De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is een van de opties die ik zelf heb voorgesteld. De rode, maar dan financiële tegemoetkoming. Ben benieuwd.
Kleine update: wat lastig gedaan aan telefoon en via mail. Ze begrepen de situatie. Opeens kan het kader wel geleverd worden in de juiste kleur. Levertermijn 3 - 5 werkdagen en dan alles nog overzetten, dus wachttijd van ongeveer een week. Begrijpen wie begrijpen kan :)
 
Onlangs bij Peloton De Paris de gravel t-shirt gekocht (in het oranje dan) en die zit verbazingwekkend goed, zeer comfortabele merino-shirt :)
Mijn Sportful Supergiara bibshort & shirt zit ook super, had geen ervaring met het DSM-zeem maar dat zit eigenlijk zeer comfortabel.

Prijs/kwaliteit blijft de Bioracer Spitfire bibshort (89€) toch een van de beste broeken voor mij.
 
Ik steek mijn 11 speed cassette (11-32) op mijn Tacx en ik merk dat daar een halve centimeter speling op zit. Vreemd want met mijn vorige cassette (praktisch dezelfde 11 speed R7000 11-34) was er geen enkel probleem.

Volgens Tacx is er geen spacer nodig voor een 11 speed, dat is het dus niet. Verder zijn volgens mij alle spacers tussen de tandwielen zelf wel aanwezig, dat lijkt het dus ook niet.

Kan dat liggen aan het feit dat de cassette niet genoeg aangespannen is? Ik heb geen momentsleutel die tot 40nm gaat, dus voor mij voelt dat aan als "zo hard mogelijk" :unsure:
 
Iemand hier wat kennis omtrent prijzen van carbon herstellingen?
Klein barstje in het achtervork door de derailleur die daartegen los is geschoten. En blijkbaar is het niet aan te raden om daar verder mee te rijden. Maar zo'n carbonherstelling kost redelijk wat, of althans bij de hersteller waarmee de fietsenmaker werkt.
Zijn er goedkope alternatieven qua carbon herstelling?
 
A ja dan vallen die mee van prijs. Online of in de winkel zelf?
In de winkel geweest. Ik passeer er van tijd tot tijd ook wel eens voor een koffie (al was het nu wel al lang geleden).
Er hing nog een rekje heren en een rekje dames / casual in verschillende maten. 30% en 50% korting, ook geldig via de website denk ik.
 
Ik steek mijn 11 speed cassette (11-32) op mijn Tacx en ik merk dat daar een halve centimeter speling op zit. Vreemd want met mijn vorige cassette (praktisch dezelfde 11 speed R7000 11-34) was er geen enkel probleem.

Volgens Tacx is er geen spacer nodig voor een 11 speed, dat is het dus niet. Verder zijn volgens mij alle spacers tussen de tandwielen zelf wel aanwezig, dat lijkt het dus ook niet.

Kan dat liggen aan het feit dat de cassette niet genoeg aangespannen is? Ik heb geen momentsleutel die tot 40nm gaat, dus voor mij voelt dat aan als "zo hard mogelijk" :unsure:
Een 11speed 11-34 cassette heeft een spacer nodig.
 
Iemand hier wat kennis omtrent prijzen van carbon herstellingen?
Klein barstje in het achtervork door de derailleur die daartegen los is geschoten. En blijkbaar is het niet aan te raden om daar verder mee te rijden. Maar zo'n carbonherstelling kost redelijk wat, of althans bij de hersteller waarmee de fietsenmaker werkt.
Zijn er goedkope alternatieven qua carbon herstelling?
Prijs van de herstelling hangt sterk af van waar de barst zich bevind en spuitwerk is wat het nog duurder maakt.

M-level zou 1 van de betere moeten zijn, unlimited colors heeft ook een goede naam.

Zelf is mijn fiets hersteld en gespoten bij color monkey
 
Een 11speed 11-34 cassette heeft een spacer nodig.
Waar lees je dat precies? In mijn handleiding staat dit:
screenshot2021-08-14ajsjm0.png


Maar anyway, ik probeer dus een 11-32 te monteren en de vorige (waarmee ik geen problemen had) was een 11-34 en die had ook geen spacer :headshake:
 
Waar lees je dat precies? In mijn handleiding staat dit:
screenshot2021-08-14ajsjm0.png


Maar anyway, ik probeer dus een 11-32 te monteren en de vorige (waarmee ik geen problemen had) was een 11-34 en die had ook geen spacer :headshake:
Klopt hoor, dat is omdat een 11-34 een cassette is die voor zowel MTB als race wordt ingezet, en de bodies van beide zijn verschillend. Op de racer heb je om die reden een spacer nodig met die cassette, met een 11-32 niet.
 
Klopt hoor, dat is omdat een 11-34 een cassette is die voor zowel MTB als race wordt ingezet, en de bodies van beide zijn verschillend. Op de racer heb je om die reden een spacer nodig met die cassette, met een 11-32 niet.
Huh echt? Krijg nou wat, dat wist ik helemaal niet, stom :( Dus dan echt gewoon die spacer zoals in de handleiding van Tacx, of is dat dan nog één of andere speciale spacer van de cassette zelf waar ik helemaal niets van af weet? :unsure:
 
Een 11-34 cassette is ook de enige 11sp cassette die je op een 10sp body kan zetten. Die 34 hangt meer richting u spaken tov het centrale gedeelte van de cassette (die is dus net wat smaller). Doordat de 34t zo groot is blijft u ketting ver genoeg van u spaken dat dit lukt.
Zo kunnen mensen met 10sp dus toch upgraden naar 11sp zonder andere body (of meteen wiel) te moeten veranderen.
 
Bedankt voor de info allemaal, ik heb weer wat dingen bijgeleerd!

Maar ik heb wel de indruk dat ik mijn probleem niet goed heb uitgelegd, en to be fair was ik blijkbaar zelf niet goed mee, excuses :unsure:
  • Ik had een fiets met een 11-32 cassette, die cassette gebruikte ik uitsluitend op mijn Tacx en dat werkte probleemloos zonder spacer.
  • Nu heb ik een aparte cassette gekocht (ook ook 11-32T, ik weet niet of die T belangrijk is).
  • Die aparte cassette monteer ik op mijn Tacx en ik merk dat er speling op zit.
  • Ik snap niet hoe dat kan, want dat is in principe exact dezelfde cassette en die vorige had geen spacer nodig :(
 
Bedankt voor de info allemaal, ik heb weer wat dingen bijgeleerd!

Maar ik heb wel de indruk dat ik mijn probleem niet goed heb uitgelegd, en to be fair was ik blijkbaar zelf niet goed mee, excuses :unsure:
  • Ik had een fiets met een 11-32 cassette, die cassette gebruikte ik uitsluitend op mijn Tacx en dat werkte probleemloos zonder spacer.
  • Nu heb ik een aparte cassette gekocht (ook ook 11-32T, ik weet niet of die T belangrijk is).
  • Die aparte cassette monteer ik op mijn Tacx en ik merk dat er speling op zit.
  • Ik snap niet hoe dat kan, want dat is in principe exact dezelfde cassette en die vorige had geen spacer nodig :(
Dat is heel vreemd. Beide een 11 speed 11-32? Ben nu wel wat in de war want eerder zei je 11-34.

Maar dus, Shimano hub is meestal 9-10-11 speed compatibel. 11 speed cassettes (r7000 reeks) hebben geen spacer nodig met uitzondering van de 11-34 (cs-hg-7000). 9-10 speed hebben ook spacer nodig.
 
Dat is heel vreemd. Beide een 11 speed 11-32? Ben nu wel wat in de war want eerder zei je 11-34.

Maar dus, Shimano hub is meestal 9-10-11 speed compatibel. 11 speed cassettes (r7000 reeks) hebben geen spacer nodig met uitzondering van de 11-34 (cs-hg-7000). 9-10 speed hebben ook spacer nodig.
Jep sorry, ik was dus zelf verkeerd en in de war :tongue:

Het zijn beide een een 11 speed 11-32, maar ik zei verkeerdelijk dat één ervan een 11-34 was, my bad!
 
4iiii heeft 100h batterij (Stages 200h), 4iiii iets preciezer.
Led lampje dat batterijstatus weergeeft op de Stages is wel handig maar het scheelt hem 80euro, dan is de momentsleutel al terugbetaald. ;)
Verschillende merken zelfde kwaliteit

De pod op de stages is iets groter dus kijken of het zeker op je frame past
Thanks.
4iiii was ik echt content van! Zelf installeren is vrij simpel. Eerst de buitenste "plastiek" trekvijs lichtjes aanspannen, en dan de 2 vijsjes op de crankarm. Heb al gehoord toch best met momentsleutel, ik deed vroeger wel zonder en ging ook.
Thanks!

Het zal de 4iiii worden, denk ik. Lengte 172,5 volgens mij.

Test met de AAA batterij, dus toch best voor de smalste gaan precies (4iiii)
 
Terug
Bovenaan