De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als Karoo er ooit in slaagt een mount te maken waar hun toestel niet afbreekt ben ik een koper. Na versie 1 had ik gehoopt dat versie 2 (met andere mount!) een verbetering zou zijn maar het blijkt van niet. Wachten op versie 3 dan maar :)

Overlaatst een roam vast gehad en dat is toch ook weer hard zoeken waar alles staat. Ik vond er geen logica in hoe je verschillende tabbladen na elkaar kon zetten. Met + en - meer en minder data op je display, ik vond dat een heel raar principe. Als je die een tijd gebruikt zal het wel loslopen neem ik aan, maar je hoort altijd dat garmin zo moeilijk in elkaar vs een wahoo. Dus had niet verwacht dat bepaalde dingen zo omslachtig zouden zijn. Heb een kwartier gezocht hou ik daar een gpx op kreeg, eens gevonden bleef die gpx maar laden in de app, is er niet op geraakt 🤷🏻‍♂️.
Je stelt dat toch gewoon allemaal in via de app? :unsure:
 
Je stelt dat toch gewoon allemaal in via de app? :unsure:
Ik heb op dat kwartier niet gevonden hoe ik bv tabblad 1 wattage, hartslag, lap time kan zetten. Tabblad 2 gemiddelde snelheid, afstand etc. Ik had gedacht dat het heel straight forward ging zijn. Of ik zat er over te kijken.
De map in zwart wit was toch ook een achteruitgang tov mijn 830
 
Ik heb op dat kwartier niet gevonden hoe ik bv tabblad 1 wattage, hartslag, lap time kan zetten. Tabblad 2 gemiddelde snelheid, afstand etc. Ik had gedacht dat het heel straight forward ging zijn. Of ik zat er over te kijken.
De map in zwart wit was toch ook een achteruitgang tov mijn 830
Een Wahoo - toch een Bolt - werkt niet met tabbladen :)

Dat vond ik nét 1 van de bijzonder grote voordelen. Je hebt één tabblad dat je al rijdend kan uitbreiden door veldjes toe te voegen (en als je die in de app mooi rangschikt van essentieel >>> niet essentieel heb je nooit teveel of te weinig data op je scherm).

Ik vind het kleurenscherm van een Garmin trouwens op het eerste zicht een stap vooruit, maar in de praktijk was dat zwart-wit gewoon tig keer duidelijker.
 
Je stelt dat toch gewoon allemaal in via de app? :unsure:
Dat was in het begin het grote argument pro Wahoo: "Je kan alles met de app! (en bij Garmin niet)". En dan dacht ik... ik stel die gegevensvelden dus 1 keer in en dan rijdt ik 5 jaar met die head unit... Waarom zou ik daar absoluut een app voor willen hebben? :unsure:
 
(Nog) Geen ervaring met de mount van Hammerhead zelf, maar ze leveren er standaard een onderdeel bij die je op de Karoo bevestigd waardoor je standaard Garmin-mounts kan gebruiken. Werkt perfect.
I know, kameraad had em een week gemonteerd op die manier. Ik ken niet meer dan een man of 4 met een karoo maar allemaal hebben ze hem gebroken. Eén iemand had in die periode heel veel last van zijn rug en reed toen enkel met de mtb op straat, en brak hem ook.
Ik meld het maar he, voor mij reden genoeg om er weg te blijven. Een ander heeft misschien meer geluk.

0-IMG-20210307-WA0002.jpg
 
Een Wahoo - toch een Bolt - werkt niet met tabbladen :)

Dat vond ik nét 1 van de bijzonder grote voordelen. Je hebt één tabblad dat je al rijdend kan uitbreiden door veldjes toe te voegen (en als je die in de app mooi rangschikt van essentieel >>> niet essentieel heb je nooit teveel of te weinig data op je scherm).

Ik vind het kleurenscherm van een Garmin trouwens op het eerste zicht een stap vooruit, maar in de praktijk was dat zwart-wit gewoon tig keer duidelijker.
Ik zie er het grote voordeel niet van in eigenlijk.
Ik rijd 95% van de tijd op 3 sec power, average power lap, lap time, hartslag.
Als ik eens wil zien hoeveel kilometer ik gedaan heb, gereden tijd, gemiddelde snelheid, hoe laat het is, hoe warm het is. Dan swipe ik 1x naar links en heb ik 8 andere datavelden. Bij die wahoo moet ik dan 8x op de onderste knop drukken. En als ik het gezien heb nog is 8x terug. Lijkt me net heel omslachtig.
 
Ik zie er het grote voordeel niet van in eigenlijk.
Ik rijd 95% van de tijd op 3 sec power, average power lap, lap time, hartslag.
Als ik eens wil zien hoeveel kilometer ik gedaan heb, gereden tijd, gemiddelde snelheid, hoe laat het is, hoe warm het is. Dan swipe ik 1x naar links en heb ik 8 andere datavelden. Bij die wahoo moet ik dan 8x op de onderste knop drukken. En als ik het gezien heb nog is 8x terug. Lijkt me net heel omslachtig.
Van 3 naar 5 lijnen zijn 2 kliks :p
Als je ronden neemt dan krijg je wel ander tabblad. Maar pas vanaf ronde 2 dat is wel stom.
Heb toch al vaak met iemand die een 520 of 530 heeft gehad dat die aan een kruispunt de weg niet zien, dat zwart/wit is imo net heel duidelijk :p
 
Laatst bewerkt:
Ik zie er het grote voordeel niet van in eigenlijk.
Ik rijd 95% van de tijd op 3 sec power, average power lap, lap time, hartslag.
Als ik eens wil zien hoeveel kilometer ik gedaan heb, gereden tijd, gemiddelde snelheid, hoe laat het is, hoe warm het is. Dan swipe ik 1x naar links en heb ik 8 andere datavelden. Bij die wahoo moet ik dan 8x op de onderste knop drukken. En als ik het gezien heb nog is 8x terug. Lijkt me net heel omslachtig.
Ok. Als ik jouw use case zie is het Garmin systeem beter geschikt. Al heb je wel bizarre velden :D

Bij mij was dat : speed, distance, HR, avg speed, hoogtemeters, cadence, avg HR, riding time

Dus bij een commute: enkel de 3 eerste
Een gewoon ritje: één keer klikken
Iets met wat helling: nog een veldje bij
...

Maar al die verschillende fiets- en activiteitenprofielen... voor niets nodig voor mij.
 
Met powermeter lijken me dat zo geen gekke datavelden hoor :smile:. Of ik na 2u nu 55km of 58km heb, dat vind ik minder relevant.
Op de mtb rijd ik (geen powermeter) met andere datavelden, bij het opstarten kan ik gewoon mijn type fiets kiezen. Zo heb ik 3 profielen, ook nog één voor indoor als ik dual recording wil doen icm met Zwift. Ik had gewoon gedacht dat Wahoo alles kon dat een Garmin kon, en nog meer en vlotter in gebruik.
 
Met powermeter lijken me dat zo geen gekke datavelden hoor :smile:. Of ik na 2u nu 55km of 58km heb, dat vind ik minder relevant.
Op de mtb rijd ik (geen powermeter) met andere datavelden, bij het opstarten kan ik gewoon mijn type fiets kiezen. Zo heb ik 3 profielen, ook nog één voor indoor als ik dual recording wil doen icm met Zwift. Ik had gewoon gedacht dat Wahoo alles kon dat een Garmin kon, en nog meer en vlotter in gebruik.
Oohnee, dat laatste is verre van waar. Een Garmin kan véél meer dan een Wahoo.

Heck, met je Wahoo kan je niet eens (tenzij een soort extreem beperkte modus) je Kickr aansturen.
 
Oohnee, dat laatste is verre van waar. Een Garmin kan véél meer dan een Wahoo.

Heck, met je Wahoo kan je niet eens (tenzij een soort extreem beperkte modus) je Kickr aansturen.
Je kan toch wel je kickr aansturen met je bolt, zowel gewoon ERG verhogen als een volledige training? Zelfs een route inladen en die afspelen gaat zo heb ik laatste 60km van Milaan-San Remo gedaan op de rollen :p
 
Je kan toch wel je kickr aansturen met je bolt, zowel gewoon ERG verhogen als een volledige training? Zelfs een route inladen en die afspelen gaat zo heb ik laatste 60km van Milaan-San Remo gedaan op de rollen :p
Maar niets van gestructureerde workouts - op een Garmin kan je gewoon je Zwift/trainingpeaks-trainingen namaken en volledig nabootsen
 
Op garmin vind ik het trainingsschema wel heel onduidelijk vergeleken met Wahoo.

De meerdere profielen op garmin vind ik beter maar leesbaarheid van een bolt en zelfs de zwart wit kaart vind ik stukken beter. (wel op de weg MTB had ik niet toen ik een bolt had)
 
Op een enorm lompe manier het frame van mijn 100% bril gebroken. Gemaild naar 100%, maar je kan die frames niet afzonderlijk (bij)kopen), dus ik zit hier nu met mijn lenzen en kapot frame. :sop:
 
I know, kameraad had em een week gemonteerd op die manier. Ik ken niet meer dan een man of 4 met een karoo maar allemaal hebben ze hem gebroken. Eén iemand had in die periode heel veel last van zijn rug en reed toen enkel met de mtb op straat, en brak hem ook.
Ik meld het maar he, voor mij reden genoeg om er weg te blijven. Een ander heeft misschien meer geluk.
Klinkt een beetje als een foute batch :s
Hopelijk beter nu, ik ben er alleszins heel tevreden van. Werkte vroeger met Garmin, maar ik vond het een miserie om tijdens de rit het scherm te bedienen (in- outzoomen, alternatieven bekijken,....) en de re-routing werkte ook behoorlijk op mijn zenuwen. Dat is bij Hammerhead echt wel een pak beter (fantastisch, eigenlijk).
Ook de mogelijkheid om je gegevensvelden/bladen zelf in te stellen, vond ik wel handig (en veel minder omslachtig dan bij pakweg Garmin - geen ervaring met Wahoo). Je ken zelf profielen instellen/aanmaken voor de data die je wil zien tijdens je rit. Afhankelijk van het type rit, kies je dan een profiel.

Ik hoop dat de mount het niet begeeft :)
Tot nu toe dus extreem tevreden van Hammerhead, maar hij is nog behoorlijk nieuw voor mij.....
 
6 bij mij :p
En TP is beperkt gratis, je kan daar de dag zelf een training maken en die doen (voor ik powermeter op fiets had nog gedaan)
Ok, 6 dan.

Een Garmin Edge 5***, 8** of 10** is een écht trainingstoestel. Zowel voor indoor als outdoor.
Gestructureerde ritten, gebaseerd op Power, HR, snelheid,... Allemaal compleet zelf aan te maken en bij te houden. Even simpel als een Zwift workout maken, maar dan gratis. Zowel om indoor de trainer aan te sturen als outdoor te rijden.

Een Wahoo is een héél goed toestel om te navigeren en op het moment zelf de data te zien. Maar het is geen trainingstoestel. Zo beter?

Garmin Connect (gratis als je een Edge hebt) laat toe om dat allemaal zelf op een bijzonder eenvoudige manier te doen en te analyseren. Het is ook tig keer beter dan Strava als platform (mss nog nét niet zo goed als het betalende TP) maar het is gefaald in het community aspect.
 
Terug
Bovenaan