De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Miljaar, morgen Gent Wevelgem voor de amateurs en ik merk nu dat die aansluiting van de Thule fietsendrager niet past op mijn bmw iX3. Moet ik nu echt een nieuwe fietsendrager kopen ofwat?? :headshake:

Dat is voor de remlichten bv te laten verschijnen op de fietsendrager...
 
Is het makkelijk om zelf tubular banden te vervangen?
Ik zou 2 wielen met tubular banden moeten vervangen. Was bij een fietsenmaker gepaseerd met 2 nieuwe tubular banden maar die wou dat niet doen omdat het te weinig op brengt.
 
Is het makkelijk om zelf tubular banden te vervangen?
Ik zou 2 wielen met tubular banden moeten vervangen. Was bij een fietsenmaker gepaseerd met 2 nieuwe tubular banden maar die wou dat niet doen omdat het te weinig op brengt.
Gezellige fietsenmaker.

Tuben plakken is een kunst op zich en ik zou het zelf niet durven te doen zonder dat je eens van een ervaren iemand het eerst eens hebt zien voordoen.

Dus, een andere fietsenmaker zoeken :).
 
Is het makkelijk om zelf tubular banden te vervangen?
Ik zou 2 wielen met tubular banden moeten vervangen. Was bij een fietsenmaker gepaseerd met 2 nieuwe tubular banden maar die wou dat niet doen omdat het te weinig op brengt.
Op zich niks moeilijk aan, youtube leert u dat wel.
Zelf ook gedaan adhv filmpjes, je kan die in het begin ook nog corrigeren moet hij te scheef liggen.
 
Vandaag pijn aan de polsen. Is dat het zadel dat te hoog staat?

Ps: begin van Gent Wevelgem voor amateurs was pittig, belachelijk veel wind in de open vlaktes waardoor je amper 15km/u reed

Na 20km begon het wel ‘normaal’ te worden. 80km gedaan, ik snap oprecht niet hoe men 250km kan fietsen. Dan lig ik op spoed in coma.
 
Wat is een goede en compacte bikestand om thuis aan de bike te werken?

Vereisten:

* Compact opvouwbaar (om geen zaging te krijgen "wat voor een lomp spel heb jij nu gekocht)
*Deftige kwaliteit
* Mag zeker geen schade veroorzaken aan mijn carbon bikes, stiekem al aan het dromen van een aeroad, maar die hebben zo een rechthoekige zadelpen, dus zal niet ideaal zijn om die te klemmen in om het even welke stand?
 
Wat is een goede en compacte bikestand om thuis aan de bike te werken?

Vereisten:

* Compact opvouwbaar (om geen zaging te krijgen "wat voor een lomp spel heb jij nu gekocht)
*Deftige kwaliteit
* Mag zeker geen schade veroorzaken aan mijn carbon bikes, stiekem al aan het dromen van een aeroad, maar die hebben zo een rechthoekige zadelpen, dus zal niet ideaal zijn om die te klemmen in om het even welke stand?
Die van de Lidl is naar het schijnt heel goed (en goedkoop). Ik heb een Park Tool PCS 10.3 en daar ben ik ondertussen toch al 10+ jaar heel content van (en daar heb ik al menig carbonnen fiets mee geklemd).
 
Die van de Lidl (Crivit ) werd deze maand als beste getest in Fiets magazine (zeker als je de prijs mee in overweging neemt, is dat gewoon een aanrader). Ik heb die ook al jaren en hang daar allerhande fietsen aan.
 
Iets duurder dan de crivit, maar die van decathlon is ook prijs/kwaliteit wel top.
Gebruik ik zelf ook al jaren en werkt gewoon super vlot.

 
Iets duurder dan de crivit, maar die van decathlon is ook prijs/kwaliteit wel top.
Gebruik ik zelf ook al jaren en werkt gewoon super vlot.

Ik vind die niet stabiel genoeg.

Mijn mtb kan ik de wielen er niet in laten of hij valt omver.
 
Vandaag pijn aan de polsen. Is dat het zadel dat te hoog staat?

Ps: begin van Gent Wevelgem voor amateurs was pittig, belachelijk veel wind in de open vlaktes waardoor je amper 15km/u reed

Na 20km begon het wel ‘normaal’ te worden. 80km gedaan, ik snap oprecht niet hoe men 250km kan fietsen. Dan lig ik op spoed in coma.
Stukje parcours richting de moeren mee genomen in mijn rit. Paar uitgewaaide Duitsers op sleeptouw mee genomen. Was toch wel pittig daar. Hartslag 185 om 30 km/h te halen wind tegen. Maar ze hebben me uitvoerig bedankt en vonden het jammer dat ik niet verder mee reed. (kan ik geloven, maar dat ging ik ook geen 100 km vol houden 😁)
 
Wat is een goede en compacte bikestand om thuis aan de bike te werken?

Vereisten:

* Compact opvouwbaar (om geen zaging te krijgen "wat voor een lomp spel heb jij nu gekocht)
*Deftige kwaliteit
* Mag zeker geen schade veroorzaken aan mijn carbon bikes, stiekem al aan het dromen van een aeroad, maar die hebben zo een rechthoekige zadelpen, dus zal niet ideaal zijn om die te klemmen in om het even welke stand?

Deze gebruik ik ook voor mijn aeroad/grail .... Wel altijd met een doekske tussen ;-)
 
Hier ook de Park 10.3.

Extreem stabiel en die klem met draai en klik is gewoon superhandig.

Voor occasioneel gebruik of grondig poetsen is zo’n LIDL natuurlijk ook goed.

Feedback sports maakt ook goeie dingen, supercompact
 
Ik heb ook zoiets gelijkaardigs (van Xand). Werkt heel goed, enorm stabiel, nadeel alleen is dat je het voorwiel er wel altijd moet uithalen :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan