De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

7 pin VS 13 pin wss? Gewoon in de auto5 een adapter halen é.
Thanks !

Ik ga mij zo’n lange fietsbroek kopen. Rond 9-10u is het toch altijd veel te koud voor mij. Iemand een aanrader? Of zijn dat eigenlijk allemaal dezelfde?

Is dit bv goed?
 
Laatst bewerkt:
Thanks !

Ik ga mij zo’n lange fietsbroek kopen. Rond 9-10u is het toch altijd veel te koud voor mij. Iemand een aanrader? Of zijn dat eigenlijk allemaal dezelfde?
Als het niet is om in putteke winter te rijden, ben je beter af met beenstukken. Die kun je dan ook weer uitdoen eens het warmer wordt.
 
Thanks !

Ik ga mij zo’n lange fietsbroek kopen. Rond 9-10u is het toch altijd veel te koud voor mij. Iemand een aanrader? Of zijn dat eigenlijk allemaal dezelfde?

Is dit bv goed?
Ligt eraan wat je wilt.
Die broek die jij voorstelt is zonder zeem en dus voor over een korte broek te dragen. Persoonlijk ben ik daar geen fan van.
Zelf rij ik met een echte lange broek met zeem in. Daar gaat hetzelfde voor op als bij een korte broek, je hebt veel verschil in types zemen en comfort daarvan.
Zelf heb ik lange broeken van lapassione, castelli en Gobik, sommige iets dikker van stof dan de andere.

Het voordeel van een lange broek tegenover een korte met beenstukken is meer comfort.
Een korte broek is gemaakt om tussen 20-30 graden te fietsen en is dus qua stof dunner en kouder. En beenstukken knellen ook vaak net iets te hard op uw quadriceps en hamstrings.
Plus dat beenstukken zelden dezelfde kleur hebben als uw broek.
 
Vandaag pijn aan de polsen. Is dat het zadel dat te hoog staat?

Ps: begin van Gent Wevelgem voor amateurs was pittig, belachelijk veel wind in de open vlaktes waardoor je amper 15km/u reed

Na 20km begon het wel ‘normaal’ te worden. 80km gedaan, ik snap oprecht niet hoe men 250km kan fietsen. Dan lig ik op spoed in coma.
Ik heb gisteren de 220 gereden. Best pittig met die wind. :woohoo: Niet echt erg zuinig omgegaan met mijn krachten in de eerste twee uur en dat voelde ik wel toen ik in de heuvelzone aankwam. Gelukkig kon ik wel blijven duwen zonder helemaal kapot te gaan. Die volle rugwind in de laatste 35km is ook wel een cadeau natuurlijk. Uiteindelijk met 28,5 gemiddeld terug in Wevelgem gearriveerd. 't Was ook de eerste keer dat ik de Kemmelberg mocht bedwingen, maar ik vond die nu precies niet zo moeiljk. Ik had erger verwacht omdat die in sommige lijstjes toch redelijk hoog scoort qua lastigheid.
 
Ik heb gisteren de 220 gereden. Best pittig met die wind. :woohoo: Niet echt erg zuinig omgegaan met mijn krachten in de eerste twee uur en dat voelde ik wel toen ik in de heuvelzone aankwam. Gelukkig kon ik wel blijven duwen zonder helemaal kapot te gaan. Die volle rugwind in de laatste 35km is ook wel een cadeau natuurlijk. Uiteindelijk met 28,5 gemiddeld terug in Wevelgem gearriveerd. 't Was ook de eerste keer dat ik de Kemmelberg mocht bedwingen, maar ik vond die nu precies niet zo moeiljk. Ik had erger verwacht omdat die in sommige lijstjes toch redelijk hoog scoort qua lastigheid.
Belvedère is de "makkelijke" kant. Dit jaar hebben ze voor de eerste keer langs die kant gegaan in de cyclo.
 
Belvedère is de "makkelijke" kant. Dit jaar hebben ze voor de eerste keer langs die kant gegaan in de cyclo.
Awel ik was aan het twijfelen. Ik ging ervan uit dat de Belvedère kant ''dé kant' was, omdat ik die kant toch het meeste herken van de beelden vanop tv, maar ik zal dus nog eens terug moeten naar Kemmel.
 
Awel ik was aan het twijfelen. Ik ging ervan uit dat de Belvedère kant ''dé kant' was, omdat ik die kant toch het meeste herken van de beelden vanop tv, maar ik zal dus nog eens terug moeten naar Kemmel.
Ja klopt. Die kant doen ze 2 keer van de 3 denk ik, volgens mij is de eerste keer dat ze hem doen van de andere kant.
 
Was al een tijdje op zoek naar een geluid op mijn mtb. Het lager in de body heeft zichzelf omgebouwd naar een glijlager, probleem gevonden dus .
:unsure:

Verklaart ook waarom ik het geluid enkel had als ik echt fiets, in de werkstand komt daar zo goed als geen druk op.
 
Ik ben ook weer vertrokken, gisteren de bosberg eens aangedaan en die ging vlot. De muur was een ander paar mouwen.
Volgend jaar wil ik toch sowieso de Ronde eens rijden, die mist nog in mijn palmares.
 
Ik heb 3 personen in de buurt gecontacteerd voor een fiets/lichaam meting maar allemaal 2 maanden volzet! Kan ik dit voorlopig ergens online uitrekenen? Welke site is hiervoor het beste a.u.b.? Ik wil gewoon geen pijn in de polsen.
 
Ik heb 3 personen in de buurt gecontacteerd voor een fiets/lichaam meting maar allemaal 2 maanden volzet! Kan ik dit voorlopig ergens online uitrekenen? Welke site is hiervoor het beste a.u.b.? Ik wil gewoon geen pijn in de polsen.
Pijn in polsen? Klinkt alsof je gewoon teveel druk op je handen hebt. Hoe staat je zadel? Waterpas of flink met de punt naar beneden? Probeer het zadel pas te zetten, en je zal direct minder druk op de polsen hebben. Kan natuurlijk ook dat je frame veel te groot is en dat er daardoor meer druk is op de polsen.
Met je binnenbeenlengte nauwkeurig op te meten kan je wel online wat calculators vinden om de juiste fietsmaat te vinden. Maar een tool om echt alles te berekenen, daar heb ik geen weet van. Een goede bikefitter gaat ook wel wat verder dan nummertjes berekenen op basis van maten, die gaat echt kijken hoe je op de fiets zit en hoe je ermee interageert.
 
Fiets schakelt niet naar kleinste tandje, als ik aan de nippel draai wel maar dan schakelt de rest niet goed meer.
Kabel is recent vervangen

Wat moet ik dan wel doen, limiet wat bijzetten?
 
Fiets schakelt niet naar kleinste tandje, als ik aan de nippel draai wel maar dan schakelt de rest niet goed meer.
Kabel is recent vervangen

Wat moet ik dan wel doen, limiet wat bijzetten?
Als ie wel schakelt door de spanning te veranderen, zou ik van de limiet afblijven. Alle versnellingen doorlopen en spelen met de spanning tot de boel goed zit?
 
Als ie wel schakelt door de spanning te veranderen, zou ik van de limiet afblijven. Alle versnellingen doorlopen en spelen met de spanning tot de boel goed zit?
Mja dat lukt me niet, dan schakelt de rest niet goed meer. Of moet ik verder spanning aanpassen dan 'net genoeg om hem op kleinste te krijgen'?
 
Nieuw padje kopen. Anders komt dat nooit goed

En rechtzetten is sinds de introductie van aluminiumframes met een verwisselbare pad al een slecht idee, laat staan bij moderne velo’s.
Mss ben ik mis maar zie daar niets aan
Weet niet meer wat er toen exact scheef stond :laugh:

Soit zal voor vrijdag of zaterdag zijn
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan