De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

700c slaagt op de buitenmaat van uw band. En 622 is de diameter van de velg. 700c zegt in feite niet veel, want per band kan dat verschillen. Wat belangrijk is is de diameter van de velg en dat is 622 in combinatie met de band. Zo leg je op een 622 velg met een 54 dik een 29” en op een 622 met 30 een 28”.
En voor 33mm toch ook gewoon 28"? Echt vent wat is me dat hiere. Al genoeg strakke banden erop gekregen ma dit slaat alles.
 
En voor 33mm toch ook gewoon 28"? Echt vent wat is me dat hiere. Al genoeg strakke banden erop gekregen ma dit slaat alles.
Moest ge het nog niet doen, de band goed naar het midden van de velg duwen aan weerskanten zorgt voor een hoop extra speling. Daar zit een uitsparing, kleinere diameter en dus extra ruimte.

Soms is het ook wel gewoon enorm moeilijk. Onlangs, ondanks het gebruik van de integrale professionele trucendoos, drie bandenlichters gemolsteerd, evenveel pinch flats en zelfs een heel lichte deuk in de (aluminium) velg door de (plastieken) bandenlichter gehad, terwijl ik veel banden die andere mensen (andere fietsenmakers uitgezonderd) moeilijk vinden zonder materiaal kan verwisselen. Bepaalde velgen en banden zijn gewoon miserabel, ook al omdat de toleranties vaak licht verschillen per model en zelfs binnen hetzelfde model.
 
En voor 33mm toch ook gewoon 28"? Echt vent wat is me dat hiere. Al genoeg strakke banden erop gekregen ma dit slaat alles.
Ik heb dat ook gehad met schwalbe banden. Heb ze weggesmeten.
Zijn echt voor tubeles maar dan nog moet je ze er het half jaar afhalen voor melk te vervangen. laat maar zitten. Ik heb toen ook gevloekt als iets. Alle trukjes, oprekken, overal zien dat band int midden van de velg ligt,..

Wsl zal het we lukken als je de band goed opwarmt.
 
Mama Mia echt het is gelukt - geen idee hoe. De kracht van de heilige geest ofzo . Ik denk totaal 6uur arbeid aan gehad maar ze zit erop halleluja. Bedankt God bedankt Allah bedankt Boeddha, bedankt allemaal.

Morgen het achterwiel.
 
Hoe eenvoudig is het om stuurlint te vervangen?
Ik heb ook clip on tri bars voor op mijn propel. Ik monteerde onder de bevestigingspunten steeds van die elastische tape maar heb toch al wat cosmetische schade. Zou ik er stuurlint onder kunnen monteren om proberen erger te voorkomen?
 
Mama Mia echt het is gelukt - geen idee hoe. De kracht van de heilige geest ofzo . Ik denk totaal 6uur arbeid aan gehad maar ze zit erop halleluja. Bedankt God bedankt Allah bedankt Boeddha, bedankt allemaal.

Morgen het achterwiel.
Sommige banden met sommige velgen is gewoon een ramp. Op mijn gravel lagen 35mm g-one banden als ik hem kocht en op mijn eerste fietsreis plat gevallen en gelukkig waren we met zijn 4 want zelfs met 2 kon je die er gewoon niet opleggen. Met man en macht en 8 handen hem erop kunnen trekken. Thuis eraf gehaald en nooit meer die banden voor mij.
 
Hoe eenvoudig is het om stuurlint te vervangen?
Ik heb ook clip on tri bars voor op mijn propel. Ik monteerde onder de bevestigingspunten steeds van die elastische tape maar heb toch al wat cosmetische schade. Zou ik er stuurlint onder kunnen monteren om proberen erger te voorkomen?
Vervangen is doodsimpel. Maar het goed en mooi doen, incl. veranderen van richting aan de hoods, zónder dat het bulky wordt, niet zo simpel.

Parktool (Calvin) heeft imho het beste filmpje.
 
Idem, met de iPad erbij goed te doen. En met de meeste linten is het geen ramp om een stukje terug te moeten keren en opnieuw te beginnen. Oefening baart kunst!
 
Ik heb duur lint gebruikt (lizard skins)... Geen idee of dat makkelijker gaat, maar zoals gezegd ging het goed :)
Lizard skins is een tape die wel makkelijk plaatst. Wel een dure tape zoals je zegt jammer genoeg :(
Een supacaz is bijvoorbeeld niet elastisch en plaatst daarom moeilijker.
2,5mm lizard skins geplaatst?
 
Tis ook goed om voor je start met het begin (of einde) een testje te doen hoe hard je mag trekken vooraleer het scheurt.

Dat wil je niet hebben mid-tape
 
Lizard skins is een tape die wel makkelijk plaatst. Wel een dure tape zoals je zegt jammer genoeg :(
Een supacaz is bijvoorbeeld niet elastisch en plaatst daarom moeilijker.
2,5mm lizard skins geplaatst?
3.2mm (gravelbike).


Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ge dat gescheurd krijgt tijdens het plaatsen.
 
Terug
Bovenaan