Amai 2 overleden, hadden er ook 3 kunnen zijn. Jeetje - impact van corona op de harten?
Twee deelnemers zijn gestorven tijdens We Ride Flanders, de Ronde voor wielertoeristen de dag voor de Ronde van Vlaanderen. Dat bevestigt de organisatie. Een Nederlander stierf aan de gevolgen van hartfalen aan de Taaienberg in Maarkedal. Een Franse deelnemer is onwel geworden aan de Oude...
www.vrt.be
Impact van die vaccins bedoel je?
Ja hoe gaat dat ook. 15000 deelnemers, dan is 2 overlijdens niet zo veel. Niet elke deelnemer daar zal fit zijn. Er zullen er daar wel een pak bij zitten met verkalkte aders en een veel te hoge BMI, of ook wat eendagsvliegen, die gewoon meedoen voor de fun, maar eigenlijk geen ervaring hebben.
Beetje druk door het zien van de andere deelnemers en het gedacht dat ze op dezelfde wegen rijden als de profs en te veel in het rood gaan.
Dit is het grootste vergif de dag van vandaag onder amateurwielrenners. Constant vergelijken met elkaar, Strava gemiddeldes vergelijken en elkaar proberen te overtreffen. Groepjes die zichzelf in de vernieling rijden. Machogedrag, dat soms al gewoon af te leiden is aan de kledij die sommige amateurs dragen en de opschriften die sommige er opzetten. Zag hier onlangs een rijden, die zichzelf Duinentijger genoemd had, hoe haal je het gewoon in je hoofd om dat op je shirt te zetten.
Die constante competitiedrang, die er zelf is als je nog maar een andere wielrenner kruist langs de ijzer. Ik ben altijd vriendelijk, altijd hand opsteken, goeiemiddag, goeiemorgen als ik voorbijsteek, ik krijg amper in 10% van de gevallen een dag terug.
Dit zullen sowieso niet de laatste overlijdens zijn. Gelet op het gebruik van doping door amateursporters en het aanwenden van alle middelen om elkaar te beconcurreren, zullen er wel nog overlijdens zijn die niet in de media komen.
De amateursporter moet beseffen dat hij bij de betalende categorie hoort, die betaalt om te fietsen. Het moet nog altijd een plezier zijn en verantwoord blijven. Als ik voel dat het niet gaat, minder ik tot het wel gaat.
Is er een rood licht, ja pech dan wacht ik wel. Verlies ik 1,5/u door het centrum, so be it. Ik zal wel eens een snelle rit doen, maar het merendeel toch meer op tempo en hartslag rond de 130.