De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb de beslissing vooral genomen omdat ik in de zomer wat weekendjes vanuit Limburg naar t 3-landenpunt wil fietsen met daarbij wat beklimmingen van de Amstel Gold race en van daaruit wat Hoge Venen ga aandoen.

Los daarvan moet
Crap, heb mijn ketting ingekort, veeeeeel beter. Maar nu weet ik waarom mijn derailleur zo stond. Op de weg heb ik ne 11-32 en de trainer is een 11-28, dat verklaart natuurlijk het verschil in lengte van de ketting :/

Nu kan ik nog een nieuw ketting gaan halen voor binnenkort weer op de weg te fietsen, en ineens ook ne extra 11-32 voor op de trainer te monteren zodat ik niet steeds mijn ketting moet wisselen.

Toch leuk om een complete noob te zijn. En fuck you Wahoo om standaard die 11-28 erbij te leveren ipv zelf een casette te mogen kiezen.
uw ketting was om te beginnen dan toch gewoon te lang?
Want vanop een gegeven moment zit je quasi met dezelfde vertanding op een 11-28 als met een 11-32. De ketting moet nog net strak genoeg zijn voor klein blad vooraan en kleinste tandwiel achteraan.
Tegelijk moet hij lang genoeg zijn dat hij nog relatief vlot naar de 32 gaat en de derailleur niet volledig uitgetrokken is.
 
Het plan was om gisteren nog eens een lange rit te doen met de MTB mijn achterband had een andere mening na 30km

Gelukkig ook altijd een nood binnenband mee want geen hoeveelheid melk die dit dicht ging krijgen.
S8Fzquo.jpeg
 
Scheren van je billen is toch geen goed idee. Herhaaldelijk steenpuisten gekregen en nooit het geduld gehad om langer dan 3 dagen niet te fietsen. Uiteindelijk moet ik nu antibiotica nemen. Hoe doen die profs dat? Laserontharing die elk haarzakje doodt?
 
Buiten wanneer je meedoet aan wedstrijden en/of vaak massages krijgt is er toch sowieso geen reden om zelfs uw benen te scheren?
 
Buiten wanneer je meedoet aan wedstrijden en/of vaak massages krijgt is er toch sowieso geen reden om zelfs uw benen te scheren?
Heb onlangs ergens gelezen dat er toch een serieus aerodynamisch voordeel is aan geschoren benen. Had er zelf van geschrokken dat het verschil zo groot was.

En het is ook mooier vind ik.
 
Buiten wanneer je meedoet aan wedstrijden en/of vaak massages krijgt is er toch sowieso geen reden om zelfs uw benen te scheren?
Vooral in de zomer als je meermaals uw lichaam moet insmeren met zonnecrème is het interessant als uw benen geschoren zijn.
Maar het heeft ook wel een bepaald aerodynamisch voordeel.
Plus dat het er ook beter uitziet natuurljk.

Het is echt maar een kleine moeite om dat even bij te houden en het hoeft ook niet 100% perfect te zijn.
 
Laten we wel wezen, het verschil betreft een paar seconden per uur, en da's voor - een enkele uitzondering als dhr. Kweepeer niet te na gesproken - voor niemand hier al te relevant. Voor valpartijen/persoonlijke smaak en voorkeur etc. is natuurlijk een ander paar mouwen.
 
Het is echt maar een kleine moeite om dat even bij te houden en het hoeft ook niet 100% perfect te zijn.
Valt ook te zien wat voor haargroei je hebt natuurlijk.
Laat ik mijn benen waxen heb ik na een weet al terug kleine stoppels.
Scheer ik mijn benen, moet ik het al elke dag gaan doen om het proper te houden.

Ik heb vrienden die 1 keer om de 2 weken er over gaan met een mesje en die blijven voor de rest glad.
 
Net terug van een ritje met daarin de oude kwaremont en het zal de eerste en laatste kasseihelling zijn voor dit jaar en de komende jaren. :angry: Ik was vergeten hoe "tof" kasseien met een koersfiets zijn. En de Kwaremont was precies ook langer dan dat ik in gedachten had. Tviel wel op dat ik enkel mtbrs en wandelaars daar ben tegengekomen terwijl er anders veel coureurs op baan waren. Of kan ook toeval zijn. :unsure: /geklaag
 
Tviel wel op dat ik enkel mtbrs en wandelaars daar ben tegengekomen terwijl er anders veel coureurs op baan waren. Of kan ook toeval zijn. :unsure: /geklaag
Hier genoeg coureurs gezien.
Fijn ook dat ze rechts aanhouden op het fietspad om dan zonder kijken gewoon over te steken naar links ... 😑
Genoeg gevaarlijk volk op de baan. =)
Toch content om weer vertrokken te zijn met fietsen.
 
Hier ook eindelijk nog eens buiten gereden, zálig!

En ik had mijn BG klakske op, dus in de ruime omgeving Gavere - Zwalm - Zottegem zullen ettelijke dames vannacht moeilijk de slaap kunnen vatten.
 
Net terug van een ritje met daarin de oude kwaremont en het zal de eerste en laatste kasseihelling zijn voor dit jaar en de komende jaren. :angry: Ik was vergeten hoe "tof" kasseien met een koersfiets zijn. En de Kwaremont was precies ook langer dan dat ik in gedachten had. Tviel wel op dat ik enkel mtbrs en wandelaars daar ben tegengekomen terwijl er anders veel coureurs op baan waren. Of kan ook toeval zijn. :unsure: /geklaag
Van alle kasseistroken en hellingen in de Flandrien Challenge vond ik de Oude Kwaremont het verschrikkelijkst..
 
Terug
Bovenaan