De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heerlijk fietsweertje vandaag.
Naar Dorst/Oosterhout gegaan in Nederland om daar op zo'n aangelegd slingerparcours te fietsen. Dat doen die Hollanders goed.
Dat wil ik ook nog eens doen, paar daagjes Utrechtse Heuvelrug lijkt me wel tof.

Ik ben in Horebeke gaan fietsen, toffe mtb rit en idd perfect weer. T lag ook al goed droog :love: .

gisteren in groep gaan rijden aan ongeveer 31gem met wel wat hoogtemeters. In grote groep moet je altijd redelijk optrekken na de bochten en op de bergjes a bloc dus zat aan aan vrij hoge NP van 250.
Echter na 120km volledig in kramp waardoor ik zelfs bijna niet meer uit klikpedaal raakte. Ik kon echt niet meer verder, ondanks het gevoel dat ik nog niet echt moe of leeg was. Vrij fustrerend dus. Iemand al zelfde meegemaakt en tips tegen krampen?
Ga nu een magnesiumkuur volgen maar misschien ook wat trainen op dat explosieve optrekken?

In plaats van zout kan je beter zoutcapsules nemen bij ritten van +3u. Elke 2uur een tabletje en je zal geen krampen krijgen.

In plaats van zout kan je beter zoutcapsules nemen bij ritten van +3u. Elke 2uur een tabletje en je zal geen krampen krijgen.
Aanraders? Bij lange ritten eet ik na 2 gels 1 reep van 3 action met veel meer zout. Het help wel maar vind gels veel handiger dus als ik de repen achterwege kan laten ben ik fan.

(Zeer zoute zweter maar nog nooit krampen gehad werk liever proactief)

Afspraak gemaakt bij Campe voor een fitting. Mensen die daar al geweest zijn voor een fitting?

Bij nader inzien denk ik dat de M misschien wat te ruim is voor mij, met die gebogen endurance zadelpen zit je al wat meer naar achter, dit voorlopig al opgelost door wat te schuiven. @MrKend54l zal misschien toch gelijk hebben dat S mijn echte maat is.

Sowieso zat ik tussen de 2 maten bij het opmeten vorig jaar, toen zat een S beetje krap vond ik op de testrit, ondertussen de invloed gemerkt van meer aero positie.
Is er hier nog wat op te lossen met een fitting. Het stuur kan nog 4 spacers omlaag, die zadelpen vervangen door een rechte pen van Newmen? Ik merk dat de afstand tot het stuur iets korter zou mogen, maar zit nu quasi op de limiet van het zadel in de klem.

Kan er nog iemand zijn zegen geven over de Newmen velgen?

Afspraak gemaakt bij Campe voor een fitting. Mensen die daar al geweest zijn voor een fitting?

Bij nader inzien denk ik dat de M misschien wat te ruim is voor mij, met die gebogen endurance zadelpen zit je al wat meer naar achter, dit voorlopig al opgelost door wat te schuiven. @MrKend54l zal misschien toch gelijk hebben dat S mijn echte maat is.

Sowieso zat ik tussen de 2 maten bij het opmeten vorig jaar, toen zat een S beetje krap vond ik op de testrit, ondertussen de invloed gemerkt van meer aero positie.
Is er hier nog wat op te lossen met een fitting. Het stuur kan nog 4 spacers omlaag, die zadelpen vervangen door een rechte pen van Newmen? Ik merk dat de afstand tot het stuur iets korter zou mogen, maar zit nu quasi op de limiet van het zadel in de klem.

Kan er nog iemand zijn zegen geven over de Newmen velgen?

Fitting zal daar het antwoord op moeten geven. Voor een ideale bikefit gaat men eerst starten van zitpositie tov. pedalen en dan pas handlebar. Je zadel naar voren zetten ter compensatie van een te lange reach is niet "de juiste manier". In welke mate dat dit een goed/slecht idee is zal een bikefit je wel kunnen zeggen. Het is ook niet zo dat dit naar voren brengen per definitie slecht is.

En ja, dat is een nadeel van de cockpits die je zo vaak ziet tegenwoordig natuurlijk. Een iets kortere (of langere) stuurpen is normaal iets poepsimpels en zo lang het beperkt blijft (10-20mm) is het verschil qua rijgedrag beperkt. Maar door de cockpit plots een heel stuk duurder om aan te passen.

Aanraders? Bij lange ritten eet ik na 2 gels 1 reep van 3 action met veel meer zout. Het help wel maar vind gels veel handiger dus als ik de repen achterwege kan laten ben ik fan.

(Zeer zoute zweter maar nog nooit krampen gehad werk liever proactief)

Ik gebruik de zoutcapsules van decathlon bij lange/warme ritten en voorlopig geen krampen meer gehad.

Fitting zal daar het antwoord op moeten geven. Voor een ideale bikefit gaat men eerst starten van zitpositie tov. pedalen en dan pas handlebar. Je zadel naar voren zetten ter compensatie van een te lange reach is niet "de juiste manier". In welke mate dat dit een goed/slecht idee is zal een bikefit je wel kunnen zeggen. Het is ook niet zo dat dit naar voren brengen per definitie slecht is.
Het is deze zadelpen die op de fiets zit. https://www.canyon.com/en-be/gear/b...s/canyon-s15-vcls-2.0-cf-seatpost/148287.html

Je weet dat je die kop kan flippen? Dan heb je veel minder setback.
Ja dat weet ik, zeker door die flex zadelpen dat mijn frame aan het scheuren is. Misschien kan canyon de fiets terugnemen voor 3K en kan ik opleggen voor een ultimate slx dan is meteen het probleem van de wielen opgelost.

Bijlagen

• IMG20240610173607.jpg
    IMG20240610173607.jpg
    668,5 KB · Weergaven: 11
Ja dat weet ik, zeker door die flex zadelpen dat mijn frame aan het scheuren is. Misschien kan canyon de fiets terugnemen voor 3K en kan ik opleggen voor een ultimate slx dan is meteen het probleem van de wielen opgelost.
Canyon zal een fiets nooit terugnemen als je die langer dan 30 dagen hebt. En wat is je probleem met de wielen exact? Zoals hier nu al meermaals is aangetoond zijn er meer dan genoeg degelijke sets beschikbaar.

Canyon zal een fiets nooit terugnemen als je die langer dan 30 dagen hebt.
Nee dat klopt, ze bieden wel een nieuw frame aan met vork. Geen idee hoe dit in zijn werk gaat, gaan ze die lagers en al daar nog uit kloppen om te hergebruiken,

En wat is je probleem met de wielen exact? Zoals hier nu al meermaals is aangetoond zijn er meer dan genoeg degelijke sets beschikbaar.
De wielen die er nu opzitten zijn lage dt swiss alu wielen, van 1850 gram, maar van een serie die niet eens terug te vinden is op hun site, ik vermoed een soort goedkope uitvoering voor hun endurace lijn.

Ja nog eens research gedaan en het worden waarschijnlijk de newmens

Enkel die verdoken soupape staat mij niet zo aan...

Had dat nog nooit gezien zo zonder valve stem, maar lijkt mij wel iets dat nog navolging zal krijgen en we vaker gaan zien.
Wel weer iets extra dat ge niet moogt vergeten voor het geval ge onderweg plat rijdt natuurlijk...

Nee dat klopt, ze bieden wel een nieuw frame aan met vork. Geen idee hoe dit in zijn werk gaat, gaan ze die lagers en al daar nog uit kloppen om te hergebruiken,

De wielen die er nu opzitten zijn lage dt swiss alu wielen, van 1850 gram, maar van een serie die niet eens terug te vinden is op hun site, ik vermoed een soort goedkope uitvoering voor hun endurace lijn.

Ja nog eens research gedaan en het worden waarschijnlijk de newmens

Enkel die verdoken soupape staat mij niet zo aan...
Dat zijn OEM wielen, veel "goedkopere" (al is dat relatief tegenwoordig) fietsen krijgen zo'n set die veel weg heeft van een bestaande wielset die je kan kopen als particulier maar met een andere naam. Zo kan je niet 100% zeker zeggen wat de waarde van de wielen is.

Slecht gaan die Newmen wielen alleszins niet zijn. Zoals @poeperman wat verwarrend zegt hoef je die speciale ventielen niet te gebruiken en kan je daar ook gewone binnenbanden of conventionelere tubeless ventielen bij gebruiken.

Newmen wielen mogen alleen onder Cube fietsen geplaatst worden, net zoals je Bontrager alleen met Trek mag combineren en Roval met Specialized.

Sorry, maar ik maak de regels niet zelf.

Terug
Bovenaan