Het kan vooral resulteren in balsaus.
Neen even serieus: Tuurlijk heeft die broek er mee te maken. Buiten zit je veel dynamischer op uw zadel he. Vluchtheuvel, even uit het zadel, effe pedalen stil houden,... zijn allemaal zaken die maken dat je continu wisselende drukpunten op je zadel hebt en zelden minutenlang dezelfde pose aanhoudt. Op de rollen daarentegen is uw weerstand vaak constant, moet je geen bochten nemen en blijf je vaker langere tijd in dezelfde pose zitten. Gevoelloosheid kan daarbij dan wat sneller optreden, vooral omdat je te lang stil zit. Probeer eens regelmatiger uit het zadel te komen, even positie wisselen, wat schuiven op het zadel,...
Het is voor velen het grootste hekelpunt aan fietsen op de rollen, dus je bent zeker niet alleen. Problemen aan uw geslachtsdelen zie ik daar niet meteen in. Die gevoelloosheid is er omwille van een te lange druk op één specifieke plaats, maar schadelijk lijkt me dat niet.