De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bijna 50% weg op 2u is wel vrij rampzalig. Zo slecht was het bij mijn 820 nu ook niet. 8 a 10u haalde die ook wel.
Bij de 830 is de batterij wel een stuk beter geworden. Die zal ook zowat 10% verbruiken voor 2u fietsen.

Bijna 50% weg op 2u is wel vrij rampzalig. Zo slecht was het bij mijn 820 nu ook niet. 8 a 10u haalde die ook wel.
Bij de 830 is de batterij wel een stuk beter geworden. Die zal ook zowat 10% verbruiken voor 2u fietsen.
Het was natuurlijk vrij koud, maar toch… Mss toch overschakelen op de Wahoo (Roam), ook al is die al even uit.
Iemand ervaring met de Hammerhead Karoo 2?

De batterij in een 820 en 830 geven geen verschil. Het is de sterk verouderde processor in een 820 die de batterij leegtrekt doordat hij veel harder moet werken om hetzelfde gedaan te krijgen.

Hier enorm tevreden met de garmin edge 1030 plus. Batterij lijkt maar niet leeg te gaan. Prachtig scherm, reageert super vlot, goede duidelijke gps,..

Met een nieuwe Garmin of Wahoo kan je niet echt verkeerd gaan.

Mijn Edge530 gaat effectief 18-20u mee met HR-, snelheid-, cadans- en powermeter.

Hammerhead heb ik al teveel problemen van gehoord om het echt een kans te geven, al zullen er ongetwijfeld voldoende tevreden klanten zijn.

Wat je veel hoort is dat een karoo nogal buggy is. Dat je als consument beta tester bent.
Wel onvergelijkbaar met andere fietscomputers natuurlijk, de karoo is een totaal ander liga.

Met een carbon frame over nieuwe asfalt gereden met als gevolg een frame vol teer - en asfaltplekken.
Wat zijn mijn opties om dit eraf te krijgen ? Heb al met een tandenborstel geprobeerd maar is onmogelijk, enige manier is met de nagels maar het zijn er veel te veel :confused:

Met een carbon frame over nieuwe asfalt gereden met als gevolg een frame vol teer - en asfaltplekken.
Wat zijn mijn opties om dit eraf te krijgen ? Heb al met een tandenborstel geprobeerd maar is onmogelijk, enige manier is met de nagels maar het zijn er veel te veel :confused:
benzine, diesel, white spirt of remmenreiniger. Die gaan het beste maar ik weet niet of dat goed is voor je carbon frame. Ikzelf heb hier nog wel een product staan dat speciaal er voor dient, maar dat kan je in de handel niet kopen. Je kan er altijd wat van komen halen indien je in de buurt van Hasselt woont. Maar dan nog weet ik niet of dat product niet gevaarlijk is voor carbon.
Wat volgens mij het minst gevaarlijk is voor je frame is de teerplekken insmeren met boter en dat even laten trekken. Ik heb vaak gehoord dat dat ook helpt tegen teerplekken, al heb ik nog nooit het geduld gehad om dat uit te proberen.

Iemand ervaring met kinderzitje op race-/gravelfietsen?

Ikzelf heb een Canyon Grail Al 7.
Hierop zou ik een Thule RideAlong kinderzitje willen monteren om samen de kinderen te kunnen fietsen.
Dit type zitje wordt gemonteerd op de zitbuis.

Zou deze stevig genoeg zijn om dit gewicht te dragen?
Of zijn er hier mede-ouders met betere oplossingen? :-)

Hierop zou ik een Thule RideAlong kinderzitje willen monteren om samen de kinderen te kunnen fietsen.

Of zijn er hier mede-ouders met betere oplossingen? :)
Hoe oud zijn de kinderen?

Of zijn er hier mede-ouders met betere oplossingen? :)
Ik heb vroeger nog een fietsstoeltje gestoken op een fitness-bike, zeg maar koersfiets met recht stuur. Mijn ervaring daarmee en kinderstoeltje was niet zo fantastisch. Gewicht zit redelijk naar achter, en met een kort frame, wordt het heel onstabiel. Ik vond het niet echt aangenaam rijden. Ik ken de geometrie van zo'n grail niet, over het algemeen is de wielbasis bij een gravelbike wel wat langer dan bij een koersfiets.
Met een aluminium frame zie ik niet onmiddellijk problemen.
Ik heb indertijd die fiets gewoon verkocht voor iets anders, dat wat stabieler/aangenamer rijdt. N+1.....

Maar de beste oplossing: Larry vs Harry Bullitt (als het over kinderen en cargo gaat) ;)

Na 2 keer rijden in wat koudere temperaturen heb ik een nadeel ontdekt aan mijn La Passione thermal bib.
Ventilatiegaten aan uw kruis zijn NIET nodig! Ik heb er overal warm genoeg, behalve daar. :(

Nu nog zoeken naar iets waarmee ik die ventilatie gaatjes kan dicht maken en zeker geen miserie heb qua irritatie.

Laatst bewerkt:
Na 2 keer rijden in wat koudere temperaturen heb ik een nadeel ontdekt aan mijn La Passione thermal bib.
Ventilatiegaten aan uw kruis zijn NIET nodig! Ik heb er overal warm genoeg, behalve daar. :(

Nu nog zoeken naar iets waarmee ik die ventilatie gaatjes kan dicht maken en zeker geen miserie heb qua irritatie.
ik moet meteen aan een inlegkruisje denken - absorbeert meteen ook uw balzweet

Er zijn er die in de winter een kous in hun broek steken.

Solfax.

Maar geen idee waar ge dat kunt krijgen, buiten bij een wegenwerkersfirma.

Ook niet echt een idee of carbon daar tegen kan...

(Edit: Volgens mij is solfax het product wat Pe hierboven aangeeft)

Terug
Bovenaan