De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Alleen vandaag tot 20h45, 25€ korting (vanaf 125€ bestellen) bij Futurumshop met de de code EK2021. Geen beperkingen op wat je koopt, het is geldig op het volledige assortiment.
 
Gisteren een kleine botsing gehad, niets ernstig, maar wel een slag in het wiel. Vandaag naar de fietsenmaker geweest, die heeft een kromme spaak terug wat aangespannen. Slag is al een stuk beter, maar zie toch nog een klein beetje. Spaak zelf (platte spaak) zie je dat deze beetje krom staat. Zouden jullie hiermee blijven rijden of toch meteen vervangen? Volgens fietsenmaker was het op zich geen ramp.
 
Gisteren een kleine botsing gehad, niets ernstig, maar wel een slag in het wiel. Vandaag naar de fietsenmaker geweest, die heeft een kromme spaak terug wat aangespannen. Slag is al een stuk beter, maar zie toch nog een klein beetje. Spaak zelf (platte spaak) zie je dat deze beetje krom staat. Zouden jullie hiermee blijven rijden of toch meteen vervangen? Volgens fietsenmaker was het op zich geen ramp.
ik zou wel verwachten dat de slag eruit is
 
Hangt ervan af hoe hard de slag eerst was (of het puur komt door een verschil in spaakspanning, of dat de aluminium velg zelf verbogen is). Als je aan de spaken plukt zoals als je een harp bespeelt, hebben ze dan allemaal ongeveer dezelfde toonhoogte?
 
Hangt ervan af hoe hard de slag eerst was (of het puur komt door een verschil in spaakspanning, of dat de aluminium velg zelf verbogen is). Als je aan de spaken plukt zoals als je een harp bespeelt, hebben ze dan allemaal ongeveer dezelfde toonhoogte?
Ja zo goed als. Enkel die ene spaak die niet meer volledig recht is wijkt wat af.
 
Amai mooie kortingen daar op alles van de Kickr-reeks.
Ja idd, geen idee waarom eigenlijk. Heb me dan maar een kickr core aangeschaft zelf ook. Dat was sowieso al het plan voor het najaar maar ik denk niet dat die dan nog zo goedkoop gaat staan :)
Op de site van Wahoo kan je ook refurb toestellen aankopen voor een scherpe prijs.
 
Als er speling op de lagers zit en/of hij kraakt en/of niet vlot ronddraait (beetje "lumpy").
Speling niet (denk ik), fiets kraakt wel maar hoop dat het enkel de cranks zijn al zit er ook wel een knik in precies bij het trappen

Ze zijn overal uitverkocht maar heb ook niet meteen materiaal om pressfit te vervangen. Mss dat een FM wel nog voorraad heeft?

Naar lokale FM voor wat montagepasta: 'oei verkopen doen we dat niet, niemand vraagt dat. Maar hier is een beetje (gratis)'. Nog nooit in die winkel geweest :p

Spark zal ook zoektocht worden volgens hen, zal moeten zoeken naar winkel die wat ik wil in voorbestelling heeft want nabestelling gaat voor volgend jaar al heel lastig zijn dachten ze
 
Mss dat een FM wel nog voorraad heeft?
Àls hij het al heeft, zal hij het waarschijnlijk niet verkopen, maar gebruiken voor de eigen werkplaats. 't Is een absolute miserie om aan courante BB's te geraken (of het nu SRAM of Shimano is). Zelfs 3rd party merken zoals BBB, Token,... hebben niets.
 
Àls hij het al heeft, zal hij het waarschijnlijk niet verkopen, maar gebruiken voor de eigen werkplaats. 't Is een absolute miserie om aan courante BB's te geraken (of het nu SRAM of Shimano is). Zelfs 3rd party merken zoals BBB, Token,... hebben niets.
Ja dan steek ik hem binnen voor onderhoud vork ook ineens.
Tis echt erg als je stukken hebt
 
't is een ramp. En er is een corona-uitbraak in Maleisië, dus Shimano heeft zijn Maleisische fabriek (alles wat geen Dura-Ace of lager als Sora is) ligt sowieso al volledig stil de volledige maand juni. Als je nu echt brokken rijdt, is het voor weken gedaan met fietsen.

Ik ben krampachtig aan het zoeken naar een 11-34 of 11-40 cassette, gewoon om als reserve te hebben. Maar absoluut nergens te vinden.
 
Terug
Bovenaan