De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hmm heb eens de batterijtest gedaan bij mijn Trek Emonda en helaas past deze er niet tussen, het is echt net niet... Kan ik iets aan mijn crankarm aanpassen of kijk ik beter naar pedaal powermeters? Iemand een idee?



1) hoe kan ik dat controleren? Tips?
Ik heb power2max powermeter


Zeker de moeite. Ik ken uw ervaring niet in het hooggebergte, maar voor dergelijke reizen zou ik nooit met een 28 achteraan vertrekken. Genoeg volk hun knieën zien kapotrijden op langere cols.
Voor hetzelfde reden die met een 39 vooraan :)
Alles hangt van uw niveau af maar op zich zou 28 of 30 (gaat nog met korte kooi) moeten volstaan. Tenzij je van die steile dingen doet van +12%
 

Voor mensen uit de buurt, zijn ook een paar social rides (de eerste was vandaag)
 
Prijs/kwaliteit =/= goedkoop hé :)

Een Assos Mille is prijs/kwaliteit ook waanzinnig goed. Hoge prijs, extreem hoge kwaliteit.
Mijn Assos XC bib @ €290 is nóg beter, maar rechtvaardigt totaal niet dat hij meer dan het dubbel kost

Rapha Core Jersey: niet goedkoop, kut. Rapha Pro Team: duur(der), top. Dus die laatste wint het voor mij qua prijs/kwaliteit.
Wat vind je niet goed aan de core?
Ik dacht deze toch ook eens te proberen want voor 70€ weet ik toch weinig alternatief met zo'n basic design.
Snap niet waarom dat allemaal zo lelijk moet zijn met grote reclames op en verschillende kleuren/tekeningen.

Edit: ik heb het hier dan eigenlijk wel over de shirts ipv de bibs, weet niet op wat jij het had?
 
Wat vind je niet goed aan de core?
Ik dacht deze toch ook eens te proberen want voor 70€ weet ik toch weinig alternatief met zo'n basic design.
Snap niet waarom dat allemaal zo lelijk moet zijn met grote reclames op en verschillende kleuren/tekeningen.

Edit: ik heb het hier dan eigenlijk wel over de shirts ipv de bibs, weet niet op wat jij het had?
Bij de Core had ik het over het shirt :)
Het is idd qua design 100% Rapha, understated en... prachtig. Maar er zit 0,0 stretch op die stof, en het is eerder een relaxed fit. Dus als je het nauw aansluitend wil kan je een maatje kleiner nemen, maar dan krijg je (ik echt letterlijk) nek- en schouderpijn van. Neem je een reguliere maat dan is het veel te wijd aan de buik. De grippers zijn ook echt oldskool gestiched, met een dik randje.

Dit wel vanuit het oogpunt van een atletisch/weinig massa/lichaam. Voor iemand die wat meer buikvet heeft is het mss wel ok. Maar stretch vind ik persoonlijk altijd een winner.
 
Wat vind je niet goed aan de core?
Ik dacht deze toch ook eens te proberen want voor 70€ weet ik toch weinig alternatief met zo'n basic design.
Snap niet waarom dat allemaal zo lelijk moet zijn met grote reclames op en verschillende kleuren/tekeningen.

Edit: ik heb het hier dan eigenlijk wel over de shirts ipv de bibs, weet niet op wat jij het had?
Of is zo iets ook al te?

Of biocacer heeft imo ook wel goeie van die prijs
 
Ziet er inderdaad ook niet slecht uit, is die gewone PSN jersey aan te raden?

Ik vind die goed, heb er ook de lightweight versie van. Wel zeer strakke pasvorm: ik heb daar een XL in terwijl ik bij een 'klassiek' Italiaans merk vaak maar een L heb. Club zou wat meer relaxed fit zijn.

Le Col heeft ook enkele cleane designs (naast veel lelijke). Is wel serieus overpriced, maar met solden + stravacode zijn er nu wel koopjes te doen.
 
Ik vind die goed, heb er ook de lightweight versie van. Wel zeer strakke pasvorm: ik heb daar een XL in terwijl ik dat bij een 'klassiek' Italiaans merk vaak maar een L heb.

Club zou wat meer relaxed fit zijn.
het is inderdaad aan de strakke kant.. Ik rijd met een M (186cm - +/- 74kg) en dat spant wel, vree hard. Maar de stretch is er ook dus het is niet oncomfortabel
 
Door het typenummer te checken, staat erop
Door een foto te nemen en te posten
Door de afstand tussen de 2 pulleywieletjes te meten en te posten
Bedankt, ik had gisterenavond snel gekeken en nergens een typenummer gevonden, maar vandaag wat aandachtiger gezocht en toen zag ik dat het de SS versie is, dus de kleine klooi.

Stel dat ik een medium/lange kooi wil plaatsen icm 11-32 of 11-34, moet ik dan ook nog een andere ketting voorzien?
 
Bedankt, ik had gisterenavond snel gekeken en nergens een typenummer gevonden, maar vandaag wat aandachtiger gezocht en toen zag ik dat het de SS versie is, dus de kleine klooi.

Stel dat ik een medium/lange kooi wil plaatsen icm 11-32 of 11-34, moet ik dan ook nog een andere ketting voorzien?
Ja
Maar bij vervangen cassette begin je best altijd met 2-3 nieuwe kettingen om af te wisselen
 
Dju toch, zie ik net de oakley sutro s in demarrage deal staan op futurum terwijl ik ging wachten met een bril te kopen.
Met nog eens coupon -20 afgerekend aan 89€.
Eerder deze week al de garmin 530 aan 334€ en dan daarnet la passione aan 125€.
Hopelijk is het nu weer even gedaan :help:

Ik heb nog 1 code van -25€ vanaf 125€ tot 3/9 geldig, roep maar als je die kan/wil gebruiken.
 
Terug
Bovenaan