Gewoon in uw ruimbagage steken.Kga een fietske huren ter plaatse
Maar ter plaatse kopen kan ook. Maar dan heb je misschien niet een merk dat je gewoon bent.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon in uw ruimbagage steken.Kga een fietske huren ter plaatse
Gewoon in uw ruimbagage steken.
Maar ter plaatse kopen kan ook. Maar dan heb je misschien niet een merk dat je gewoon bent.
Omdat de 10 watt die ik daarmee verlies een heel groot verschil maakt op de limiet. Om mijn FTP met 10 wat te doen stijgen, moet ik véél trainen (om aan mijn leeftijd niet te zeggen: onmogelijk). Als ik gewoon aan die wieltjes draaide zonder belasting viel dat nog mee. Een kleine waarschuwing was wanneer ik mijn pedalen achteruitdraaide dat de ketting precies niet strak bleef. En 't gevoel tegenover mijn andere fiets was anders, maar goed. Ik dacht dat dat door die wax onder andere was. Als ik in koers echt hard trapte, had ik steeds 't gevoel dat mijn kracht geremd werd of ergens verdween. Ik dacht: het is dat bracket van die Bianchi die niet stijf genoeg is: opgezocht en nergens iets van gelezen. Dan dacht ik dat het de lagers van de wielen waren: vervangen, maar geen verschil. Dan ketting: nieuwe ketting. Dan misschien zijn het de spaken van de wielen die slap zijn: absoluut niet want carbon, misschien zijn het de lagers van het bottom bracket: meermaals open gedaan maar die draaien nog als nieuw,... Pas op: op training voelde ik dat veel minder. Maar daar heb je ook geen referentie als je alleen traint. En hoe heb ik dat vorig jaar opgelost: gewoon weer met mijn vorige koersfiets gereden en een fiets van 10000 euro langs de kant laten staan.Hoe kan het gevoel op de fiets een wereld van verschil geven door versleten derailleurwieltjes?
Iemand hier ooit al gevlogen met sportvoeding in de (hand)bagage.... Ik vertrek binnenkort voor een weekje naar Spanje en twijfel om ofwel alles van thuis uit mee te nemen, of aan te kopen bij de FM op het resort...
Heb vooral geen zin om bij de douane geroepen te worden om te verklaren waarom er 1kg aan poeder in mijn bagage zit.

Omdat de 10 watt die ik daarmee verlies een heel groot verschil maakt op de limiet.

Absoluut, de foto is puur om een idee vd fiets te geven, had er eigenlijk niet over nagedacht om hem ook via deze weg te verkopen, is ook genomen net na thuiskomen van een rit op natte wegen dus op zijn slechtste momentIk ben wel curieus naar het antwoord hierop van anderen, maar ik denk dat het niet al te hoog is.
Sowieso maakt de aankoopprijs niet zoveel uit (imho). Belangrijk referentiepunt is : Wat betaal je voor een vergelijkbaar (verkrijgbaar) model nieuw. En dan zijn er sowieso bepaalde merken die ook wat meer of minder waardevast zijn.
Ik denk dat de grootste "chance" is dat het een fiets is met schijfremmen.
Verder zal het een beetje (voor mij niet, maar voor anderen wel) uitmaken : Is het 105? Ultegra?
Welke GP5000's? Tubeless? (Lijkt me van niet als ik naar de ventielen kijk.) Breedte?
Maar ik denk wat het meeste gaat doen voor de fiets wat op te waarderen is : Goede foto's na een goede schoonmaakbeurt. Dat zal een veel betere indruk geven alvast. De snel getrokken foto in de garage, geeft de indruk dat er op éénzelfde manier met het onderhoud wordt omgesprongen. (Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat het die indruk geeft.)
Ja, tuurlijkDie 10watt trek je toch uit je reet?
Pas op het zal in het geheel wel iets van verlies geven. Maar dat je klink eraf wordt gereden omdat je wieltjes versleten zijn dat lijkt me nu toch echt wel extreem.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het niveau en de fysiek van alle renners zo dicht bij elkaar liggen dat zulke details echt een groot verschil maakt.
Misschien een andere vraag, maar zie je veel bianchi’s op de koers? Ik zou persoonlijk daar niet direct aan denken als ik op zoek ben naar een fiets van 10k om competitief te koersen.
. Maar 't is veel meer. De boel was gewoon versleten en 'k heb er veel te lang mee gewacht om te vervangen. En ik werd er niet afgereden hoor. De poweroutput kwam niet overeen met het resultaat en gevoel in koers. En het bewijs is er: ik vervang ze en win ei zo na direct een koers. Als ik nu volgend weekend weer hetzelfde slechte gevoel heb, dan word ik gewoon oud. 
Ik denk dat dat nogal optimistisch is.Absoluut, de foto is puur om een idee vd fiets te geven, had er eigenlijk niet over nagedacht om hem ook via deze weg te verkopen, is ook genomen net na thuiskomen van een rit op natte wegen dus op zijn slechtste moment
Ultegra, is niet tubeless. 25mm bandjes.
Zocht eigenlijk gewoon een richtprijs , ergens tussen de 1500 en 1700 ?

Omdat de 10 watt die ik daarmee verlies een heel groot verschil maakt op de limiet. Om mijn FTP met 10 wat te doen stijgen, moet ik véél trainen (om aan mijn leeftijd niet te zeggen: onmogelijk). Als ik gewoon aan die wieltjes draaide zonder belasting viel dat nog mee. Een kleine waarschuwing was wanneer ik mijn pedalen achteruitdraaide dat de ketting precies niet strak bleef. En 't gevoel tegenover mijn andere fiets was anders, maar goed. Ik dacht dat dat door die wax onder andere was. Als ik in koers echt hard trapte, had ik steeds 't gevoel dat mijn kracht geremd werd of ergens verdween. Ik dacht: het is dat bracket van die Bianchi die niet stijf genoeg is: opgezocht en nergens iets van gelezen. Dan dacht ik dat het de lagers van de wielen waren: vervangen, maar geen verschil. Dan ketting: nieuwe ketting. Dan misschien zijn het de spaken van de wielen die slap zijn: absoluut niet want carbon, misschien zijn het de lagers van het bottom bracket: meermaals open gedaan maar die draaien nog als nieuw,... Pas op: op training voelde ik dat veel minder. Maar daar heb je ook geen referentie als je alleen traint. En hoe heb ik dat vorig jaar opgelost: gewoon weer met mijn vorige koersfiets gereden en een fiets van 10000 euro langs de kant laten staan.
Dan die wieltjes effectief er eens uitgehaald en eraan gedraaid en dat was al heel anders. Dan eens open gedaan en ja, vet verstroven en dichtingen ingesleten. In lagers, en dan zeker 2RS, komt de grootste weerstand enerzijds van het vet en anderzijds van de dichting. Weer een les geleerd: preventief vervangen. Zeker na de winter.
Zelf geen ervaringen met Roubaix, maar met jouw beschrijving, zou ik eens naar de Focus Paralene kijken. Ik vond dat wel een echt een toffe comfortabele racer met mogelijkheid tot monteren gravelbanden. Kan izjn dat de Roubaix wat in zelfde lijn ligt hoor.Dan nu de leukere vraag:
Ik ben op zoek naar een koersfiets specifiek gericht op comfort, rijomstandigheden 90% weg 10% gravel, 90% binnenland 10% Dolomieten.
Ik heb last van nek en schouderproblemen (hiervoor ga ik reeds bij de kinesist dus geen specifieke tips nodig). Gezien de schouderproblemen is het van groot belang dat het een fiets is met een comfortabele houding.
Ik kwam meteen uit bij de Roubaix versie van Specialized, vooral die future shock lijkt me geweldig voor mijn nek op Belgische wegen. Ik las reeds goeie reviews over het comfort vd fiets maar had toch nog enkele bedenkingen...
Ben eerlijk gezegd eerder geneigd om een oplossing te zoeken die reeds voorzien is. Zeker gezien die Redshift niet in de leasing zit. Ik snap niet meteen waarom je zegt 'groepset maakt geen hol uit' zit er dan zo weinig verschil op de verschillende gradaties van groepsets ?Zelf geen ervaringen met Roubaix, maar met jouw beschrijving, zou ik eens naar de Focus Paralene kijken. Ik vond dat wel een echt een toffe comfortabele racer met mogelijkheid tot monteren gravelbanden. Kan izjn dat de Roubaix wat in zelfde lijn ligt hoor.
De Specialized Futureshock, geen idee. Maar ik sta altijd sceptisch tegenover zulke geïntegreerde oplossingen. Ik ben zelf zeer te spreken van een stuurpen met demping (ik heb die van Redshift) - maar dan moet je wel op zoek naar een fiets die wat klassieker is qua opbouw met kabels - geen geïntegreerde doorvoer door stuurpen/balhoofd. Die zijn er zeer zeker, maar eerder bij de alternatievere merken. Als je daar dan toch bent, kan je kijken naar een stalen frame, sowieso comfortabeler. Ik zou me dan ook richten op bredere banden (30-32mm) om meer comfort op Vlaamse wegen te bekomen.
De groepset: maakt geen hol uit. 105 = groupset of the people; elektronisch schakelen is heel tof, maar ik moet het niet hebben (geen zin in gedoe met batterijen, weer iets waar ik extra aan moet denken).
Ivm. De banden absoluut akkoord. De Roubaix zou tot 40 aankunnen. Het plan was om meteen 35 op te steken en al eens te zien wat dat geeft. De tip vh dikke stuurlint neem ik mee. Bikefits heb ik al veel gehad, to no avail.Voor het comfort is een goede fit het belangrijkste. Daarnaast kun je op de vele endurance fietsen tegenwoordig vrij brede banden leggen, en ondertussen is geweten dat dit niet trager is dan dunner. Integendeel. Pogacar zijn banden zijn, gemeten, 31-32mm.
Ik zou dan voor een groot stuk ook naar daar kijken voor comfort met bv een 35mm band.
En zoals hierboven gezegd, redshift ed. Kunnen je ook helpen met op quasi eender welke fiets nog wat meer comfort te bekomen.
Kijk overigens ook zeker naar quick wins zoals een dikker (of dubbel) stuurlint (of zoals tommeke, met een stuk tuinslang er onder).
Zou de 3.2 zijn, niet de 3.3 die enkel op de duurste zit.Goed zien welke versie van de futureshock op de fiets zit, die op comp en sport niveau is niet dezelfde als die op expert niveau.