De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Toevallig iemand een trainerroad promocode op overschot?
Ik heb de rollen maar eens opnieuw boven gehaald. Ik neem aan dat die promocodes ook werken voor mensen die hun inactieve abonnement na 2 jaar opnieuw willen activeren of is dat enkel voor nieuwe klanten?

Onlangs nieuwe fiets gekocht en gemerkt dat de voorste remschijf wat slipt. Na elfendertig keer de remgrip af te stellen, nog steeds een lichte slip per rotatie.
Naar het service center geweest, en blijkt dat het niet aan de afstelling ligt. Nu, al fietsend of met omgevingsgeluid erbij hoor je het niet. Maar als ik het wiel laat draaien in mijn living, hoor ik het duidelijk wel.
In het service center zeiden van de fiets in te rijden en vaak lang hard te remmen zodat de remgrip wat zou 'afslijten'. Maar is dat überhaupt mogelijk bij een remschijf? En is de remschijf niet gewoonweg te krom?

Kromme schijf kun je zien, en dat hoor je als een "dzing dzing dzing dzing" geluid². Als het een constant geschuur is, is het gewoon een remblokje dat tegen de remschijf komt. Nieuwe blokjes schuren inderdaad altijd een beetje, omdat die zich wat moeten slijten naar de schijf. Als het geschuur blijf aanhouden is het een "sticky piston". Beetje fietsenmaker kan dat wel oplossen (alsook het Canyon Service Center).

Beste wat jij kunt doen is eens een paar keer heen en weer naar Holsbeek rijden, en op de bergaf stukken stevig remmen (net niet slippen). De remmen zullen zich snel inbedden dan.

(² kromme schijf kun je ook gemakkelijk wat recht wringen. Gewoon propere zakdoek of keukenrol nemen, zien waar de schijf "uitslaat", en dan met je twee duimen en twee wijsvingers de schijf daar wat naar de andere kant wringen (voorzichtig). Kan goed zijn dat de schijf een tik(je) heeft gehad bij het transport.)

Solfax.

Maar geen idee waar ge dat kunt krijgen, buiten bij een wegenwerkersfirma.

Ook niet echt een idee of carbon daar tegen kan...

(Edit: Volgens mij is solfax het product wat Pe hierboven aangeeft)
Inderdaad. Maar het heet nu niet meer solfax. Het heet nu finisol. Maar je kan dat inderdaad niet in de handel krijgen.
Volgens mij gebruik je best remmenreiniger. Daar doe je volgens mij het minst kwaad mee.

Mijn remblokjes zitten er al door na 1700km . Na had ik zonder nadenken cartridge remblokken besteld.

Zie ik nu dat deze niet passen op mijn claris group. Welke blokjes moet ik dan wel bestellen? Of kan ik "schoentjes" bestellen om die cartridges te gebruiken op mijn claris group?

Ik raak er niet aan uit, al die keuze op de webshops.

Mijn remblokjes zitten er al door na 1700km . Na had ik zonder nadenken cartridge remblokken besteld.

Zie ik nu dat deze niet passen op mijn claris group. Welke blokjes moet ik dan wel bestellen? Of kan ik "schoentjes" bestellen om die cartridges te gebruiken op mijn claris group?

Ik raak er niet aan uit, al die keuze op de webshops.
Op je oude remblokjes moet je normaal de juiste naam zien staan.

Onlangs nieuwe fiets gekocht en gemerkt dat de voorste remschijf wat slipt. Na elfendertig keer de remgrip af te stellen, nog steeds een lichte slip per rotatie.
Naar het service center geweest, en blijkt dat het niet aan de afstelling ligt. Nu, al fietsend of met omgevingsgeluid erbij hoor je het niet. Maar als ik het wiel laat draaien in mijn living, hoor ik het duidelijk wel.
In het service center zeiden van de fiets in te rijden en vaak lang hard te remmen zodat de remgrip wat zou 'afslijten'. Maar is dat überhaupt mogelijk bij een remschijf? En is de remschijf niet gewoonweg te krom?
Heb ik ook voorgehad, bleek dat de remklauw niet in een volledig rechte hoek op mijn voorvork gemonteerd was. Dan krijg je het nooit goed natuurlijk. Fietsenmaker heeft toen met een speciale tool de voorvork wat ‘afgeschraapt’ op de plaats waar de remklauw op de vork wordt gemonteerd. Nooit meer last mee gehad.

mijn stuurlint is versleten, wat raden jullie aan?
Roze!
Stuurlint is wat persoonlijke keuze denk ik

Tja, dat is een lastige kwestie natuurlijk. Een velg die barst heeft toch heel vaak met te hoge of slecht verdeelde spaakspanning te maken.
Kbc heeft tov jou als klant natuurlijk niks te winnen. Een fm zal proberen zijn best te doen om garantie krijgen bij merk x. Of kbc je garantie geeft of niet, dat maakt voor hen niks uit. Als je bij je huidig bedrijf blijft werken is je volgende leasing gewoon opnieuw via kbc.

Yup. Als het een beetje fatsoenlijk weer is rij ik zondag bij u thuis in Rotselaar. Maar als het zoals afgelopen weekend een ganse zaterdag regent ga ik er niet mee in de modder ploeteren 🙂.

Edit: misschien best verder gaan in het ander topic 😛
Mja maar wettelijke garantie is wettelijke garantie
Heb klacht ingediend bij consumentendienst maar moest eerst bij KBC klacht indienen. Maar daar heb ik niets meer van gehoord, ze gingen me nochtans voor vorige week iets laten weten. Zal dan maar weer naar consumentendienst gaan
Heb alu-setje dus heb tijd om het aan te vechten :D

Ze geven idd niet zo fantastisch weer maar eerder op zondag precies

Inderdaad. Maar het heet nu niet meer solfax. Het heet nu finisol. Maar je kan dat inderdaad niet in de handel krijgen.
Volgens mij gebruik je best remmenreiniger. Daar doe je volgens mij het minst kwaad mee.
En ik wou zeggen : remmenreiniger zou ik niet nemen, dat tast uw verf aan als je pech hebt (zoals die van mijn voorvork)

Ik heb er één van lizard skin. Iets duurder, maar ik ben daar zeer tevreden van op vlak van grip en comfort (ik rij zonder handschoenen).

LizardSkins heb ik ook, zeer content van :)
Ik zocht eigenlijk naar het OEM stuurlint dat ge op een nieuwe BMC geleverd krijgt, maar dat kunt ge blijkbaar nergens krijgen. LizardSkin lijkt daar eigenlijk nog wel meeste op van alle stuurlinten. Ik heb niet graag zo'n te dik bulky stuurlint met teveel foam in :)

Heb nu supacaz, iets dunner dan wat ik gewoon was maar wel veel grip en mooi.
Ik ben ook fan! LizardS zijn mss nóg iets beter maar de kleuren zijn verschrikkelijk. Doet er niet toe als je toch gewoon voor zwart gaat, maar zo’n gekleurd sterretje doet je bike toch extra shinen 🤩

Terug
Bovenaan