De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

1. Mijn ftp is totaal geen 230w
2. Ik zeg toch zelf wannabe's. Anders kunnen we dit topic gewoon sluiten. "Hoe kan ik best trainen naar komende lente?" F*cking loser, je zal nooit conditie halen van enig niveau. Pak een zak chips en zet en u de zetel want u niveau is nihil. Zoiets dan?

1. Mijn ftp is totaal geen 230w
2. Ik zeg toch zelf wannabe's. Anders kunnen we dit topic gewoon sluiten. "Hoe kan ik best trainen naar komende lente?" F*cking loser, je zal nooit conditie halen van enig niveau. Pak een zak chips en zet en u de zetel want u niveau is nihil. Zoiets dan?
Sorry, kwam misschien wat fout over maar ik vond het gewoon een grappige opmerking van een kennis(?) Van u.
Ik heb totaal geen idee van uw FTP en trouwens zonder een bijhorend gewicht zegt dat helemaal niets 😉

Ik dacht eerder dat het tussen jullie een inside joke was.

Bon terug ontopic:
Genoeg "wannabe's" of recreanten die wel degelijk iets zijn met een grotere inname van koolhydraten. Ooit al een deelgenomen aan een Gran fondo of lange afstands triathlon? Verre van profs aan de start maar probeer maar eens top 20 te rijden 😉

De meeste lange afstand triatlons hebben wel degelijk profs aan de start :-)

Ik neem op lange trainingen (130+) ongeveer 70gr koolhydraten, op wedstrijd richting de 90. Op korte hevige inspanningen is dit iets minder belangrijk.

De top 20 van die lange afstands triathlons bestaan zelf voornamelijk uit profs.

Die verhoogde inname doe je dan ook enkel de dag van de wedstrijd en enkele keren ervoor om je voedingsschema te testen.

De top 20 van die lange afstands triathlons bestaan zelf voornamelijk uit profs.

Die verhoogde inname doe je dan ook enkel de dag van de wedstrijd en enkele keren ervoor om je voedingsschema te testen.
Ik had het vooral over de age groupers eh.
Al is het bij ironman of challenge best makkelijk om een "prof" licentie aan te vragen.

Nieuwe maand, nieuwe kosten.
Deze keer heeft zadelpen MTB het begeven.

Moet ik buiten lengte en diameter nog ergens anders op letten voor nieuwe?

Op de hardtail ga ik geen steken.
Heb ook geen gat voor kabel denk ik

Heb nu 0 offset maar zadel staat redelijk naar voor (heb er nog clip voor zadeltasje op)
Als uw zadel al redelijk naar voor staat bij 0 offset dan zou ik alleszins geen pen met setback nemen, dat gaat meteen vreemd aanvoelen.

Je hebt er die langs buiten lopen ook hé... voor €125 heb (had?) je er al van BrandX etc. Cheapo gerief dat zijn werk wel doet eigenlijk

Als uw zadel al redelijk naar voor staat bij 0 offset dan zou ik alleszins geen pen met setback nemen, dat gaat meteen vreemd aanvoelen.

Je hebt er die langs buiten lopen ook hé... voor €125 heb (had?) je er al van BrandX etc. Cheapo gerief dat zijn werk wel doet eigenlijk
Kan je dat niet omdraaien?

Ga eens zien bij maat die nog een liggen heeft, uiteindelijk denk ik vooral verzet voor dat clipje er te kunnen opzetten 😂 maar dat is naar achter

Kan je dat niet omdraaien?

Ga eens zien bij maat die nog een liggen heeft, uiteindelijk denk ik vooral verzet voor dat clipje er te kunnen opzetten 😂 maar dat is naar achter
Haha nee, dat kan je niet omdraaien. Je gaat nooit je zadel in de juiste hoek krijgen. Zero offset is trouwens vrij normaal op een MTB.

profiledesign heeft een setforward zadelpen die dient om een racefiets “om te bouwen” naar een TT bike, maar dat is denk ik de enige die dat maakt. Het ziet er ook compleet weird uit trouwens :)

Dagje congé goed gestart deze voormiddag. Zalig ritje richting Mons & terug in het zonnetje. Prachtige route en echt genoten van de herfstkleuren. Afgeklokt op 118km! Sfeerbeeldje: (vergeef me men beperkte capaciteiten als fotograaf)
T8M27yI.png

Ik had het helemaal gehad met het wachten op de wahoo bolt v2 bundel (gewone krijgen was minder een probleem) die ik 3 augustus (!) besteld had bij futurumshop. Daar zat een cadans- en snelheidsmeter en hartslagmeter bij dus. Nu met singles-day bij futurum even gebeld en omgeruild naar een edge 530. Sensoren moet ik niet per sé en heb nog een goeie garmin HRM dus bespaar zo gelijk ook 120EUR. Meteen ook nog 5 jaar garantiedekking gekregen van de dame aan telefoon omdat ik zo lang heb moeten wachten. Had destijds nog een 25 euro bon toegevoegd dus betaal zo uiteindelijk maar 204EUR voor de edge 530 met 5 jaar garantie, koopje.

Ga volgend jaar (als ie uitkomt) de fenix 7 van garmin kopen dus dan is gelijk alles van Garmin. Wel zo makkelijk...

Ik heb trouwens nog een 20eur kortingscode voor futurum, voor wie eentje nodig zou hebben. Geldig tot 18/11.

Gisteren met de Grizl gaan rijden en in het midden van de rit schiet die linker cranckarm er gewoon af...
Toch wel jammer dat dat gebeurt met een stuk dat voorgemonteerd 'ready to go' uit de doos komt.
Had gelukkig de nodige inbussleutels mee, anders zou het lastig worden om thuis te geraken

Haha nee, dat kan je niet omdraaien. Je gaat nooit je zadel in de juiste hoek krijgen. Zero offset is trouwens vrij normaal op een MTB.

profiledesign heeft een setforward zadelpen die dient om een racefiets “om te bouwen” naar een TT bike, maar dat is denk ik de enige die dat maakt. Het ziet er ook compleet weird uit trouwens :)
Had eens snel gekeken op mantel en diameter, lengte met 0 offset gaf die niet zoveel opties.

Soit heb nu een met 20 offset van iemand die er 1 op overschot had. Ga die eens testen

Gisteren met de Grizl gaan rijden en in het midden van de rit schiet die linker cranckarm er gewoon af...
Toch wel jammer dat dat gebeurt met een stuk dat voorgemonteerd 'ready to go' uit de doos komt.
Had gelukkig de nodige inbussleutels mee, anders zou het lastig worden om thuis te geraken
Normaal zou dat niet mogen, maar goed vergissen is ook menselijk natuurlijk.

Ik heb de bij de vriendin haar canyon gewoon nog eens alles nagelopen. Beter safe spelen dan met uw muil tegen de stenen gaan.

Ik loop bij mijn mtb om de 5-6 ritten al die schroeven wel eens na. Bij de gravel misschien wat minder, maar toch ook elke 2-3 maanden.

De batterij van mijn Edge 820 gaat zienderogen achteruit.
Gisteren ritje van 2u gereden en had nog 56% over, batterij was volledig opgeladen.
Mijn broer heeft de Wahoo Roam, vertrokken met 52% batterij en had nog 43% bij aankomst. Beetje verschil…
Eind mei ‘22 ga ik de Smugglers Path rijden, rit zal zo’n 7-8u duren dus battery life is an issue :)

De batterij van mijn Edge 820 gaat zienderogen achteruit.
Gisteren ritje van 2u gereden en had nog 56% over, batterij was volledig opgeladen.
Mijn broer heeft de Wahoo Roam, vertrokken met 52% batterij en had nog 43% bij aankomst. Beetje verschil…
Eind mei ‘22 ga ik de Smugglers Path rijden, rit zal zo’n 7-8u duren dus battery life is an issue :)
Denk niet dat je die batterij zult kunnen vervangen. Wat je kan doen is een powerbank koppelen, of een nieuwe kopen :P

Terug
Bovenaan