De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mss omdat een alu canyon met een 105 200€ (+verzending) meer kost en mindere wielen heeft.
200€ duurder maar wel een beter zadel, interne kabelgeleiding, 6 jaar garantie op alles van het frame en geen 2jaar zoals bij VR en bijlange geen mindere wielen maar in feite betere wielen.

Allez die VR is zeker niet slecht voor zijn geld. Maar je ziet wel onmiddellijk waarom de canyon duurder is.

200€ duurder maar wel een beter zadel, interne kabelgeleiding, 6 jaar garantie op alles van het frame en geen 2jaar zoals bij VR en bijlange geen mindere wielen maar in feite betere wielen.

Allez die VR is zeker niet slecht voor zijn geld. Maar je ziet wel onmiddellijk waarom de canyon duurder is.
Fulcrum 900 wielen zijn minder dan de fulcrum racing 6, Van Rijsel geeft levenslang garantie op het frame trouwens.

Dat de canyon er beter uitziet is een feit, maar die is ook met de verzending bij bijna 25% duurder.

DT350 is ratchet, hope is palletjes, maar de weather-seal van Hope is wel veel beter dan die van DT.

Hangt dus wat van gebruik af.
Ik denk dat ik voor de 350 ga :)
Huidige wielen zijn 650bx47 met nog redelijk wat clearance, zou 700cx44 dan ook passen? Ik vrees dat het toch wa nipt gaat worden

Net even gekeken. Wat een spuuglelijke fiets is die Van Rysel :p
De Canyon Endurance van 1100 euro is ook best lelijk trouwens.

Smijten met "miljoen jaar garantie op frame" is trouwens dikke quatch in zowat alle gevallen.
Dat gaat uitsluitend over fabricatiefouten. Als hij na twee jaar nog niet doormidden is gezakt, zal het na 6 jaar ook niet meer gebeuren.
Schade of breuk na een crash wordt sowieso niet gedekt.

Ik denk als je dan toch in die budget range kijkt, dat looks redelijk laag staan in het lijstje van belangrijke zaken.

Ik dacht dat de Decathlon niet echt een goede plek zou zijn om een fiets van te kopen, maar ik lees over deze fiets wel veel goede beoordelingen online, en ik vind in online webshops niet meteen een andere fiets met betere prijs/kwaliteit. Zou ik bij een lokale fietsenwinkel in de buurt van Gent anders nog een betere deal kunnen vinden?

Maat van mij heeft zijn fiets van bij de Decathlon voor €800 gekocht 3 jaar geleden. Nooit problemen gehad: noch qua defecten, noch om den andere kameraad op zijn canyon te volgen. Rijden beiden even hard.

Smijten met "miljoen jaar garantie op frame" is trouwens dikke quatch in zowat alle gevallen.
Dat gaat uitsluitend over fabricatiefouten. Als hij na twee jaar nog niet doormidden is gezakt, zal het na 6 jaar ook niet meer gebeuren.
Schade of breuk na een crash wordt sowieso niet gedekt.
Vreemde opmerking?
Ik heb hier een fiets van 10 jaar die vorig jaar gebroken is. Geen garantie.

Schoonbroer had een Trek (dus lifetime warranty) van 15 jaar oud toen die brak.
Meer geld voor terug gekregen dan de fiets destijds had gekost.

Hier in het dorp ook iemand 2,5 jaar met zo ne fully van de Decathlon gereden toen die brak.
Volledige prijs terug betaald.

Vreemde opmerking?

Hier in het dorp ook iemand 2,5 jaar met zo ne fully van de Decathlon gereden toen die brak.
Ik denk dat die gasten gigantisch veel geluk hebben gehad. Het slaat natuurlijk nergens op dat je meer geld terugkrijgt dan de originele kostprijs. Trek had trouwens even goed kunnen zeggen dat 15j geleden veel te oud is. 'Lifetime' gaat over de levensduurte van het product, niet van de mens.
Bij Decathlon zou ik inderdaad wel denken dat ze er minder moeilijk over gaan doen.

Persoonlijk zou ik weinig belang hechten aan 'lifetime warranty'. Enkele jaren is ruim voldoende in de regel. Het is leuk om ooit misschien op te kunnen terugvallen, maar meestal ga je gewoon (terecht) aan het korste eind trekken in discussies

Een vraagje voor de techneuten @poeperman @Mr.Fingers @de Waaslandwolf
Een collega van mij heeft een Cannondale Supersix Evo van vorig jaar (steeksas vanchter van 12x142)
Hij heeft zich een tweedehand Tacx Bushido gekocht
Ook een E-Thru axle Skewer M12x1 fine thread heeft hij gekocht. Deze as kon hij niet inschroeven.

Ik vind echter het volgende: https://www.cannondalespares.com/Ca...u-Axle--142x12--K83029/product_detail/3-44335

NOTE:To swap this axle in order to use the SystemSix on a turbo you will need a new derailleur hanger with a single-lead thread, such as this one Cannondale Synapse Carbon 2018, Slate, SuperX, Topstone Derailleur Hanger for 12mm, KP419, K33049. which will then allow you to use the trainer axle Tacx trainer axle M12 x 1mm Fine Thread.

Hij is fucked zonder andere derailleurhanger?

Kan hij wel gewoon een direct drive trainer gebruiken?

Ik denk dat die gasten gigantisch veel geluk hebben gehad.
Trek doet daar nooit moeilijk over.
Destijds die fiets overjaars gekocht met gigantisch veel korting. Vandaar dat je dan meer terug krijgt dan de originele prijs.

En volgtmij is lifetime warranty gewoon levenslang. Enkel eerste eigenaar.

Ik denk dat die gasten gigantisch veel geluk hebben gehad. Het slaat natuurlijk nergens op dat je meer geld terugkrijgt dan de originele kostprijs. Trek had trouwens even goed kunnen zeggen dat 15j geleden veel te oud is. 'Lifetime' gaat over de levensduurte van het product, niet van de mens.
Bij Decathlon zou ik inderdaad wel denken dat ze er minder moeilijk over gaan doen.

Persoonlijk zou ik weinig belang hechten aan 'lifetime warranty'. Enkele jaren is ruim voldoende in de regel. Het is leuk om ooit misschien op te kunnen terugvallen, maar meestal ga je gewoon (terecht) aan het korste eind trekken in discussies

Een vraagje voor de techneuten @poeperman @Mr.Fingers @de Waaslandwolf
Een collega van mij heeft een Cannondale Supersix Evo van vorig jaar (steeksas vanchter van 12x142)
Hij heeft zich een tweedehand Tacx Bushido gekocht
Ook een E-Thru axle Skewer M12x1 fine thread heeft hij gekocht. Deze as kon hij niet inschroeven.

Ik vind echter het volgende: https://www.cannondalespares.com/Ca...u-Axle--142x12--K83029/product_detail/3-44335

NOTE:To swap this axle in order to use the SystemSix on a turbo you will need a new derailleur hanger with a single-lead thread, such as this one Cannondale Synapse Carbon 2018, Slate, SuperX, Topstone Derailleur Hanger for 12mm, KP419, K33049. which will then allow you to use the trainer axle Tacx trainer axle M12 x 1mm Fine Thread.

Hij is fucked zonder andere derailleurhanger?

Kan hij wel gewoon een direct drive trainer gebruiken?
Probleem is dat canondale een dubbele draad op hun steekassen gebruikt.
Enige optie voor een bushido is een andere hanger steken of op een direct drive rijden.

Vreemde opmerking?

Zelf ook een Trek toeringfiets gehad van zo'n 950 euro die na 4 jaar een scheur kreeg in de zitbuis. Ik kreeg van m'n lokale dealer in plaats van een nieuwe frame een nieuwe fiets met dezelfde nieuwprijs.

Een volledig nieuwe fiets is niet zo courant.
Maar wat je gewoon wel veel hoort is nieuw frame waar men dan gewoon alle componenten overbouwt.
Collega heeft tweemaal een scheur aan zijn zadelpen van zijn kona gehad, tweemaal nieuw frame en gratis overbouw van onderdelen.

Iemand geweten die zijn canyon was gescheurd na het vallen, gewoon lichtjes gevallen dus geen zware crash ofzo. Claim ingediend, fiets ingepakt, laten ophalen en 3 weken later stond er er nieuw frame met zijn oude componenten erop op de stoep.

Dus zeggen dat garantie een wassen neus is dat is gewoon kort door de bocht.

Terug
Bovenaan