De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nee dat klopt, ze bieden wel een nieuw frame aan met vork. Geen idee hoe dit in zijn werk gaat, gaan ze die lagers en al daar nog uit kloppen om te hergebruiken,

De wielen die er nu opzitten zijn lage dt swiss alu wielen, van 1850 gram, maar van een serie die niet eens terug te vinden is op hun site, ik vermoed een soort goedkope uitvoering voor hun endurace lijn.

Ja nog eens research gedaan en het worden waarschijnlijk de newmens

Enkel die verdoken soupape staat mij niet zo aan...

Kijk eens naar https://www.elite-wheels.com/product/drive-40mm-disc-brake-carbon-spoke-wheelset-ceramic-bearing/ .
Binnenkort met de tour sale en dan kome ze op +- 950 dollar (had al een pre-sale event mail gehad) wat dus wil zeggen dat ze bijna 400 euro goedkoper gaan zijn. Shipping prima, afwerking top, rijden fantastisch & zijn nog is 150g lichter. Ik heb ze in mixed depth besteld, 40/45, maar dat kan je volledig zelf invullen hoe je dat wilt.

edit; hier al de link naar sale, echt een no brainer imo. https://www.elite-wheels.com/product/drive-disc-mixed-depth-bundle/

Kijk eens naar https://www.elite-wheels.com/product/drive-40mm-disc-brake-carbon-spoke-wheelset-ceramic-bearing/ .
Binnenkort met de tour sale en dan kome ze op +- 950 dollar (had al een pre-sale event mail gehad) wat dus wil zeggen dat ze bijna 400 euro goedkoper gaan zijn. Shipping prima, afwerking top, rijden fantastisch & zijn nog is 150g lichter. Ik heb ze in mixed depth besteld, 40/45, maar dat kan je volledig zelf invullen hoe je dat wilt.

edit; hier al de link naar sale, echt een no brainer imo. https://www.elite-wheels.com/product/drive-disc-mixed-depth-bundle/

Ik heb daar ook al veel goeie dingen over gehoord, ik was op zoek naar tweede setje wielen voor op de gravel maar Cannondale vond het nodig om Ai Offset in het leven te roepen en moet m'n wiel dus herspaakt (of hoe heet dat) worden. Nu durf ik niet echt met chinese wielen de fietsenmaker binnen te stappen :unsure:

Ik heb daar ook al veel goeie dingen over gehoord, ik was op zoek naar tweede setje wielen voor op de gravel maar Cannondale vond het nodig om Ai Offset in het leven te roepen en moet m'n wiel dus herspaakt (of hoe heet dat) worden. Nu durf ik niet echt met chinese wielen de fietsenmaker binnen te stappen :unsure:
Zie niet waarom dat een probleem zou zijn.. Het zijn geen speciale spake oid... Als je fietsenmaker het niet wil doen, zoek u een andere. Er zijn ook wielbouwers waar je vast terecht kan.

Verwarrend?? WTF was daar verwarrend aan? **gaat kijken**

...Nevermind
Ik kende het ook niet en zocht het eens op. Eerste filmpje op youtube een mechano van Wanty die het systeem toont. In de achtergrond zie je gewoon hetzelfde wiel met een normaal ventiel staan :scream:
Aero gains ben ik helemaal voor maar voor de gewone consument.
(Of misschien ben ik gewoon te oud aan het worden :help:)

Aero gains ben ik helemaal voor maar voor de gewone consument.
(Of misschien ben ik gewoon te oud aan het worden :help:)

vanaf je 33,4km/u rijdt begint dat toch allemaal z'n nut te hebben hoor. :oi22:

Zie niet waarom dat een probleem zou zijn.. Het zijn geen speciale spake oid... Als je fietsenmaker het niet wil doen, zoek u een andere. Er zijn ook wielbouwers waar je vast terecht kan.

Ja waarschijnlijk wel maar ik ben te braaf op dat vlak

Is het een slecht idee om fork packs op een carbon vork te monteren?
Gaten zijn reeds voorzien op de vork, dus het lijkt me dat dit gewoon kan? Zakken zullen niet zwaar geladen worden, enkel slaapmateriaal.

Ja dat is een zeer scherpe prijs, ik had dit merk al bekeken. Zijn die wielen crash-proof, betaal je iets van douanekosten, want vermoed dat dit van over de oceaan komt?

Ja dat is een zeer scherpe prijs, ik had dit merk al bekeken. Zijn die wielen crash-proof, betaal je iets van douanekosten, want vermoed dat dit van over de oceaan komt?
Wat is crash proof :p? Alles kan kapot hé. Ik denk dat er weinig verschil is in crash-proofheid tussen verschillende carbon wielsets. Nee, geen douane als je kiest voor standaard shipping.
"We use the DPD shipping method for all EU countries, the UK and the US, which is tax paid in advance. Customers in the above countries don’t need to pay custom duties. It usually takes 15-30 days to deliver.
For those not living in the above list of countries, all the taxes and custom duties are borne by the customer. If you have any specific requirements, please contact us via email."

Vandaag eens gaan horen voor een Cannondale Supersix EVO 1 of 2 (nieuwe leasefiets).
De Evo 2 vandaag bestellen is levering in december. De Evo 1 wordt geleverd in februari, en dan kan het enkel de witte zijn. De grijze is uitverkocht 🧐.

En ik die dacht dat de levertermijnen van fietsen wat genormaliseerd waren. Van een teleurstelling gesproken, dat wordt dus niets.

En ik die dacht dat de levertermijnen van fietsen wat genormaliseerd waren. Van een teleurstelling gesproken, dat wordt dus niets.
Het is niet omdat één merk slecht kan leveren dat het overal hetzelfde is hé.

Het is wel zo dat merken zich momenteel wat vast rijden in het overaanbod aan soorten fietsen.
Tijdens corona moest iedereen een mtb hebben, dan kwam de gravel hype. Voorspel maar eens correct hoeveel procent race, gravel en mtb je in 2025 gaat verkopen. Binnen race heb je dan nog aero fietsen, of klimfietsen of endurance bikes... Wat dan voor sommigen weer gebruikt kan worden als een halve gravelbike. Of misschien toch een echte gravelbike met wat aero eigenschappen. Of gaan we zoals we op unbound zagen naar gravelbikes met 2.2 mountainbike banden. Of maken mountainbike een revival aangezien er veel meer overlap is tussen race en gravel? Als klap op de vuurpijl bestaan aardig wat van deze modellen ondertussen met ondersteuning. Met welke ondersteuning dan? Bosch, Mahle of toch maar tq. Het is een soep 🙂

Hierdoor is het voor de winkels zelf uiteraard ook weer moeilijker geworden om de fiets op stock te hebben die jij wil.

Is het een slecht idee om fork packs op een carbon vork te monteren?
Gaten zijn reeds voorzien op de vork, dus het lijkt me dat dit gewoon kan? Zakken zullen niet zwaar geladen worden, enkel slaapmateriaal.
Ik heb die, gebruik die tijdens het bikepacken op mijn Grizl. Werken zeer goed!

Wel gehad bij de eerste installatie dat 1 van de verbindingspunten in de vork loskwam ondanks dat ik die met een momentsleutel had vastgezet. Na wat discussie met Canyon heb ik dan wel een nieuwe vork gekregen.

Terug
Bovenaan