De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vergeet niet dat je bij quadlock ook een case van quadlock voor je gsm nodig hebt.
Ik heb dat ooit nog gehad voor een iPhone 4 ofzo, toen vond ik die case zo stervensduur (€30 was dat ongeveer), maar toen was zo’n iPhone ook maar dik €400. Tegenwoordig kosten ze €35, maar een nieuwe iPhone gaat los boven de €1200. En een simpel covertje van Apple is ook al €59.

Die quadlock mount doet al die jaren later nog steeds dienst op de rollenfiets.Daarvoor heb ik op ali een paar compatibele kleefadaptors gekocht die ik op een chinees covertje gekleefd heb. Voor daily use is dat een beetje een bodge maar voor zoiets is dat wel prima.

De mount werkt uitstekend en is supersterk, je fiets er aan opheffen is geen enkel probleem.

Ps: je kan ook de volledige namaak Quadlock op Ali vinden, maar dat ga ik niet endorsen :)

ik heb dit uit mijn analen gevist, toen dat ook continu beweerd werd door iemand uit de ploeg. Hij had net een Addict RC gekocht en zei dat zijn oude Ultimate daarmee vergeleken aanvoelde als een wet noodle. Het zijn modellen van een paar jaar oud (incl aerobonkers en een kneiterharde alu critbike), maar dit bewijst wel het tegendeel.

Het is natuurlijk wel zo dat naast het frame er nog heel veel andere factoren meespelen voor hoe een fiets rijdt.
Die zadelpen met flex geeft sowieso al een ander gevoel dan een vaste solide pen, een ronde pen geeft een ander gevoel dan een aero pen.
Welke wielen dat je eronder hebt maakt ook al een groot verschil qua gevoel. Lage alu’s of hoge licht carbon hoepels.
Welk stuur staat erop, een simpel rond stuur of carbon ontwerp. Gewoon naar gevoel als je het in de hand hebt maakt dat ook verschil.
Maar ook stomme dingen zoals kledij, een helm en schoenen kunnen het gevoel sterk beïnvloeden.

Op die manier kan het dus zo zijn dat een frame dat qua meetbare stijfheid zeker top is gewoon qua gevoel minder is door de afmontage.

Waarschijnlijk was uw endurace net zo stijf als is super6, maar kom ik hem halen en geef ik uw uw endurace dan terug? :P

Waarschijnlijk was uw endurace net zo stijf als is super6, maar kom ik hem halen en geef ik uw uw endurace dan terug? :p
Fat chance, ik meen mij te herinneren dat íemand hier nog niet zo lang geleden zei dat hij niet had verwacht dat het verschil kwa gevoel zo groot zou zijn :unsure:

Fat chance, ik meen mij te herinneren dat íemand hier nog niet zo lang geleden zei dat hij niet had verwacht dat het verschil kwa gevoel zo groot zou zijn :unsure:

Wat ik wel begrijp hoor. Een supersix is echt wel bij de beste fietsen waar ik al mee gereden heb.
Ik zou niet zeggen rijdt vanzelf en versnelt zonder moeite. Maar ik heb met de mijne al elk record verbroken, en qua versnellen toch echt wel moeiteloos.

Zo een agree vind ik ook geen lelijke fiets overigens. Beetje tussen de litening aero en air qua looks. Ik weet natuurlijk niet in dranghek formaat wat het geeft, maar dat weet ik voor een super6 ook niet :P

Zal wel een reden hebben dat ze failliet zijn, best van afblijven zou ik zeggen
:unsure:

Er staat echt een pák materiaal tussen aan belachelijke openingsprijzen alvast. Met een klein beetje chance kan je daar links of rechts misschien wel leuke zaakjes doen met een lot/item dat door de mazen van de netten glipt... realistisch gezien gaat het grootste deel wel aan min of meer correcte prijzen buiten gaan vermoed ik maar toch. Ik ga misschien wel een paar dingen een beetje in het oog houden.

Zou ik idd niet omschrijven als 100% perfecte staat maar eerder als defect dus daarom gratis mee te nemen.

:unsure:

Er staat echt een pák materiaal tussen aan belachelijke openingsprijzen alvast. Met een klein beetje chance kan je daar links of rechts misschien wel leuke zaakjes doen met een lot/item dat door de mazen van de netten glipt... realistisch gezien gaat het grootste deel wel aan min of meer correcte prijzen buiten gaan vermoed ik maar toch. Ik ga misschien wel een paar dingen een beetje in het oog houden.
En zeker omdat er velen de btw/veilingskost er vergeten bijtellen op hun bod. En achteraf verschieten.

Zou ik idd niet omschrijven als 100% perfecte staat maar eerder als defect dus daarom gratis mee te nemen.
Defect is die bril niet.
Alleen niet in 100% goeie staat gezien de rechtkant van de neusbrug afgebroken is. Als iemand daar geen probleem mee heeft is er geen probleem zeker.
Al is het zoekertje misleidend.

En zeker omdat er velen de btw/veilingskost er vergeten bijtellen op hun bod. En achteraf verschieten.
BTW bijtellen? Moet je op dat bod nog extra BTW betalen?

Defect is die bril niet.
Alleen niet in 100% goeie staat gezien de rechtkant van de neusbrug afgebroken is. Als iemand daar geen probleem mee heeft is er geen probleem zeker.
Al is het zoekertje misleidend.

BTW bijtellen? Moet je op dat bod nog extra BTW betalen?
Eerst btw, dan veilingkosten en dan btw op de veilingkosten 😛

Terug
Bovenaan