite of Commuter in het wild nog zien.Trek eerder zijn terug te vinden zijn bovenaan de rangschikking van het marktaandeel.
Ik heb het wel specifiek op racefietsen omdat ik in de rest ook gewoon niet zo thuis ben. Puur gevoelsmatig denk ik dat Canyon in het MTB wereldje (in België bedoel ik dan) veel minder vertegenwoordigd is. De volkswijsheid luid dat een MTB veel meer onderhoud nodig heeft en dan gaan mensen toch nog sneller naar de lokale fietsenboer denk ik.Is inderdaad confirmation bias.
Ik denk dat het zeer moeilijk om te pinpointen wie de marktleider precies in: neem je bijvoorbeeld ook mountainbikes mee in dat verhaal?
De fysieke handelaar staat nog steeds in voor +50% van de verkoop. Minder dan de helft loopt dan via de zogenaamde multichannels, waar de website van Canyon slechts een klein deel van uitmaakt.
Ik denk dat dus eerder merken à la Ridley en Trek eerder zijn terug te vinden zijn bovenaan de rangschikking van het marktaandeel.
Al kan het perfect zo zijn dat de Canyonbestuurder meer liefhebber is en dus effectief meer te zien is op de baan! ;-)

Inderdaad. Het zal ook wat afhankelijk zijn van regio tot regio. Moest ik een top 3 maken qua merken die ik op TT's zie dan is het Scott, Trek, Cube. Sparks zie je hier echt massaal rondrijden.Qua mtb's zie je op vlaamse toertochten toch niet zo veel canyons heb ik de indruk. Heel veel cube's en specialized...
Al kan het perfect zo zijn dat de Canyonbestuurder meer liefhebber is en dus effectief meer te zien is op de baan! ;-)
Dan spreek je specifiek over MTB TT's toch? En dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat Scott & Cube een stevig marktaandeel hebben. Ook die zijn prijs/kwaliteit best goed EN worden lokaal verdeeld.Inderdaad. Het zal ook wat afhankelijk zijn van regio tot regio. Moest ik een top 3 maken qua merken die ik op TT's zie dan is het Scott, Trek, Cube. Sparks zie je hier echt massaal rondrijden.
Er zit hier in Landegem natuurlijk ook nen Trek dealer waar ik enorm veel goeie dingen over hoor. Ook gelinkt aan de lokale fietsclub etc... enfin, zat. De winkel is er nog wel maar verdeelt ondertussen enkel nog Merida kwa racefietsen naar het schijnt. Hij mocht enkel nog Trek blijven verdelen als hij volledig exclusief Trek dealer werd en dat wou hij niet.Mijn persoonlijke gevoel: op een veldtoertocht zie ik nauwelijks Canyon, terwijl Cube, Specialized en Trek heel sterk vertegenwoordigd zijn. Op de weg zie ik al méér Canyon, maar toch een pak minder dan Trek, Cannondale, Specialized en Ridley.
NopeKlinkt als "den Boval"
Maar er zijn wel genoeg van die groepjes natuurlijk (zeker in de denderstreek
).Yup, puur mtb. Met de koersfiets kom ik amper op cyclo's dus kan ik er weinig van zeggen.Dan spreek je specifiek over MTB TT's toch? En dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat Scott & Cube een stevig marktaandeel hebben. Ook die zijn prijs/kwaliteit best goed EN worden lokaal verdeeld.

Gezien TREK ook hybrides & stadsfietsen heeft, gaan die waarschijnlijk wel marktleider zijn in België qua fietsen (in de brede vorm). Ik moet de eerste Canyon Roadlite, Pathlite of Commuter in het wild nog zien.
Over de taalgrens en in noord-frankrijk (Rijsel is de home-base van Decathlon) zie je op TT's massa's mtb's van Rockrider.Jullie vergeten allemaal het grote marktaandeel van B'twin/Triban!
Die zie je heel veel inderdaad.echt vaak Alu grails
Ik ken er niets van, dus weet niet welk merk of type fiets, maar zag dit weekend iemand rijden waarbij de voorvork maar 1 verticale buis had.
Nog nooit gezien dus geen idee wat dit was![]()
Ik vraag mij altijd af wat het voordeel is van zo'n systeem: op het eerste zicht zou je zeggen gewicht want je hebt maar een halve voorvorm, maar die 1ne vork die je wel nog hebt moet over-gedimensioneerd worden om te compenseren voor de zijde die je niet hebt... + je moet de zijdelinkse krachten die normaal opgevangen worden door de as die aan beide zijde vast zit nu gaan opvangen op een as die maar langs 1 kant vast zit. Die as en vooral de koppeling met die ene vork moet dus veel meer kunnen verdragen dan bij een klassieke voorvork...Zo'n lefty kan mijn hoofd niet aan, denk dat ik vaak zou vallen!

Ik dacht exact hetzelfde.Zo'n lefty kan mijn hoofd niet aan, denk dat ik vaak zou vallen!
https://www.theproscloset.com/blogs/news/should-you-ride-a-lefty-fork#techIk vraag mij altijd af wat het voordeel is
Maar los daarvan heb ik het gevoel dat die lefty ook vooral een marketting gimmick is, much like het dubbeldekkerstuur van de Grail CF van Canyon. Hebben die dingen voordelen? Waarschijnlijk... maar ene Johan Cruijff had daar ooit zijn bedenking bij.![]()